15 Temmuz 2017 Cumartesi

Nihayet Turkcell'i Hayatımdan Çıkardım..

20 yıla yakın zamandır Turkcell kullanırım.. Bir marka bu kadar uzun süreli müşterisine nasıl sürekli kazık atma telaşında olur aklım almıyor.. Yıllardır fahiş fiyata aldığım hizmeti bir kenara bırakıyorum, yeni gelecek müşteriye sağladığı avantajları bu kadar uzun süre para kazandığı müşterisini elinde tutmak için neden sağlamaz bir mantık kuramıyorum.. Yıllardır yaşadığım sıkıntıları geçiyorum ama son kazık atma girişimleri artık bardağı taşıran son damla oldu..
6 Gb internet paketli tarifeye 59.90 gibi bir fiyat ödüyordum.. telefonumdan interneti sadece birşeyler araştırıp okumak, maillerime bakmak ve bazende bloğa yazı yazmak için kullanırım..bildiğiniz üzere sosyal medyada hiç hesabım yok, dolayısıyla öyle video falan da izlemem.. Ama her ne hikmetse 4 GB ile başladığım yolculuğum, internet paketinin yetmemesi üzerine aldığım ek paketlerle devam etmeye başladı.. tekrar söylüyorum, video yok, birşey indirmek yok.. sonra müşteri hizmetleri aradı size paket yetmiyor, bir üst pakete geçirelim diye.. Düşürmek asla yok, hep daha fazla artsın cebinden çıkan para.. 6 gb lık tarifeye geçince aynı internet kullanımındaki bana ilk birkaç ay paket yeterken sonraki aylarda yine ek paketler almamı gerektirecek şekilde yetmemeye başladı.. tekrar söylüyorum, aynı kullanım, video yok, sosyal medya yok, sadece aç okuyla 10 gb a varan internet kullanımı.. birgün müşteri hizmetlerinden aldığım telefon tepemi iyice attırdı.. 1 yıllık taahhüt sürem bitmiş, 1 yıl daha kalma sözü verirsem 59,90 dan devam edecekmiş 6 gb lık paketim.. yoksa 69.90 olacakmış.. 20 yıllık bir müşteriye sunabileceğiniz tek seçenek bu mu dedim.. Bu bir dayatma ve bunu asla kabul etmiyorum dedim, bugün turkcelle geçiş yapan birine göre zaten fahiş fiyatta hizmet satın alırken, eski müşteri olduğum için daha imtiyazlı olmam gerekirken siz artık iyice işin suyunu çıkarmaya başladınız dedim..yeni müşteriyi çekmek kadar beni de elinde tutmak için avantajlar sunmalısın ki sende kalayım.. telefondaki hanımefendinin paket konusunda yapabileceği birşey yokmuş, müşteri hizmetlerini aramam gerekiyormuş, ama istersem 79,90 a 10 gblik internet paketli tarifeye geçişimi yapabilirmiş.. Bir tek buna yetkisi varmış!! Ha işte tam Turkcell i özetleyen yaklaşım.. cebinden daha fazla para çıkartacak her türlü yetkiye sahipler.. şaka olmalıydı bu.. telefonu kapatınca müşteri hizmetlerini aradım hemen, müşteri temsilcisine ulaşma gibi bir şansın olmayacak şekilde menüyü yapılandırmışlar.. asla ulaşamıyorsun.. internet üzerinden canlı konuşma yapayım dedim, alelacele yazmaya çalıştığım temsilci zaman doldu, yeni oturum açın diyerek beni dışarı attı..
Bam telime dokunmuşlardı artık..
Söylenecek hiçbir kelime bırakmamışlardı..
Bir dakika bile Turkcell çatısı altında yer almak istemiyordum artık..
Hemen o gün Turk Telekom a geçtim, 3-4 gün içinde taşındı numaram.. 10 GB lık internet paketine 39.90 ödüyorum.. Turkcellde her ne hikmet yetmeyen internet kotamda her ay fazla fazla kalıyor, üstelik geçtiğimiz ay yüklüce video indirmiş olmama rağmen.. Turkcelldeki "kotayı tamamlat, üzerine paket alsın, ara üst pakete geçirt, cebinden daha çok para çıkmasını sağla" tezgahının ayrımı net bir şekilde görebiliyorum artık..
Zaten şu durum da iki tarafın zihniyetini gözler önüne seriyor:
Öyle bir tarihte geçiş yaptım ki turkcellde fatura kesimden hat taşınana kadar 15 günlük kullanım yapmış, Turk telekomda da hat taşındıktan sonra fatura kesime 15 gün vardı, Turkcell 15 günlük kullanım için 69.90 tl fatura çıkartırken(paketim 59.90 dı), Turk Telekom kullandığım miktarı paket miktarıyla oranlayıp 10 tl gibi bir fatura çıkarmıştı.. daha ne söylenebilirki..
Diğer taraftan ek internet paketleri de kıyaslanmayacak şekilde avantajlı.. hiç ihtiyacım olmayacak o da ayrı bir konu.. Bir de tarife takibi, kullanım miktarları, aylık gelen ücreti müthiş bir şeffaflıkla sorgulayabiliyorsun, telefon uygulaması gerçekten çok iyi tasarlanmış.. Faturada hiç sürprizleri yok Turkcelldeki gibi..
Turkcell yıllarca çekim gücü dayatmasıyla bizi tuttu elinde, tekel olduğuna inandırdı.. Hiçte öyle değilmiş, aylardır her yerde kullanıyorum Turk Telekomu hiçbir fark yok.. Tek pişmanlığım keşke çok daha önce geçseydim.. Boşuboşuna sinir katsayımı arttırmamış, onlara ulaşıp derdimi anlatmak için bu kadar mesai harcamamış olurdum.. ki onların bana mesai harcamaları gerekirken..
Giden zamanın ve yaşanan stresin vücutta bıraktığı izlerin telafisi yok.. Giden paraya hiçbir zaman üzülmedim, başımın gözümün sadakası olsun der geçerim, ama kayıp zamana ve strese gerçekten acıyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...