5 Ekim 2017 Perşembe

Bisküvi Tadında Kurabiyeler..

Cuma akşamları bizim mutfakta keyif akşamımız.. Her hafta farklı farklı şeyler yapılır keyiflik yemeye küçük aşçılarla..
Kurabiye bizim bu akşamlarda sıklıkla yaptığımız birşey.. Abur cubur anlayışları kurabiye, kek, ev cipsi, ev dondurması, ev pudingi, ceviz, fıstık, mısır, meyve ve sebze olan iki kafadar için cuma akşamki sinema keyfine hazırlık yapıldığı bu dakikalar mutfakta keyifli bir koşuşturma halinde geçiyor..
Kurabiye tarifine gelince, ince bir hamurla hazırlarsanız bisküvi kıvamında oluyor başta dipnot olarak bunu belirteyim..
Tarife gelince:
200 gram erimiş tereyağı (yarıyarıya hindistan cevizi yağıyla karıştırılabilir)
1 su bardağı pudra şeker (ben piyasadaki fabrikasyon şeker yerine çiftlikten aldığım toz şekerle yapıyorum, bu nedenle en başta tereyağında eritiyorum şekeri)
1 yumurta
1 su bardağı nişasta
3 su bardağı un
İsteğe göre Kinoa veya chia tohumu, keçiboynuzu tozu, Naturata kakao, hindistan cevizi, toz zencefil, toz tarçın konulabilir..
İnce bir hamur açıp, küçük şeflerle birlikte şekiller verin..
150 derecede ya da altında pembeleşinceye kadar pişirin..


Şeker konusuna bir parantez açmak istiyorum, ben piyasada sağlıklı bir tatlandırıcı maalesef bulamadım.. İlk zamanlar marmelat ile yapıyordum kek ve bisküvilerini.. Büyüdükçe dışarıda gördükleriyle yarışır tatlar olmalı önüne gelenler tatmin olmaları açısından mantığıyla ufak ufak şekere geçiş yaptım.. Sıfır şeker kısıtlamasıyla bastırılıp, ilk fırsatta patlama yaşayan çocuğun durumu oldum olası daha tehlikeli gelmiştir bana.. O nedenle ben kontrollü olarak ara ara sadece ev yapımı kek, puding ve kurabiye ile kontrollü tatmin sağlayıp olası patlamalara karşı gözlerini tok tutmaya çalışıyorum.. Net bir şekilde de sonuç alıyorum.. Dışarıdaki hiçbirşeyde gözleri yok.. Ama çevremden şunu çok duyuyorum, "biz şekeri yasakladık hep, şimdi abur cubur olayının önünü alamıyoruz"..
Ufak tatminler büyük patlamaları engelliyor, benim felsefem bu..

4 yorum:

  1. Stevia bitkisi hakkında bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bilgim var, ben uzunca bir süredir hindistan cevizi şekeri kullanıyorum.. fırsatım olmadı henüz denemeye ama planımda var ilk fırsatta..

      Sil
    2. Hindistan cevizi şekerini nerden temin ediyorsunuz?

      Sil
    3. Şimdi migroslarda bile var..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...