28 Haziran 2016 Salı

Ev Yapımı Anne Pudingi


Takip edenler bilirler çocuklarımı tatlıya alıştırmadım hiç, rutinlerine hiç sokmadım.. Ama diğer taraftan da çocuğun dışarıda patlama yaşamaması için her anlamda doyurulması, tatmin edilmesi gerektiğine inarırım.. Tatlı hem rutine girmeyecek, hem de çocuğun gözünü doyuracak.. Peki nasıl olacak bu??
Ben şöyle bir uygulama yapıyorum:
Haftada bir akşam cuma akşamları keyif akşamı yapıyoruz evde, o akşam sinema akşamı oluyor.. Ev yapımı tatlı, ev yapımı cips, meyve tabakları, kuruyemişlerden bir keyif sofrası kuruyoruz..
Ev yapımı abur cuburlarımızı sadece o akşam yemeye alışkanlık kazandıklarından ve başka zaman olmadığını bildiklerinden rutinde hiç istemiyorlar, akıllarına bile gelmiyor.. Ben de amacıma ulaşmış oluyorum böylece:)
Gelelim keyif akşamlarımızın favori tatlısı pudinge, gerçekten hazır pudinlere taş çıkarır cinsten söyliyim.. İnternetten Oktay Usta üzerinden bulup denemiştim..
1 litre süt
1 su bardağı tozşeker
3 çorba kaşığı kakao
2 silme çorba kaşığı nişasta
2 silme çorba kaşığı un
Tencerede koyulaşana kadar pişiriyoruz, koyulaşınca
1 kaşık tereyağı
ilave edip, ocaktan indiriyoruz ve birkaç dakika blenderdan geçirip kaplara alıyoruz.. Üzerine ceviz, fındık, hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz..
Tarifte vanilya da var ama ben koymuyorum..
Tüm malzemem ipek hanım çiftliğinden yani doğal, kakaoyu ise ekorganikten naturata marka alıyorum, buram buram ensef lezzette bir kakao..

2 yorum:

  1. Içine ocaktan almadan bi kaç dakika önce yumurta sarısını alıştıra alıştıra eklerseniz, yumurtanın vitaminini de almus olurlar.(benim oğlum yemek yemediği için bu yöntemle en azından yumurta yemiş oluyor.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkiler de aksine yumurtanın her versiyonunu bayıla bayıla yedikleri için ve yaptığım makarnaydı çorbaydı bolca kullandığım için bir de pudinge katmaya gerek duymuyorum..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...