7 Ağustos 2017 Pazartesi

Alternatif Aktiviteler: Resim Faaliyetleri..

Her çocuk resim çizmeyi sever.. Ufak ufak dokunuşlarla daha özgür ressamlar olmalarına destek vermek mümkün..
Aşağıdaki gibi çizim teknikleri kitapları onları çok motive ediyor.. Hayal dünyalarının genişliğinde bazen çizmek isteyip çizemediği şeyler motivasyonunu kırabiliyor.. İşte bu noktada çizim kitapları çok yardımcı oluyor..

Haftada birkez bir sayfasını yapıyoruz yani haftada bir kez yeni bir şey çizmeyi öğreniyoruz.. çok keyif alıyor.. kitabın yanındaki şekilli cetvellerden de edinebilirsiniz..
Ben çocuklar için parmak boya vs kullanmadım hiç.. o tür boyalarla yapacağımız her türlü şeyi sulu boyayla yapıyoruz..3 temel boyamız var zaten evde, fazla fazla yetiyor, kuru, pastel ve sulu boya..diğerlerinden almıyorum.. Haa bir de sadece taş ve kil boyamada kullandığımız guaj boya.. o kadar..
Suluboyadan her türlü şey yapmak mümkün:
El baskı:

Fırça-sünger baskı:

İp Baskı:

Yaprak Baskı:

Pamuk- Parmak Baskı:

Aklınıza gelecek her türlü farklı dokudan sulu boya baskı yapabilirsiniz.. Hayal gücünüze kalmış..

Bir de portre çalışması yaptırabilirsiniz, bundan da çok keyif alıyorlar..
Önüne bir ayna koyun kendi portresini çizmesini isteyin önce.. Sonra da istediği kişilerin..
Burada bizimki kendini çiziyor..

Burada da benim portremi:)

4 yorum:

  1. Merhaba,

    Bir yaşında bir oğlum var. Çocuklarınız için pastel ve kuru boya kalemleri kullandığınızı belirtmişsiniz. Piyasadaki boya kalemleri bebekler için de güvenli mi? Marka öneriniz olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukların hiçbir boyayı ağızlarına sokmaması gerekiyor en başta, hangi boya olursa olsun bundan korumalısınız.. bunun yanında ben cildiyle direkt temas edecekleri boyalardan özenle kaçınıyorum, parmak boya gibi, slime gibi, yüz boyası gibi..evde boyama için kuru boya ve koruma kağıdı olan pastel boya bazen de sulu boya kullanıyorlar, bunlarda boyanın doğrudan cilde teması olmadığı için daha güvenli buluyorum..yine de kaliteli markalardan almaya çalışıyorum, faber castel gibi..bunlar dışında taş ve kil boyama için de guaj ve akrilik boya kullanıyoruz fırçayla sadece..söylediğim gibi ciltle doğrudan temaslı her türlü boyadan kaçınıyorum..

      Sil
  2. ressamın eserinden saçlarınızın kısa olduğunu anlamış olduk :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...