24 Mayıs 2018 Perşembe

Çocuklara Dünyayı Anlatmak..

Farklı kültürler görmeyi ve gezmeyi çok seven bir çiftiz biz eşimle.. Çocuklarla dünya turu yapmakta hayata dair planlarımız arasında..
Çocuklara da dünyayı, insanları, farklılıkları, kültürleri anlatmak, aslında aynı şeyin dünyanın farklı yerlerinde nasıl farklı farklı yapıldığını gösterebilmek, farklılıklara saygı duyan farkındalığı yüksek bireyler yetiştirmek bence çok önemli..
O ışıldayan bakışlar altında onlara dünyayı anlatmak, farklk coğrafyalarda farklı kültürlerde dolaşmak gerçekten çok keyifli.. Biz bunu haftada bir kez yapıyoruz.. Konuşuyoruz, sohbet ediyoruz, merak ediyoruz, cevaplar bulmaya çalışıyoruz, bazen fotoğraflardan bazen videolardan öğreniyoruz.. Ama çok keyif alıyoruz.. Öğrendikçe daha çok öğrenmek istiyor, öğrendikçe oralara bir an önce gştmek istiyor, o dünya turuna bir an önce çıkmak istiyoruz..
Bu konuda kullandığım çeşitli materyaller var..


Gizli Dünya Atlası: Güzel bir pencereli kitap..


Ülkeler: Güzel bir boyama kitabı..



Dünya Çocukları Atlası: Farklı kültürlerde yetişen çocukların hikayelerini anlatan çok iyi bir kitap..


National Geographic Kids Dünya Atlası: Kıtaların gökyüzü çekimlerine vurulduğum kitap.. Çocuklara farklı bir boyuttan bakmayı sağlıyor..

Atlas of the World: Bu kitabı İngiltereden almıştım, resimleriyle zengin bir kitap..



Çıkartmalı Dünya Atlası: Çıkartmalı dünya atlaslarının birçok versiyonu mevcut.. Bu bitince diğerlerinden almaya devam edeceğim, çünkü bu versiyonlardan hem çok keyif alıyoruz hem de çok faydalı buluyorum.. Her yapıştırdığımız çıkartmanın hemen ardından fotoğraf ya da videosunu izletiyorum internetten.. Çok ilgilerini çekiyor.. İsveçteki buz otel ya da izlandadaki gayzerler.. Ben de çok şey öğreniyorum, onlar da çok keyif alıyorlar bu şekilde görerek öğrenince.. Sonrasında hep aynı soru: "Anneciğim biz buraya ne zaman gideceğiz? ".......

Picture Atlas:
Bu kitap gördüğümde beni en çok etkileyen kitap olmuştu.. İngilterede görmüş ve vurulmuştum.. Hemen aldım.. Kitabı bi açıyorsunuz, bir yerküre çıkıyor.. Müthiş bir tasarım.. İçerik olarakta güzel bir kitap..


New World Atlas Belgesel Serisi: Gördüğüm en detaylı ve en kapsamlı belgesel seti sanırım dünya üzerine.. Zebramo dan çok cüzi bir fiyata almıştım..

Brainbox Dünya:Çok keyifli bir kutu..

2 yorum:

  1. sizinle iletişime geçmek istiyorum. lütfen bana ulaşın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dogalmodern@gmail.com adresine mail atabilirsiniz

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...