29 Kasım 2013 Cuma

Evde Yoğurt Yapımı

Anne olupta bu konuda bilgisi olmayan yoktur diye düşünüyorum, ama daha yolun çok başında olanlar için bazı püf noktalarını paylaşmakta fayda var.. Bebeğiniz ya da kendiniz için farketmez, yoğurt kim için yapılırsa yapılsın süt seçimi çok önemli.. Yani hiçbir kimyasal ve katkı maddesi karışmamış doğal süt kullanmak gerekiyor.. Bildiğiniz bir üreticiden alıyorsanız hayvan üzerinde ilaç kullanılmıyor olmasından ve suni-kimyasal yemlerle beslenmemiş olmasından emin olmanız lazım.. Ben bu anlamda sütümü doğallığına güvendiğim İpek Hanım Çiftliğinden getirtiyorum.. Silivri'de işini severek yapan ve istanbula da süt dağıtan Aysun the Sütçü de imdadınıza yetişebilir.. Eğer doğal bir üreticiye ulaşma şansınız yoksa organik günlük sütleri tercih etmeniz yerinde olacaktır.. Cityfarm, Ekoorganik gibi organik marketlerde satılan Tire, Elti ada marka günlük organik süt alabilir, eve sipariş verebilirsiniz.. Hatta sürekli alma şansınız yoksa sütü aldığınız zaman fazlaca alıp derin dondurucuda dondurup ihtiyaç halinde kullanabilirsiniz..Bu anlamda avent gurme kapları benim çok işime yaradı, günlük süt aldığımda fazla fazla alıp, elimin altında acil durumlarda bulunsun diye avent kaplara koyup donduruyorum.. Süper bir kurtarıcı oluyor.. Organik günlük süt şansınız yoksa son önerim pınar organik kutu sütten yana olacak.. Artık her marketin rafında görüyorum.. Ama bu sıralamada sona doğru yani doğal üreticiden günlük şişe süte oradan da kutu süte gittikçe besin değeri azalıyor özellikle belirtmem gerek.. Bunların dışındaki diğer sütleri tavsiye etmiyorum.. Anneden kalma yöntemlerle yoğurt yapımını anlatmaya devam.. Yoğurt yapma makinesi de kullanılabilir istenirse ama bana oldum olası gereksiz gelmiştir.. Tercih kişiye kalmış yani.. Gönlüm hep doğal yöntemlerden yana olmasına da, yoğurdunuzu evde yapın da yöntem ne olursa olsun diyorum aynı zamanda.. Sütümüzü aldıktan sonra güzelce kaynatıyoruz ve hemen mayalayacağımız kaba alıp etrafını bir örtü ile sarıp sarmalıyoruz.. Sütünüz soğurken mayalanacağı ortamı da ısıttığından ideal bir mayalanma ortamı oluşturuyor bu şekilde.. Yoğurdu ister cam bir kavanoz ya da kaseye, ister çelik bir tencereye mayalayabilirsiniz.. Ben genelde çelik tencere tercih ediyorum.. Bu arada buzdolabından önceki yoğurdunuzdan alacağınız ve maya olarak kullanacağınız yoğurdu çıkarıp oda sıcaklığına gelmesini sağlayın.. Mayalayacağınız ölçüye göre maya miktarınız değişecektir.. Genelde 1 litre süt için 1 yemek kaşığı yeterli olur.. Sütünüz, küçük parmağınızı 6 ya kadar saymaya dayanacak sıcaklığa gelince mayayı ilave etme zamanı gelmiş demektir.. Maya kabınıza biraz sütten ilave edip sıcaklıklarını dengeledikten sonra mayalanacak süte ilave edebilirsiniz mayanızı.. Sonrasında kabınızın kapağını kapatıp üzerini yine bir örtü ile sarıp sarmalıyoruz.. Genelde ortam sıcaklığına bağlı olmak koşuluyla 3 saat gibi bir sürede yoğurdunuz tutunuyor ve buzdolabına girecek hale geliyor.. Buzdolabına koymayı geciktirmemek lazım çünkü yoğurdunuz ekşiyebilir mayalandıktan sonra dışarıda uzun süre kalırsa.. Eğer 3 saat gibi bir zaman diliminden sonra hala mayalanma olmadıysa ılık su dolu bir kaba yoğurt kabınızı oturtup mayalanma sağlayabilirsiniz.. Piyasada satılan yoğurtların içler acısı olduğu günümüzde sadece bebeğiniz için değil kendiniz için de yoğurdunuzu satın almayın evde yapın.. Lütfen ama lütfen..

2 yorum:

  1. Sutu kaynatirken, kaynamaya başladıktan sonraki işlemleriniz nasıl oluyor? Yani ateş en kısıkta mi yoksa en yüksekte mi oluyor? Bu şekilde kav dakika daha kaynatiyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaynamaya başladığında alıyorum ben ateşten, besin değerini korumak için.. Bir taşım kaynatıp indiriyorum yani kabardıktan sonra..öyle uzun uzun sütü kaynatmak doğru değil..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...