7 Ağustos 2018 Salı

Süt kesildiyse..

Sütünüzü iyi bir yerden alıyorsanız kesildi diye üzülmeyin sakın.. Sakın sütünüzü de atıp ziyan etmeyin..
Kesilen sütü ateşten almadan bir kaşık yoğurt ilave edin ve kaynatmaya devam edin. Sarı suyu iyice çıkıp beyaz kısımlar topak topak katılaşınca ateşten alıp plastik olmayan bir süzgeçten süzün..
Üstte kalan beyaz katı kısım iyice süzülünce tuzlayıp bir kapaklı kaba alın, peynir kullanacağınız her yerde kullanın..
Sarı suyu da atmayın, ekmek mayalarken, çorba yaparken kullanın da kullanın..
Bu iki nimeti de sakın ziyan etmeyin..
Ama tekrar söylüyorum sütünüzü iyi bir yerden almışsanız.. Öyle gelişi güzel sütlerin besin değeri olmadığı gibi elde edeceğiniz peynir altı suyu ve lorun da besin değeri yüksek olmayacaktır..


Mis gibi bahçe domatesi üzerine ev yapımı lor..

2 yorum:

  1. Oglum 2 yaşında ve 1.5 yıldır hep lor peyniri yiyor. Bir gün acilde bi doktora söylemiştim bunu "brusella olabilir dedi. Çok korktum. Sizce de taze peynir gibi brusella riski var mıdır ki? Her hafta kendi kaynattıgim sutten düzenli olarak yapıyorum. Yiyecegi kadar çıkarıp kalanını hep buzdolabında sakliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dışarıdan alınan taze peynir ve krema gibi ürünlerde brusella riski olabilir salamura peynirlere kıyasla, çünkü bazı durumlarda süt kaynatılmadan doğrudan maya katılarak bu ürünler yapılabiliyor.. Ama peyniri siz yapıyorsanız ve sütünüzü iyi bir şekilde kaynatıyorsanız bence sıkıntı olmaz.. bazı kaynaklarda brusellayı öldürmek için 60 derecede 10 dakika ya da kaynama derecesinde 5 dakika gibi belirtilse de bazı kaynaklarda da bir taşım kaynatmanın yeterli olduğu söyleniyor.. ben genelde bir taşım kaynatıp alıyorum ateşten.. İçinizin rahat etmesi için kaynama sıcaklığında 5 dakika daha kaynatıp brusella açısından riski ortadan kaldırmış olursunuz..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...