5 Ekim 2017 Perşembe

Tarhana..

Ara ara taze taze olsun yaparım tarhanamı.. Öyle mevsimini falan beklemem.. Dondurucuya acil tarhanalık durumlar için biraz kırmızı biber, domates ve havuç atarım, sıkışınca yapıveririm küçük miktarlarda.. ilk akşam hamuru hazırla, 2. akşam yoğur, 3. Akşam kabardıysa parçala ve ufalayıp kurut.. herbiri yarım saatimi almıyor.. O nedenle tarhana yapmak hiç büyümez gözümde.. mevsimi olsun olmasın sık sık yaparım bu nedenle..
Bu defa tam mevsimine geldi yapışım.. Daha önceki tarhana tarifimde çok sayıda sebze koyduğumdan bahsetmiştim.. Bu defa klasik yaptım..
2 soğan
1 baş sarmısak
2 domates
2 havuç
2 patates
1 kg kırmızı biber
200 ml yoğurt
ekşi maya
un
tuz
Sebzeleri doğrayıp buharda pişirdim, rondodan geçirdim.. Yoğurt, maya, tuzu ilave edip aldığı kadar unla yoğurdum..
Bu defa çorbaya yakışacağını ve besin değerini arttıracağını düşündüğüm bulgur, pirinç, kırmızı mercimek ve mısırı az suda haşlayarak süzdüm ve blenderdan geçirip ekledim hamura..
Üzerine bez örtüp mayalanmaya bıraktım..
Ertesi akşam hamurum kabarmıştı..

Unla yoğurdum tekrar, üzerini bezle örtüp tekrar mayalanmaya bıraktım..
Ertesi akşam unla minik minik daireler açıp masanın üzerine yaydım bıraktım.. Sabah kurumuştu, ufalayıp kevgirden geçirdim..
Bir bez üzerine yayarak kurutmaya bıraktım..
Bu aşamalarda fotoğraf çekmeyi unutmuşum:(
Ve işte tarhanam hazır..
Acil dışarı çıkışların en büyük kurtarıcısı.. Hatta öyle ki dışarı çıkarken çocuklar için aldığım sırtçantamda küçük bir poşet bulundururum her daim, sürpriz şeklinde uzayan gezmelerde çocuklar ne yiyecek diye düşünmem.. Kahvaltı yerine de geçmesi süper bir artı.. Bir de küçük bir paket erişte tabii:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...