28 Kasım 2013 Perşembe

Evde Ekşi Maya Yapımı

Uzun zamandır evde kendi ekmeğini kendi yapan biri olarak kendi mayanızı kendinizin yapmanızın da zor olmadığını anlatmak için bu yazıyı yazmak istedim..
Evde kendi mayanızını yapmak kulağa yabancı gelebilir ama internette yapacağınız küçücük bir araştırma bunun aslında mümkün birşey olduğunu ve de bunu yapan çok sayıda insanın varlığını gösterecektir size.. Ben bu tarifi "Fikir Sahibi Damaklar" dan Defne Koryürek'ten almıştım, çok uzun zamandır da aynı mayamı kullanırım.. Maya kullandıkça kuvvetlenir, kullandıkça daha iyi ekmekler çıkar ortaya.. İlk mayanızı yaptıktan sonra tek yapmanız gereken şey mayaladığınız ekmek hamurundan bir sonraki ekmek için bir yumru ayırmak.. Gelelim ekşi maya elde etmek için yapmanız gerekenlere:

Büyük temiz bir kavanoza 1 ölçü organik tam buğday ununu ve 1 ölçü klorsuz içme suyunu koyup karıştırıyoruz.. Hergün aynı saatte 1 ölçü un ve 1 ölçü su ile besleyip karıştırmaya devam ediyoruz.. 4. gün köpürme başlayacak, kavanozda bulunan karışımımızın yarısını ya döküyoruz ya da ayrı bir kapta beslemeye devam ediyoruz.. 7. güne kadar aynı işleme devam ediyoruz.. 7. gün içi kabarcık dolu bu karışım artık sizin ekşi mayanız.. 1 bardak mayanızdan alıp, 1 kg organik tam buğday unu ile kulak memesi kıvamında bir hamur elde edinceye yoğuruyoruz, gerekirse su ilavesi de yaparak.. Ben 1 bardak yerine yaptığım tüm ekşi mayayı kullanmıştım.. Sonra bu hamurdan 1 yumru ayırıyoruz bir sonraki ekmeğinizi mayalamak için.. Ayırdığınız bu yumruyu kurumaması için una bulayarak ya da hiç una bulamadan varsa kapaklı bir tupper kaba koyarak buzdolabında saklayabilirsiniz.. Hamurunuza gelince pişireceğiniz kaba alıp kabarana kadar bekletiyoruz.. Bu süre bulunduğunuz ortama göre 8 saatte olabilir, 24 saatte.. Mayanız kuvvetlendikçe bu süre kısalacaktır.. Şunu da söylemem gerek ki ilk ekmekleriniz beklediğiniz gibi iyi olmazsa asla pes etmeyin, her bir ekmeğiniz bir öncekinden çok daha iyi olacak.. 

3 yorum:

  1. blogunuz süper yeni kesfettim buraya kadar her bir yazınızı zevkle okudum ve çok etkilendiğim ekmek yapma fikrine yorum bırakmak istedim:))şimdi incelemeye devam..takipteyim artık:)

    YanıtlaSil
  2. Ipek hanım ciftliginden benim ilk mayam. Sayenizde tanıştığım çiftlik. Teşekkürler!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...