2 Ekim 2017 Pazartesi

Çocuklara Zaman Kavramını Öğretme..

Uzunca bir zamandır zaman öğretimi konusunda çocukların ilgisini çekecek ve tam anlamıyla mantığını verecek bir kaynak arayışındaydım.. incelediklerimin, aldıklarımın hep bir eksik tarafı vardı, zaman kavramını parça parça verip birbiri arasındaki bağlantıyı kurmaması konusu hep soru işaretiydi kafamda.. Günleri öğret, ayları ezberlet, mevsimleri öğret.. o kadar.. parça parça bir sonuca ulaşmamış bilgi..
Ben de kendim hazırlamaya karar verdim zaman öğrenimi materyalini..
Düşündüm, bir mevsim takvimi herşeyi çözerdi.. Neleri ilave etmek istediysem ekledim ardarda.. Sonbaharla başladık, ayın tüm günlerine tekabül edecek şekilde haftanın günlerini yerleştirdim altlarına.. Haftanın her bir gününü farklı renkte boyadım, haftasonlarını da kırmızı.. Kalp Kalp :)



Çözdü de nitekim..günleri, ayları, mevsimleri yani birkaç zaman kavramını birden içeren yukarıda hazırladığım takvim sayesinde kızımda herşey yerli yerine oturdu.. bir patex parçasını günler bölmesi üzerinde her sabah ilerleterek hangi günde olduğumuzu,ayın kaçı olduğunu, haftasonu tatiline ne kadar kaldığını, hangi ayda olduğumuzu konuşuyoruz.. özel bir gün varsa doğumgünü gibi o güne ne kadar kaldığını hesaplıyoruz..Mesela bizim sonbaharda babamızın ve küçük prensesin doğumgünü var, heyecanla yaklaşıyoruz o günlere..
her mevsim değişiminde yenisi hazırlanacak bu takvimin keyifle.. 4 mevsimin sonunda da yıl kavramını iyice anlamış olacak..
Öğrenme istekleri ve merak duygularına ket vurmadan, aksine kat be kat artarak yola devam..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...