17 Haziran 2017 Cumartesi

Çocuklarda İlkyardım Eğitimi

Daha önce mutlaka bir ilkyardım çantasının olması gerektiğini ve içeriğinde olması gerekenleri, benim kullandığım malzemeleri yazmıştım.. Bu haftaki aktivitelerimizden birinde ilkyardım temasını ele aldık.. öyle ya her an her türlü şey yaşanabilir, yanlarındaki yetişkinin de başına birşey gelebilir.. Basit bir ilkyardımı nasıl yapacaklarını biliyor olmak bazen telafisi mümkün olmayan durumları engelleyebilir.. Diğer taraftan ilkyardım bilincini anlamış çocuk size ilk müdahale esnasında da yardımcı olur, zorluk çıkarmaz, o anda yapılan şeyin öneminin farkındadır çünkü.. Acil durumlar için ilk ulaşılması gereken kişinin yani babamızın numarası oyun odamızdaki duvarımızda kocaman yazılı uzun zamandır.. Hergün bir kere telefonu elimize alıp duvarda yazan numaraları çevirerek babamızı aramak günlük aktivitelerimizden biri.. Böylece acil durumlar için de hazırlık yapmış oluyoruz, biliyorlarki evde acil bir durum olduğunda baba aranacak.. Bu hafta da ilkyardım çantamızı inceledik detaylıca.. bazılarına zaten aşinaydılar, ilk yardım esnasında onların da yardımlarını isteyip olaya dahil olmalarını sağladığımız için belki ..
İki küçük kazazede oldular önce.. Kollarına kırmızı board marker ile biraz kan yaptık.. kanın yanına da küçük küçük mikroplar çizdik.. önce pamuğa döktükleri baticon ile birbirilerinin yaralarını mikroplardan temizlediler, mikropların baticon ile çıktığını görünce çok etkilendiler, sürdükleri şey mikropları yok etmişti.. sonra
birbirilerine yarayı iyileştiren kremden sürüp, bandaj yapıp kapattılar.. sıra uyku arkadaşları olan ayılarındaydı.. ayılarının bacaklarına da aynı işlemi yapıp ilkyardım çantamızdaki diğer malzemeler üzerine konuştuk epeyce.. Herbirinin ne işe yaradığına, ne zaman kullanılması gerektiğine.. ilkyardım eğitimimiz bittiğinde daha bir bilinçliydiler, artık ilk müdahalelerde benden hevesli iki küçük asistanım daha var..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...