10 Ağustos 2017 Perşembe

Camper'ın Ucuzluğu..

Bir dünya para verip kalitesi için alınan iki çift ayakkabının ikisinde de burundaki deriler soyuldu.. Hatta ikinci çift alındıktan sonra iki hafta içinde gitti.. Bir Camper mağazasındaki görevli de "geçen bir anne daha geldi, aynı şikayetle, incelemeye gönderdik, çocuk ayakkabılarında sıklıkla geliyor bu şikayet" deyince biz de aldığımız mağazadan incelemeye göndermek istedik.. Başta mağazanın aşırı direnciyle karşılaştık, yok scooter a binerken olmuş, gönderselerde bişey çıkmazmış.. Alırken tüm sempatiklilikleriyle etrafımızda dönen tipler yüzümüze bakmıyordu bile.. Kaldı ki scooter ımız olmadığını anlatamadık bile.. o iki hafta boyunca ev çevresinde değil bir ya da iki kez çıktığımız gezmede ayakkabının gittiğini hiç söyleyemedik.. Bugüne kadar aynı çocuğun bir sürü ayakkabısı olmuş olmasına rağmen (kalitesizinden kalitelisine kadar) ilk kez iki çift ayakkabısında böyle bir problem yaşadığımızı, iki ayakkabının da aynı marka çıkması sorunun çocuktan değil markadan kaynaklandığını göstermezmiydi bile diyemedik.. Neyse güç bela bıraktık.. 2 ay ses seda yok.. Biz aradık sonunda sorduk, inceleme sonucu "red"miş.. Kimse arama tenezzülünde bile bulunmamış.. Ayakkabıların giyilme sezonu neredeyse geçmiş.. Yeni ayakkabı alınmış olduğu halde incelemeye gittiği için bi daha ayakkabı alındı.. Neyi söyliyim ki ne yandan baksan mağduriyet.. Müşteri memnuniyeti denen şeyin ne olduğundan haberleri yok..
Hadi kaliteli olsun bari arkadan kardeşte giyer mantığıyla deve yükü para verilen ayakkabıyı hiç giyemediğimiz gibi üzerine bir de yeni bir ayakkabı masrafı yaptık..
Siz siz olun Camper'dan uzak durun.. Paranızla rezil olmanın tam karşılığı kendileri..

Yeni Kitaplarımız..

Yine uzun zamandır mağazalarda kitap incelemeleri sonunda elimde bayağı bir kitap adı birikmişti.. iş yine D&R internet sitesinden alışverişe kalmıştı..
Başlıyorum:
• Parıltı yayınlarının Çıkartmalarla Serisi:
Kitaptaki ana gövde üzerine çıkartmalarla parçalarını yapıştırıp çeşitli figürler oluşturma üzerine tasarlanmış çok güzel bir seri.. Bir bütünü oluşturma ve detaylara dikkat etme yönlerini pekiştiriyor..Parıltı yayınları her dönem bize hitap edecek bir seri çıkarıyor.. Kolay kısımları da komplike kısımları da.. O yüzden her seviyeye hitap edebilir..

• Çıkartmalarla Saati/Zamanı Öğrenelim:
Öğrenme açısından eğlenceli kitaplar, sadece yeniden çıkarıp yapıştırılabilir çıkartmaların çabuk deforme olması sıkıntı..

•Bilim Kitapları:
Sürekli sorular soran küçük bilim insanları için keyifli anlatımlarla bilim..

•Yaşadığımız Yerler:
Rengarenk bol aktiviteli bir kitap..Hem belli kavramları vurgulayıp, hem de dikkat yönlenlerini geliştiriyor..Kızımın favorilerinden..

• 1000 Hayvanı Bul:
Bu kitaba da bayıldılar, aslında çok uzun süreli bir kitap.. ilk etapta eksik çıkartmaları yapıştırıyorsunuz ve karışık bir resmi tamamlıyorsunuz.. Çıkartmalar bittikten sonra da o karışık resim içinden bulunması istenen hayvanları buluyorsunuz..
Hem motor becerilerinin gelişmesi hem de dikkat-konsantrasyon açısından güzel bir kitap..


•Matematik Kitapları:
Matematiğe eğlence gözüyle bakan bizim minikler için aldığım alternatif matematik kitapları..


•Denizdeki 1001 Şeyi Bulun:
Kızım bu tür kitaplara bayılıyor.. Elimizdekileri ezberledikçe yenilerini ekliyoruz..


•Nerede Bu Mirketler:
İşte bu siparişin favorisi.. Günlerce bu bu kitapla yattı bu kitapla kalktı..Seveceğinden emindim de bu kadarını ben de beklemiyordum:)

Önceki yazılarımda söylediğim gibi, bir çocuğun kitapları çok sevmesi çok önemli.. "Alıyoruz alıyoruz yüzüne bakmıyor" diyorsanız yanlış yoldasınız, onu içine çekecek bir kitap koyamamışsınız henüz önüne demektir.. çocuğunuzun ilgisine yönelik kitaplarla onu bu dünyaya çekmek sizin elinizde, kitapların ne kadar keyifli eğlenceli şeyler olduğunu farkettikçe gerisi gelecektir zaten.. Ondan sonra isteseniz de o dünyadan çıkartamayacaksınız onu..


8 Ağustos 2017 Salı

Alternatif Aktiviteler: Kes Yapıştır Faaliyetleri..

Haftada bir günü kes yapıştır faaliyetlerine ayırıyoruz.. kesip biçip birşeyler oluşturmak ve onları diledikleri gibi süslemekten çok keyif alıyorlar..
O hafta neler yapacağımıza internet üzerindeki örneklerden karar verdiğim gibi, aşağıdaki kitaplar da kaynak oluyor..

İçinde kesilerek yapılacak çok sayıda aktivite sayfasından oluşuyor..

Bir de aşağıdaki kes yapıştır kitaplarını çok seviyor bizimkiler..

Burada kesilen parçalardan resimdeki şekli oluşturmaya çalışıyor..


Makas becerisi kazanması için de bol bol aşağıdaki kağıtları hazırlayıp kesmesini isteyebilirsiniz..

İlk kez makas kullanmaya başlayacaksa ufaklık, şerit şeklinde kestiğiniz bir kağıdı iki ucundan tutun ve tek bir makas hamlesiyle kesmesini isteyin, aç kapa hamlesi yani.. kestiği parçanın kare, dikdörtgen, üçgene benzemesi makas kullanma konusunda müthiş motivasyon sağlıyor.."Bakalım bu defa ne keseceksin, kare keselim mi mesela" şeklinde yönlendirmelerinizle onları doğrudan kazanmış oluyorsunuz..
Süsleme kısmı en hoşlandıkları kısım.. Bu kısımla her tür yaş grubu çocuğu kazanmak mümkün.. oynar gözler, simli yapıştırıcılar, renkli pullar, taşlar, çeşit çeşit stickerlar, şöniller bulundurun elinizin altında süsleme işleri için.. tek kelimeyle bayılıyorlar..
İşte bizim evdeki kes yapıştır faaliyetlerinden bazıları:
Mesela rengarenk farklı boyutlarda kare üçgen ve dikdörtgen keserek ev yapmalarını isteyin..Ortaya böyle şirin birşey çıkıyor..

Ya da bahçeden topladığımız çam iğneleriyle böyle bir kirpi..

Delgeçle herhangi bir faaliyet kağıdına n kenarlarını delerek kurdele geçirmesini isteyebilirsiniz..Bu limonda olduğu gibi..

Ve diğerleri..


Basit bir faaliyet kağıdını bırakın diledikleri gibi süslesinler.. Aşağıdakilrde olduğu gibi..




Denizden birlikte topladığınız deniz kabuklarının sunumunu aşağıdaki şekilde yapabilirsiniz.. Sokaktan topladığınız herşeyi dalı, yaprağı da bu şekilde yapıştırarak farklı görseller yaratabilirsiniz..


7 Ağustos 2017 Pazartesi

Alternatif Aktiviteler: Resim Faaliyetleri..

Her çocuk resim çizmeyi sever.. Ufak ufak dokunuşlarla daha özgür ressamlar olmalarına destek vermek mümkün..
Aşağıdaki gibi çizim teknikleri kitapları onları çok motive ediyor.. Hayal dünyalarının genişliğinde bazen çizmek isteyip çizemediği şeyler motivasyonunu kırabiliyor.. İşte bu noktada çizim kitapları çok yardımcı oluyor..

Haftada birkez bir sayfasını yapıyoruz yani haftada bir kez yeni bir şey çizmeyi öğreniyoruz.. çok keyif alıyor.. kitabın yanındaki şekilli cetvellerden de edinebilirsiniz..
Ben çocuklar için parmak boya vs kullanmadım hiç.. o tür boyalarla yapacağımız her türlü şeyi sulu boyayla yapıyoruz..3 temel boyamız var zaten evde, fazla fazla yetiyor, kuru, pastel ve sulu boya..diğerlerinden almıyorum.. Haa bir de sadece taş ve kil boyamada kullandığımız guaj boya.. o kadar..
Suluboyadan her türlü şey yapmak mümkün:
El baskı:

Fırça-sünger baskı:

İp Baskı:

Yaprak Baskı:

Pamuk- Parmak Baskı:

Aklınıza gelecek her türlü farklı dokudan sulu boya baskı yapabilirsiniz.. Hayal gücünüze kalmış..

5 Ağustos 2017 Cumartesi

Alternatif Aktiviteler: Origami..

Origami diğer adıyla kağıt katlama sanatıyla kare bir kağıttan değişik değişik şekiller yapmak çok ilgilerini çekiyor çocukların..Haftada bir kere origami yapıyoruz mutlaka, yaptıkları origamileri origami köşesinde sergilemekten de oldukça keyif alıyorlar..
Bu konuda internetten faydalanabileceğiniz gibi aşağıdaki kitap ve dergileri de elinizin altında bulundurabilirsiniz.. Kağıt olarak da isterseniz piyasada satılan origami kağıtlarından alabilirsiniz isterseniz kare boyutlarda keseceğiniz evdeki kağıtları ya da elişi kağıtlarını kullanabilirsiniz..


En keyifli kısmı ise süsleme kısmı.. İsterseniz oynar gözlerden yapıştırın, isterseniz simli yapıştırıcılarla renklendirin..
Dilediğiniz şeyi yapmak mümkün..

4 Ağustos 2017 Cuma

Alternatif Aktiviteler: Çilingir Tahtası..

Bu oyuncak beni çocukluğuma götürüyor.. ilk gördüğüm zaman kızım buna bayılacak demiştim.. Dediğim gibi de oldu.. Hala elinden hiç düşürmediği birşey.. Farklı kilit sistemlerini anlamaları keyif veriyor onlara, bazen çok uzun süre başından kalkmadığı oluyor, açılan pencerelerden çıkan hayvanları konuşturuyor, onları kurtarıyor vs.. Hayal güçlerini kamçılıyor..
Fiyatının ederinden yüksek olduğunu söylemeliyim.. 77 tl gibi bir fiyata almıştım ben, 120 ye kadar da gördüm..
Değiyor ama..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...