5 Ekim 2017 Perşembe

Sağlıklı Mutfak Kaplarım..

Bu konuda birçok defa yazdım ama gelen sorulara istinaden tekrar gündem etmek istedim..
Bilenler bilir benim mutfağımda çelik, cam, porselen ve demir döküm dışında mutfak kabı kullanmam yemek hazırlamada.. Bir iki üründe de emaye.. Öyle seramikti, titanyumdu asla yanına yaklaşmam..

Kek kalıplarım porselen, cam ya da emayedir.. Asla teflon ya da seramik değil..

Kızartma tencerem (kızartma fazla yapmama rağmen arada çocuklara patates kızartmak için bulunduruyorum) emayedir..
Ondan önce hep çelik kullandım kızartma için..

Tavalarım döküm, çelik ya da porselendir.. Yine asla seramik ya da ismi değiştirilmiş yapışmaz kaplamalı tavam yok..

Tencerelerimin hepsi çelik.. Onlar dışında bir porselen bir de ekmek pişirmede kullandığım demir döküm tencerem var..

Bu tür porselen tencere ve tavaları kullanırken çok dikkatli olmak gerekiyor, ateşin üzerine boş koymamak gerekiyor şoklanıp kırılmaması için..

Emaye konusuna da bir parantez açmak lazım, emaye kaplama inorganik oksitlerin eritilerek donuk cam kaplama yapılması ve fırınlanmasıyla olur.. Bu içeriğin, yiyeceğe sızma ihtimali yoktur. Ancak burada şuna dikkat etmek gerekir, darbeye maruz kalmış yüzeylerde dökülmeler olabilir, dökülme olan ürünler kullanılmamalıdır..
Birkaç tane de tupper şeker kabım var, buzdolabında yemek saklamak için.. Ne kadar gıdayla teması uygun malzeme olursa olsun asla sıcak birşey koymayın bu kaplara, sadece soğuk kullanım için kullanın..
Şu an için krebi çelik tavada, waffle ı tost makinesinde yapıyorum..
Sağlıklı waffle tava ya da makinesi ile sağlıklı bir krep tavası arayışlarım devam ediyor.. Bulursanız beni de haberdar edin lütfen..




2 yorum:

  1. Merhaba.guzel yaziniz icin tesekkurler... Celik tavaniz hangi marka nasil bir sey gorselini paylasabilir misiniz, yapistirmiyor mu?bende krep tavasi arayisindayim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çelik tencere setim daha evliliğimden çok parçalı geniş bir set, korkmaz ya da emsan sanırım.. çelikte önemli olan 18 10 krom nikel olması sağlık açısından.. yıllardır herşeyi onlarda pişirdiğim için biraz çözdüm biraz da alıştım diyelim.. omlet biraz yapışıyor sadece, öyle teflonlar ya da seramikler gibi kusursuz olmuyor ama hiç takılmıyorum, sağlıksız bişey kullanmaktansa kesinlikle bunu tercih ederim..krep yapabiliyorum yapıştırmadan, waffle ıda tost makinesinde yapıyorum..
      Şimdilik idare ediyorum, karşıma sağlıklı bir alternatif çıkana kadar böyle devam..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...