22 Haziran 2018 Cuma

Giyinme Odası..

Çok uzun süredir planımdaydı bu durum.. Çocuklarımı yetiştirme felsefem herşeylerinin kendi ulaşabilecekleri durumda olmaları olmuştur her zaman..
Kendi kendilerine tüm işlerini halledebilmeleri, kimseden yardım almaya ihtiyaç duymadan kendi kendilerine çözerek büyümeleri..
Bu nedenle giysileri ve aksesuarları için keyifli bir oda hazırlama fikri uzun süredir aklımdaydı.. Zaten herşey ulaşabilecekleri bir düzendeydi ama kompakt bir durum söz konusuydu.. İki çocuk için ikeanın 5 sıralı çekmeceli şifonyerini kullanıyordum, bir de evin gömme dolap portmantosunun elbise askılık kısmını.. Üst çekmeceler için sandalye kullanmak zorunda kalıyorlardı, o nedenle sık kullanılmayan şehleri üst çekmecelere koyuyordum..
Hali hazırda boş bir odamız da olunca burayı onlar için giyinme odası yapmaya karar verdim.. Aynanın karşısında gönüllerince giyinip hazırlanacakları, seçimlerini kendilerinin yapacağı, herşeylerinin ellerinin altında olduğu bir giyinme odası..
Boş odamızda boş bir şekilde duran büyük aynalı dolabın sadece alt sepet şeklindeki çekmecelerine onların eşyalarını yerleştirdim.. Çekmeceli dolabın da alt çekmecelerine aksesuarlarını.. Şapkalar, tokalar, taçlar, çoraplar, askılar, kemerler..
Elbise askılığına çok kafa yordum.. Konfeksiyon tipi tekerlekli askılıklar gördüm, fakat malzeme kalitesi çok iyi gelmedi.. Onların boyunda bir askılık sipariş verdim internetten, çok şık ve modern bir görüntüsü vardı, çapraz şeklindeki iki ahşap ayağa oturtulan bir borudan ibaretti bu ürün fakat kurulum kısmı sıkıntılı çıktı.. Pinterestte birçok tasarım inceledim.. Fakat asılacak eşya çoktu, montlar, kostümler, elbiseler.. Hepsini taşıyacak sağlamlıkta birşey yapmalıydık oraya..Sonrasında dolabın içinden aldığımız bir askımızı bir tarafı kapı pervazına bir tarafı çekmeceli dolaba olacak şekilde monte ettik.. istediğiz sağlamlık, yüksekli ve uzunlukta olmuştu..
Odanın duvarlarını da doğumgünlerinden kalan keçe süslerle süsledim..
Sonuç: Odaya bayıldılar.. O kadar çok kullanıyorlar ki inanılacak gibi değil.. Camın içine kuaför salonu olarak kullanıyorlar, taraklar vs koymuşlar.. lavanta yağı damlattığımız sular hazırladık sprey şişelerine.. Giyindikdikten sonra birbirilerinin saçlarını düzeltip aynada öyle çıkıyorlar.. çok keyif alıyorlarlar, kendilerini çok özel hissediyorlar, giyinip soyunma görev ve sorumluluklarını keyifle yerine getiriyorlar, hayal dünyalarına dalıyorlar..
Siz de onlara herşeylerinin kendi ulaşabileceği yükseklikte olduğu, seçme özgürlüklerinin sunulduğu, hayal ettikleri neyse onlara dönüşüp çıkabilecekleri, sizin kullanımınıza değil onların kullanımına özel tasarlanmış bir ortam yaratın ne olur.. Bunun için boş bir odanız yoksa da hiç dert değil, onların odalarını kolayca onlara göre uyarlayabilirsiniz..
Göreceksiniz sonuç uğraşınızdan çok daha büyük olacak..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...