16 Ağustos 2013 Cuma

Evde Bebek Bisküvisi Yapımı..

Doktorların ek besine geçiş döneminde markalarıyla önerdikleri hazır mamalara inat bebeğimin herşeyini evde kendim hazırlamaya çalıştım keyifle.. Hazır mamaların içeriklerini inceledim, bu dönemde neler yemesi gerektiği konusunda bol bol okudum, üstüne bir de yaratıcılığımı ekleyince doktorumun bile tarifini istediği bir bisküvi çıktı ortaya..
Tarife gelince:

2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Yumurtaya geçiş dönemine göre miktarını ayarlayacaığınız yumurta sarısı ( yumurta sarısına başlamadan önce hiç, başladığımız dönemde 1, sonraki dönemlerde 2 yumurta sarısı ilave ettim ben)
Yine miktarını siz belirleyeceğiniz tuzsuz peynir ( ben lor peyniri kullanıyorum)
Yarım havuç rendesi
1 yemek kaşığı kuşburnu marmelatı (şekersiz olanından)
1 yemek kaşığı karışık meyve marmelatı (kayısı, şeftali, elma, armut, mürdüm eriği, üzüm gibi aklınıza gelecek tüm meyveleri ezin, şeker ve su ilave etmeden suyunu çekene kadar kaynatın)
2 yemek kaşığı kuru meyve karışımı (kuru kayısı, kuru kan üzümü, kuru kırmızı erik, kuru incir, kuru elma, kuru armut, kuru yabanmersinini yıkayıp, küçük küçük doğruyorum, bir cezveye az su koyup kaynatıyorum, sonra blenderdan geçiriyorum)
Çekilmiş badem yada ceviz
Varsa az keçiboynuzu tozu
1 yemek kaşığı irmik ( fazlası çokça çıtırdıyor yerken)
Aldığı kadar 7 tam tahıl unu ( arpa, yulaf, buğday, darı, mısır, pirinç, çavdar ununu ben kendim karıştırıyorum evde)
Ve daha birçok şey ekleyebilirsiniz, yaratıcılığı size kalmış..

Bu malzemeleri bir kapta sert bir hamur olana kadar yoğuruyoruz, sonrasında bir merdane yardımıyla açıp, uzun uzun kesiyoruz ki diş kaşıma amaçlı da bebeğimizin eline rahatça tutturabilesiniz..


Tepsiye dizdiğimiz bisküvilerimizi 175 derecede 15 dakika pişiriyoruz, kontrol ederek bu süreyi uzatmak veya kısaltmak mümkün.. Kestiğiniz kalınlık ve fırınınız süreyi etkileyebilir.. Ben yarın parmak kalınlığında kesiyorum..


Ve işte ev yapımı bisküvileriniz hazır.. İsterseniz diş kaşıma amaçlı tuttturun bebeğinizin eline, ister kahvaltısında ezip çayla ıslatıp verin.. İsterseniz ara öğün yapın.. Sonuç olarak anne eli değmiş bebek bisküvisi:)



2 yorum:

  1. merhaba kaçıncı aydan itibaren yedirebiliriz bu bisküviyi oğlum beş aylık

    YanıtlaSil
  2. Ben kahvaltıya başladığı dönemde vermeye başlamıştım.. 6. Aydan sonra ek gıdaya başladığında ufak ufak verebilirsiniz.. Sonuç olarak doktorunuz da kahvaltıya başlattığında bisküvi önerecek, doktorlar genelde bulamaç tipi kahvaltı ile başlatıyorlar, ben kızıma hiç bulamaç türü kahvaltı hazırlamadım.. Hepsini tek tek tadını, lezzetini bilsin öğrensin diye ayrı ayrı koydum önüne..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...