5 Ekim 2017 Perşembe

Çocuğa İngilizce Öğretmek, Peki Ama Nasıl??

Kızım 5 yaşına girdi geçenlerde.. Şu anda ingilizce konuşulan şeyleri anlayabiliyor ve cevap verebilecek düzeyde..
Bunun için daha bebeklikten itibaren evde hergün biraz biraz ingilizce eğitimi ile acayip yol aldı..
Peki bunu nasıl yaptık:
• İlk bebeklik zamanlarında kelime öğretimi ile başladık.. Bunun için kaynaklarımız kitaplar ve kısıtlı süre izledikleri ingilizce videolardı.. Brainy baby, Baby einstein, Magic English ve Super Simple Song bu anlamda çok faydasını gördüğümüz seriler oldu.. Kitap olarak ise ilk etapta aşağıdaki kitaplar oldukça yardımcı oldu başlangıç için..

Sonra sonra kelimelerden diyaloglara geçiş yapmaya başladık..
Bu kapsamda kullandığımız kaynaklar:
•Kitaplar:
Aşağıdaki kitaplar eğlenceli yaklaşımlarıyla hep elimizin altındaydı..

•Aktivite Sayfaları: British Council web sitesi bir derya deniz.. Çok güzel aktiviteler olduğu gibi çıktı alınabilecek çok güzel aktivite sayfaları mevcut.. İngilizce komutlarla boyama yapma üzerine bu eğlenceli aktiviteler haftada bir gün programımızda..

•Fredisa Learns: Ünite ünite bir ingilizce öğretim programı yapmak istiyorsanız bu site çok iyi bir rehber..

•İngilizce Videolar:
English singsing videoları favorimiz..
English4room videoları da çok iyi bu anlamda.. Bunların yanında
-Adisebaba ingilizce hikayeler
-Blippi
-British Council videoları
-Endless
-Carton Story-Basic dialogues
-Gogo
-Harry the Bunny
-Kids Hut
-Max and Alex
-Munchkin Music
-Pancake Manor for Kids
-Peppa Pig
-Youtube üzerinden indirdiğim çok sayıda ingilizce sayı, renk, şekiller, hayvanlar, alfabe, words and adjective videoları
•Telefon-Tablet Uygulamaları: Çok sayıda uygulama mevcut bu konuda da ama Fun English tek kelimeyle harika..
İngilizce çok eğlenceli oyunlarla öğretiliyor bu uygulamada.. En basitinden bir örnek verecek olursam İngilizce olarak sandalyeyi turuncuya boya diyor ama yandaki renk paletinde turuncu yok fakat sarı ve kırmızı var.. Yani çok yönlü kurgulanmış tam bir eğitim uygulaması..

4 yorum:

  1. Merhaba, Bebeklikten itibaren ingilizce kelime öğretmeye başladık demişsiniz, benim oğlum 10 aylık, konuşmayı öğrenmeden önce ingilizce ögretmeye başlamak konusmayi geciktirmez mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufak ufak, abartmadan yapmak gerekiyor..
      Zaten gün boyu türkçe konuştuğunuz için sıkıntı yok, sadece oyun saatlerinde türkçe isimlerin yanında ingilizcelerini duyarak kulak dolgunluğu oluşturmak amaç..her nesnenin ismini öğretirken yanında ingilizcesini de söylüyordum ben.. 1.5 yaşına gelmeden çok fazla kelimenin ingilizcesini öğrenmişti, tüm hayvanları sayıyordu mesela..
      Dediğim gibi zorlamadan, abartmadan, ufak ufak, oyunlarla.. kelime bilgisi ilerleyen dönemlerde ingilizce konuşmaları anlamasına çok yardımcı oldu ve onu fazlasıyla motive etti ingilizce öğrenme konusunda..Amaç rahatlıkla alabilecekleri bu dönemleri kaçırmamak, oyunla keyifle birşeyler verebilmek o sünger gibi emmeyi bekleyen beyinlere..

      Sil
  2. Glenn doman metodunu duydunuz mu? Uygulamaya kesin kararlıydım, bütün hazırlıkları yaptım.
    Ancak oglumun uyku ve yemek problemi olduğu için bu iki konu üzerine eğilmekten aylardır bir türlü başlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu metot isimlerine bayılıyorum:) Her dönem nurtopu gibi yeni bir metot ismimiz oluyor, aslında özde herşey aynıyken.. Çocuklar gözlenerek geliştirilen metotlarla benim çocuğumu gözleyerek uyguladığım metotların aynı olması beni hiç şaşırtmıyor artık.. Sonuçta her ikisinin de odağında çocuk var ve onun nelere ihtiyacı olduğunu çok iyi bir şekilde gözlemlemek yatıyor temelde.. Evet ben bu metodu iki çocuğumda da çok uzun süredir uyguluyorum, onların fotografik hafızalarının ne kadar iyi olduğunu gözlemlediğim için, o küçücük beyinlerin yaş küçükken daha keyifle öğrenmeye yatkın olduklarını gördüğüm için.. Kızım şu anda 5 yaşında ve okuma yazma biliyor mesela.. Hem türkçe hem de ingilizce.. ve bunu benim isteğimle değil, kendi isteğiyle yaptı.. ben sadece neyden keyif alacağını bilerek destek oldum ona..Yani böyle bir metot olduğunu duyup uygulamaya çalıştığım için değil bu başarı.. O zaman çocuğa dikte etmek oluyor çünkü, çok fazla eğitim metodu ve bunu destekleyen akım var.. Her metot her çocuğa uyacak diye birşey yok.. Önemli olan çocuğu iyi tanımak ve ona istediğini verebilmek, sizin istediğinizi değil..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...