27 Temmuz 2016 Çarşamba

Tavsiye Ettiğim Markalar, Uzak Durun Dediklerim..


Bir markanın iyi olup olmadığını sorun yaşamadan anlayamıyorsunuz maalesef.. Ürünü satın alana kadar süreç harika, bütün markalar güler yüzlü çalışanlarıyla emrinize amadeler.. Fakat satın aldıktan sonra herhangi bir sebeple (iade, değişim, üründe problem vs) kapılarını ikinci bir defa çalmanız gerektiğinde o zaman firmanın kalitesini tüm çıplaklığınla görüyorsunuz.. Bu tür süreçlerde müşterisine verdiği değerle daha da takdirimi kazanan ve diğer taraftan ise kara listeye aldığım epeyce marka oldu.. İşte en iyiler ve en kötüler..
En kötülerle başlamam gerekirse ilk sıralarda Markafoni, Zara, C&A, Koton, Migros ve Evidea var..
Markafoni: İnternet alışverişi konusunda yıllardır kullandığım, ama artık herşeyi eline yüzüne bulaştıran, iadelerini kafalarına göre hesaplayıp eksik yapan, düzeltmeleri için defalarca mail atıp bir muhatap bulamadığınız, bulduğunuzda da hiçbir açıklama yapamayan çalışanlar topluluğu.. 50 liralık ürünü iade ederken kullandığınız 20 liralık kupona istinaden 30 lira iade eden, kuponu geri yüklememişsiniz dediğinizde geçti artık o diyen, yaptığım her alışverişi takip etmekten yorulduğum, her seferinde de bir hatasıyla karşılaştığım, yaptıkları her hatayı ilettiğimde özür dilemeyi bile bilmeyen, ekstrenizi takip etmezseniz 500 liralık iadenin sadece 20 lirasının yapılmış olduğunun bile farkında olmayacağınız, bu kadar hatayla ticari hayatlarına nasıl hala devam edebildiklerine şaşırdığım firma..
Zara: Bağdat caddesi zara mağaza müdürünün ürün değişimi ve incelemeye gönderme işlemlerimiz esnasında sergilediği saygısız tavır tamamen markanın üzerine kocaman bir çizik atmama yetipte artmıştır bile.. Müşteri ile daha nasıl konuşacağını bilmeyen, ben buranın müdürüyüm ne istersem yaparım, nasıl istersem konuşurum egosunda ve tavrındaki bir bayanın nasıl olurda o pozisyona getirildiğini hala aklım almaz.. Müşteri ile yüzyüze bir konuma getireceğiniz çalışan sizin müşteriye verdiğiniz değeri gösterir.. Kendi haklılığını kanıtlamak için müşteriyi yerden yere vuran bir kişiyi o markanın adı altında tutamazsınız.. Yıllar süren zara müdavimliği bağdat caddesi mağaza müdürü nedeniyle tek kalemde bitirilmiştir..
C&A: Doğru düzgün bir sistemleri yok.. Ne ürünün stoklarını görebildikleri, ne de başka mağazalarda olup olmadığını görüntüleyebildikleri bir sistem yok maalesef.. Reyonda bir ürün görüyorsunuz, o ürünün bedeninin depolarında olup olmadığını, başka mağalarında var mı yok mu cevabını alamıyorsunuz.. Şansa reyonda bedeninizi buldunuz buldunuz, yoksa yapacak birşeyleri yok.. Çalışanlar bilgisiz.. Yardım almak zor.. İade ve değişimlerde aldığınız mağazaya yönlendiriliyorsunuz ki bazen bu çok acı.. Kısacası çok geride kalmış bir marka, sistem yönetimlerinin olmaması yüzünden..
Koton: Bir ürün değişimi esnasında kasiyerin çıkardığı zorluk ve saygısız tutumuyla müşteri olarak ilişiğimi kestiğim firmadır..
Migros: Misafirlik alışverişi için uğradığımız Torium avm de saygısız bir kasiyer ve sistemlerindeki eksiklik yüzünden parçalara böldükleri alışverişim.. Ardından 30 lira üzeri kampanyadan faydalanamazsınız çünkü 30 liralık fişiniz yok diyen bir zihniyet, 60 liralık alışveriş yapmama rağmen.. Şakamısınız yaa.. Çağırmamız üzerine gelen yetkili herşeyin farkında, haklısınız ama maalesef sistemimiz böyle çalışıyor diyor.. Mağduriyetimizi gideriyor.. Ya mağduriyeti giderilemeyenler.. Her alışverişte bir yetkili ile konuşup yanlış sistemlerini düzelttirecek vaktimiz yokki.. Sisteminizi düzeltin o zaman diyerek çıktık ama neden uğransınlar ki düzeltmeye, kimse farkında değil zaten.. Bir kampanyadan yararlanan öbüründen yararlanamıyor, bu da işlerine geliyor.. İyi ki market alışverişi yapmıyorum.. Kara listemde Migros da.. Onları var eden müşteriye bu kadar oyun oynanmaz..
Evidea: Her seferinde fahiş kargo ücretleri alıp, ürünü iade ettiğinizde bile bunları iade etmeyen, ancak defalarca uğraştıktan sonra iadesini yapan geride kalmış firma.. Kimsenin bu kadar uğraşacak vakti yok maalesef.. Karalistemde..
Bu firmaların yanında bir de müşteri bir problem yaşadığında çözmek için hazır kıta bekleyen ekipler oluşturmuş takdire şayan firmalar da var:
Trendyol: 7/24 her türlü sorunuza/ sorununuza anında dönmek için bekleyen bir ekip var.. Ürünle ilgili herhangi bir sıkıntı, kargoda kaybolma gibi uçuk durumlar da dahil olmak üzere her şekilde ürünlerinin arkasında duruyor, sizin mağdur olmamanız için ellerinden geleni yapıyorlar, hem de anında.. Hiçbir iadeyi takip etmek zorunda kalmıyorsunuz, Markafoninin aksine kullandığınız hediye kuponunu anında hesapta tekrar aktif hale getiriyorlar, siz hiçbirşeyi hatırlatmak zorunda kalmıyorsunuz.. Bugüne kadar defalarca alışveriş yaptım, tek bir hatalarıyla karşılaşmadım.. Bazen stoktan dolayı gönderemedikleri bir ürün olduğunda sizi mağdur ettikleri düşüncesiyle hesabınıza 20 tl hediye kuponu yüklüyorlar hiç bekletmeden.. Müşteri memnuniyeti konusunda açık ara öndeler.. Diğer firmaların ondan öğreneceği çok şey var..
LCW: Ürünlerinin sonuna kadar arkasında duran bir marka daha.. Sistemleri müthiş, istediğiniz bir ürün ya da beden konusunda anında bilgilendirilip yönlendiriliyorsunuz.. İade ve değişimlerde çok yardımcılar, diğer markalar gibi fişe tarihe odaklanmış bir zihniyetleri yok, işe yokuşa sürme telaşında hiç değiller.. Hele internet mağazası bi harika, kargonun hatası yüzünden yanlış adrese giden iade ürünleri kendileri arayıp bulmuş ve iadesini yapabilmek için resmen çırpınmış, kendilerine hayran bırakmışlardır..
Mavi: Yıllar sonra bile ürününe sahip çıkan eşsiz bir firma.. Çok uzun süre kulladığınız bir ürünü yıpranması sebebiyle bile incelemeye gönderdiğinizde yenisiyle değiştirecek kadar müşteri memnuniyetine önem veriyorlar.. Sistemleri ve mavi kart uygulamaları gerçekten çok iyi.. Fiş fatura aramak zorunda kalmıyorsunuz..

2 yorum:

  1. Eskiden çok beğendiğim hepsiburada için ekli istediğim bi iki şey var benim de.
    Gelmiş gibi görünen ancak kutudan çıkmayan iki ürün için bir buçuk ay boyunca 3/5 günde bir arayıp dakikalarca telefonda açıklama yapmak zorunda kaldım.
    Kargodan kırık gelen ürün için hala ses yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsiburada artık kendi dışındaki satıcıların olduğu bir platforma dönüşmüş..
      Yukarıdaki liste uzar gider yazsan yazılır günlerce..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...