27 Haziran 2018 Çarşamba

Yeni Müzik Enstrümanlarımız..

Daha önce "Müzik Köşesi" yazımda anlatmıştım müziğin bizim için ne kadar önemli olduğunu..
İyi bir yol katettiklerini de söyleyebilirim..
Piyano kitaplarıyla yeteneğini keşfettiğimiz minik prensesimizle başladığımız klavye çalışmalarında 4 parmağa kadar geldik.. 4 parmak piyano nasıl keyif ve istekle çalınıyor bir görseniz.. Her hafta yeni bir şarkı öğreniyoruz.. O güne kadar hergün soruluyor "Anne bugün mü öğreneceğiz yeni şarkıyı" diye.. Salih Aydoğan'ın Renklerle Org Öğretimi kitabını kullanıyoruz bu arada.. Babalar gününe bir şarkı öğrenip çaldık bile babamıza.. Sürprizlerin en büyüğüydü.. Bu kadar yol katedeceğini ben de o da beklemiyorduk..
Klavye hep ulaşabileceği yerde gün boyu ara ara hep gider başına öğrendiklerini çalar kendi kendine.. Yeni yeni şeyler türetmeye çalışır..
Geçen şunu yaptı, hiç beklemiyordum doğrusu..
Piyanolu kitaplarında öğrendiği şarkıların notalarını eşleştirmiş kendi kendine klavyedeki tuşlarla, kendi kendine çalmaya başladı..
Hal böyle olunca hep almaya planladığım metalafonu notaları eşleştirebilmesi açısından piyano diziliminde almaya karar verdim ve araştırmalara başladım..
Piyano diziliminde olan aşağıdaki modelin siparişini verdim..


Doğru mantıktaymışım, metelafon geldiği gibi piyanoda öğrendiği tüm şarkıları kendi kendisine çalmaya başladı hiçbirşey göstermeden.. Notaları hemen eşleştirmişti kafasında.. Olayın mantığını çözmüştü yani.. İnce nota kalın nota olayını da çözmüştü..
Bir de mızıka bakıyorduk ne zamandır babamızla birlikte.. Bu işi araştırma görevini ona verdim, delik sayısı, markası, ses segmenti gibi özelliklerine göre başlangıç seviyesi için aşağıdaki ürünün genelde tavsiye edildiğini gördük.. Ve siparişini verdik.. Küçük bişey, çocuklar çok sevdiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...