23 Temmuz 2018 Pazartesi

Eski Gelenekleri Yaşatın..

Çocukluğumdan hatırladığımda içimi ısıtan ne varsa sunmaya çalışıyorum çocuklarıma.. Mutfaktan gelen güzel kokularla heyecanlandığım, gazozlu tatlı yaparken annem gazozdan birazcıkta bana bıraksın diye dibinden ayrılmadığım, sevdiğim birşeyi pişirdiğini söylemesiyle sabırsızlanıp pişmesini bekleyemediğim o anlar hayatım boyunca hafızamda diri kalacak..
Sıcacık bir mutfak, o mutfağı sıcacık yapan bir anne..Sanırım artık ben de çocuklarımın gözünde de olmak istediğim yerdeyim..
Kendi çocukluğumdan unutulmuş ve yaşatılmayı hakeden o kadar çok şey var ki.. Hepsini yaşatmaya çalışıyorum ben.. Büyüdüklerinde "Annem yapardı" cümlesi benim için en güzel yatırım bugünlerde.. Biliyorum ki sürekli kayıtta o küçük beyinlerin en önemli anıları çocukluk dönemlerine ait olacak.. Bugünlerde ne ekleyebilirsem kar benim için..
Benim anılarımdan onlara sunduğum güzellikleri belki onlar da kendi çocuklarına sunmak isteyecekler düşüncesi bile yetiyor..
Bizim yöredeki adıyla "mekik" sizin bildiğiniz adıyla "pişi ya da hamur" bunlardan biri..
Ekmek mayalarken hamuru biraz fazla tutup, bir kısmıyla ekmeğimi yapar kalan kısmıyla hamur kızartırım.. Sıcak ekmek partisi dediğimiz bu öğünlerin sabırsızlıkla beklenen başlangıcıdır pişi..
İçine biraz susam ve çörekotu da ilave eder, hamur kabarınca parça parça koparır elimde biraz açar ve yağda kızartırım..
Sonrası işte bu şahane görüntü..


Daha çok yapın, daha çok yaşatın bu değerleri..

3 yorum:

  1. Çok yağ cekmemesi için bi sırrınız sırrımız mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol kızgın yağa atınca hemen oluyor zaten ters düz edip alıyorum, öyle yağ çekecek kadar kalmıyor.. yağ çok kızgın değilse yağ çeker, ancak o zaman yağlı olur.. tüm sırrım bu..

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...