15 Mayıs 2018 Salı

Gelişimi Destekleyen İlk Materyaller..

Bu konu çok fazla soruluyor.. çocuğun ilk zamanları için ne alınmalı, neyle başlanmalı diye.. ben dönem dönem hep gözden geçirip kullanmadıklarını kaldırıyorum ya da ihtiyaç sahiplerine veriyorum.. Ama bazı demirbaşlar var ki, yıllar geçmesine rağmen hala ellerinden bırakamadıkları.. Asla kaldıramıyorum bunları..Sorulara cevap olarak bunları yazmak istedim tekrar..
Küp puzzle:

Her yaşa göre her seviyesi mevcut.. puzzle olmanın yanında kule gibi değişik şekiller yaparak yaratıcı oyunlar oluşturmak mümkün..
Ahşap Taşıtlar Serisi:

Parçaları birleştirerek oluşturdukları iş makineleri ve diğer taşıtları hala severek kullanıyorlar..
Değişik Türde Yapbozlar:
Yapbozlar birçok açıdan geliştirici özelliğe sahip.. Bizde de bunlar uzunca bir süredir elimizde..

Aşağıdaki bu iki kutu en son hediye geldi, onları da sevdiler.. parça sayısı epey fazla..

Aşağıdakiler ise diğer çok parçalı yapbozlar arasında en sevdikleri.. çok fazla hediye gelen yapbozları var, çok sevdikleri için yapboz yapmayı.. Yaptıkça da çıta yükseliyor.. 300 parçaya kadar çıktılar.


Bu sonuncu dünya yapbozu favorileri.. ingiltereden gelirken almıştım..
Bizim salondaki masada her daim büyük parçalı bir puzzle açık durur.. Gelip geçerken bir iki parça koyarlar.. Şekil 1A:)

Aşağıdaki ise hem 3 hem de 5 yaşına hitap eden parça sayısında olduğu için almıştım..

Diğerleri:
Parmak kuklaları, kurmalı oyuncaklar, fasülye ve çubuklar..

Ahşap vurmalı/geçirmeli/dizmeli oyuncaklar, çilingir tahtası, kova içine zıplatılan kurbağalar, kurmalı balık tutma, içiçe geçen kaplar (özellikle bu oyuncak sıralama oyunları için harika)..

Manyetik oyuncaklar..

Tangram kutusunu alırsanız şekillerin çıktığı kartonları atmayın sakın, onların içine yerleştirmeyle ilgili çok güzel montessori oyunları kurabilirsiniz..


Sayma ve yazma ile ilgili olanlar..

Miniyup:

İlk Kutu Oyunları:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...