31 Ekim 2013 Perşembe

Islak Mendillere Dikkat..

Bebek için piyasaya sürülen çoğu ürün gibi ıslak mendiller de maalesef masum değiller..  Bebeğin cildiyle en fazla temas halinde olan, bir sonraki yıkanmaya kadar ciltte kalan ve cilde nufüz eden bu ürünler gerek malzemesinin ağartma prosesi esnasında üzerinde kalan kimyasalları, gerekse sonrasında ilave edilen koruyucu kimyasalları bünyesinde barındırmakta..
Ağartma prosesinden gelen "Dioxin" gibi kansorejen kimyasallardan uzak durabilmek için organik ürünler tercih edilmeli.. Tıpkı bebek bezlerinde olduğu gibi.. Organik ürünlerde "dioxin" açığa çıkaran klorla ağartma prosesi yerine oksijenle ağartma teknolojisi kullanılıyor.. Dioxin bir kez vucuda girdikten sonra vucutttan atılamayan, kanser oluşturma bekliyişiyle vucütta kalan, meme kanserinin de baş tetikleyicilerinden biri olduğu düşünülen bir kimyasal.. İşin bir de koruyucu kısmı var, burada da potassium sorbat en masum koruyucu kimyasal.. Paraben,  Benzyl Alcohol, DMDM Hydantoin,  Triclosan,  Kanton (methylcloroisothiazolinone), Sodium Benzoate  içerikli ürünleri tercih etmemek gerek.. Penoxyethanol biraz daha arada kalmış bir kimyasal, araştırma sonuçları kesinlik taşımıyor.. Organik bir marka olan ve  5.90 TL gibi bir fiyata satılan Green Babies marka ıslak mendil benim uzun zamandır tercih ettğim bir ürün.. Ürünün paketten çıkarılışı bazen zor olsa da, bir çekişte birden çok mendil gelebilse de çoğu zaman sağlık yönü bu olumsuz özelliğini görmezden gelmemi sağlıyor.. Diğer organik ıslak mendillerde maalesef sodium benzoate, benzyl alcohol vs bulunuyor..
Organik ürün bulma şansı olmayanlar için tavsiyem Uni Baby' nin yenidoğan serisindeki ıslak pamuk mendil.. Sadece su, pamuk ve potassium sorbat içeriğinden oluşuyor.. Dediğim gibi piyasadaki organik olmayan ama koruyucu açısından en minimize edilmiş ürün..

Benim bu konudaki görüşüme gelince, tavsiye ettiğim ürünler de dahil olmak üzere ıslak mendilleri sadece dışarıda olduğumuz ve mecbur kaldığımız zamanlarda kullanmaktan yanayım.. Evde ya da yapma imkanınızın olduğu heryerde poposu için organik bir pamuğu, vücudunun diğer kısımları için de ağız bezlerini ıslatarak silin ya da yıkayın.. İnanın piyasada bunlardan daha doğal bir ürün yok ve emin olun ki kullanacağınız hiçbir ıslak mendil de bunlar kadar doğal içerikte değil..

Edit: Green babies ıslak mendil uzun süredir satışta yok.. Organyc ıslak mendil benzyl alcohol, bamboo natura ve seventh generation markalarının ıslak mendilleri ise sodium benzoate içermekte.. uni baby ile ilgili de çokça şikayet okuyorum.. Ben hala organk pamuğu ıslatarak kullanmaya devam ediyorum rutin hayatımızda.. Artık dışarı gezmelerinde de gönlüme göre ıslak mendil bulamadığım için pamuk ve ağız bezlerini sırt çantamdan eksik etmiyorum, çocukların içme şişesindeki suyla ıslatarak ıslak mendil yerine kullanıyorum.. Bir dönem organyc markasının ıslak mendiline geçecek oldum sadece dışarısı için,  ama ondan da vazgeçtim.. Organyc markasının geniş kare kesim bebek bakım pedi adı altındaki pamukları alt temizliği için ideal.. Alt temizliği dışındaki bölgeler için de ağız bezlerini kullanıyorum..

17 yorum:

  1. Mrb lar yazılarınızı yeni takip etmeye başladım faydalı bilgileriniz için teşekkürler.
    Bende hamile olduğum için algılama seçicilik oldu haliyle
    Bir sorum olacaktı bu zeytinyağını pişikler için nasıl asitsiti alıyorsunuz direkt ısıtacak mı yoksa benmari usûlü mü uyguluyorsunuz
    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kısık ateşte sürekli karıştırarak alıyorum ben, benmari ile de yapabilirsiniz..

      Sil
  2. Bez olarak tavsiyenizle Seventh generationdan Bambo Nature gectim. Bez alirken islak mendillerinden de aldim. Yalniz az once islak mendilin icerigine baktim ve sodium benzoate yaziyor. Organik bir urunde bu nasil olabilir canım sıkıldı açıkcası. Aqua, glycerin, sodium laureth11, carboxylate, sodium benzoate, lactic acid, glycereth17, cocoate, potassium sorbate, allantoin kullanilan diger maddeler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki ıslak mendillerde durum böyle.. Yazıya bu konuda bir edit te ekledim.. ıslak pamuktan doğalı yok, kullanımı gözünüzü korkutmasın..

      Sil
  3. Unibaby yenidogan icin ne düşünüyorsunuz? Organyc marka islak mendili ben de kullandim hala var icerisinde. Evde pamuk dışarı çıktığımda ise onu kullaniyordum. Blogunuzu okumadan once almistim onu sirf organik oldugu için. Sertifikali diye de guvenmistim icerigini sorgulamayi sizden öğrendim. Sayenizde cok sey ogrendim tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unibaby organik bir marka değil dolayısıyla ağartma prosesinden geçme ihtimali yüksek.. unibaby benim için kimyasalı bol market mendili kullanmayı alışkanlık edinmiş anneler için onların yerine bunu kullanın bari diye önerebileceğim az girdili bir ürün.. son dönem koku vs üzerine şikayetlerini görüyorum internet üzerinden kullanıcıların.. Duymak istediğinizi söyleyemiyorum ne yazık ki ama yüzde yüz masum içerikli, içime sinen bir ıslak mendil ben bulamadım maalesef.. Bulursanız beni de bilgilendirin ne olur.. evde de dışarıda da pamuk kullanmaya devam ediyorum o yüzden..

      Sil
  4. Evimdeki ıslak mendilleri attim, su ve pamuga devam tesekkurler. Konuyla alakasiz ama bir konuda yardima ihtiyacim var. 5 aylik bebegim var gecen hafta calismaya başladım. Biberonu reddediyor, ben gelene kadar ac bekliyor. Biberon almasi icin ne yapabilirim. Sagdigim sutler ziyan oluyor onlari nasil degerlendirebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben doğduğundan itibaren günde bir ya da iki öğünü sağdığım sütlerden biberonla verdim hep, yanında olsam bile.. Dolayısıyla bensiz kalacağı zamanlara önceden biberona alışkanlık kazandırmak için.. işe başladıktan sonra biberona başladıysanız yokluğunuzu biberonla birlikte kodlamış olup reddediyor olabilir.. Bir de biberon anne dışında birinin sunduğu birşeyse sürekli, ondan dolayı da reddediyor olabilir.. Akşamları geldiğinizde emzirmeden önce küçük bir miktar sütü önce biberonla verip devamında emzirmek biberona bakış açısını değiştirebilir..Diğer taraftan dişlerde hareket başladıysa ondan dolayı da istemiyor olabilir.. Diğer bir olasılıkta dondurucuya konmadan önce bekletilmiş olan sütlerde enzimlerin etkisiyle tat değişimi olabiliyor, ondan hoşlanmamış olabilir.. Bu durum için de taze sağdığınız sütlerden deneyip dondurucu ile alakalı olup olmadığını anlayabilirsiniz..İnatlaşmayın ama bir taraftan kararlılığınızı da gösterin bir süre daha.. Her öğünde önce biberon sunun, bir kaç kez sakin bir şekilde teklif edin, kabul etmezse çay kaşığıyla vermeyi denebilirsiniz küçük küçük porsiyonlar halinde öğünler oluşturup.. Çocuk büyütmedeki en önemli formül nedenini sorgulamaktır..Bunu hep kullanacaksınız unutmayın.. Burada da neden biberon mu, biberonsa bu rahatsızlık fiziksel mi psikolojik mi ya da süt mü?? Önce ufak denemeler ve gözlemlerle bunu bulmanız lazım.. Nedeni bulduğunuzda cevap kendilinden gelecektir zaten ne yapmanız gerektiği ile ilgili..

      Sil
  5. Cevap verdiginiz icin tesekkur ederim.Dogdugunda emzigi hemen aldi hic reddetmedi, biberonu ise disari ciktigim zamanlarda babaaannesine birakiyordum gayet guzel yiyordu. Yaklasik iki ay once emzigi de biberonu da reddetti hicbir sekilde almiyor. Agzina koyunca sinirleniyor. Sutu ben vermeye çalıştığımda sanki daha cok sinirleniyor. Ağzına giden sutu yutmuyor dışarı akıtıyor. Kasikla da denedik yarısını yese yarısı ağzından akıyor. Biberon almamak da onun tercihi diyip saygı duyuyoruz artık küçük beye :)

    YanıtlaSil
  6. Az önce Friendly markanın içeriğine baktım olmaması gereken dediğiniz kimyasalı içerdiğini gördüm. Organik olduğunu söyleyenlere de guvenemiyoruz demek, sertifikanın hicbir anlamı yok. Deterjanlarda, kozmetik urunlerde kesinlikle olmamasi gerektigini söylediğiniz kimyasallar islak mendiller icin yazdiklarinizla mi sınırlı? Sakincasi yoksa kendiniz ve çocuklarınız icin kullandığınız deterjan markasını söyleyebilir misiniz? Blogunuzu okuduktan sonra iyice bu konulara yöneldim, normalde dikkat etmeye çalışıyordum evimde market alimi kimyasal yok. Butun deterjanlar organik (!) Ama gördüm ki ben oyle saniyormusum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Organik sektörü sertifikalarla biraz daha filtrelenmiş bir sektör.. Bazı kimyasallara hiç izin verilmiyorken, bazı kimyasallara da belli oranları geçmeyecek şekilde izin veriliyor.. Ben bu sektörün içinde de kendimce en iyisini bulma felsefesinde oldum hep.. En iyisi, içerik olarak içime sinmediğinde ise meşakkatli de olsa en doğalına dönme mantığında oldum.. Ev temizliği, kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinde neler kullandığımla ilgili bir yazı hazırladım, zaten isteniyordu nicedir, yakında paylaşağım..

      Sil
  7. Hayırlı günler. Spumy marka ıslak mendilde "SLS-Sodyum Benzuat-Paraben ve Alkol içermez.Hayvansal herhangi bir girdi ve kimyasal koruyucu içermez." yazıyor.Kendimiz için almıştım ama bittiği için içindekileri yazamıyorum.Allah izin verirse 5 ay sonra yavrum doğacak.Sizi de takip etmeye başladım özellkle vitamin konusunda karşıma çıktınız yararlı blgilerinz var teşekkr ederim. Banada doktor multüvitamin verdi vitaminlerin ne alemde diye bakmadan ama 1 hafta içip içindeki titanyum dioksiti gördükten sonra bıraktım.d vitaminim eksik olduğu için onu verdi sadece ama o da devit3.İçine bakarsam içemem sonra yine hçbirşey kullanamam diye duşunerek bakmamıştım ama yine biraz içip içine baktım bıraktım.Normalde başım ağrıdığında bile ağrı kesici içmeyip agrısını çeken ben şu hamilelik sürecinde beynim yandı.Çok uzun oldu hakkınızı helal edin. söylediğim ıslak mendile bakarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki spumy marka ıslak mendile ait içerik bilgisine ulaşamadım internet üzerinde.. elinde olan varsa yazmasını rica edebiliriz.. Birde içinde o yok bu yok diye yazan firmaların içerik bilgisini paylaşmamasını anlayamıyorum bir türlü.. ilaçlardan kaçmak yerine uygun olanı seçip kullanmak daha doğru bir yaklaşım olur, özellikle bir tedavi söz konusuysa.. Ben kullandığım alternatifleri paylaşmıştım.. sağlıkla sıhhatle dünyaya getirin bebeğinizi..

      Sil
    2. Bende bulamayinca şaşırdım. Evet öyle ama oncesinde bi kan testiyle vitamin durumuna baktircam ona göre bitkisel ve zararsizini alicam insaallah 😔amin, Allah razi olsun

      Sil
  8. Ben de spumy islak mendil var fakat sizin bahsettiginizden mi bilmiyorum. Icerigi şöyle: Diyonize water, tetrasodium EDTA, olus oil, glycerin, lauryl glucoside,polyglyceryl-2-dipolyhydroxstearate, glyceryl oleate, dicaprylyly carbonate, rumex acetoselia extract, achillea miletolium extract, plantagolanceolata extract, parfume

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet teyzemde fotoğraf çekti attı bu yazıyor içindekiler kısmında.ama sonradan üstüne bir kağıt yapıştırılmış.karşılastırınca bazı maddelerin çıkıp farklı olanların eklendiğini gördüm.kağıttaki şu şekilde: Diyonize water,olus oil, glycerin, lauryl glucoside,polyglyceryl-2-dipolyhydroxstearate, glyceryl oleate, dicaprylyly carbonate,parfume,C.Acid Caprylyl Glycol,Phenethyl Alcohol .. içeriğine bi bakar mısınız doğal modern.iki içeriğede

      Sil
    2. İlk yorumdan EDTA gözüme çarptı direkt.. ikinci olarak ise gliserin ve parfume.. ikinciler ilki kadar zararlı olmasa da, gliserinin bitkisel kaynaklı olmasını, parfümün ise olmamasını tercih ediyorum.. ikinci yorumda EDTA çıkmış, gliserin bitkisel mi net değil hala, parfüm duruyor.. ikinci içerik netse çok kötü değil piyasadaki diğer markalara kıyasla, piyasadan bir mendil kullanılacaksa onun yerine kullanılabilir en azından.. ama iki içerik bilgisi olması kafamı karıştırmadı değil..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...