27 Mayıs 2017 Cumartesi

Sağlıklı Tost Makinesi Tavsiye..

Uzun süredir sağlıklı tost makinesi arayışındaydım..
O kadar çok ürünü inceledim ki..
Genel izlenimim alüminyum gövde döküm üzerine yapılan seramik, granit ve teflon kaplama.. Teflona alternatif olarak piyasaya sürülen seramik ve granit ürünlerin sağlıklı olduğunu düşünmediğimden ve altındaki alüminyum gövdenin herhangi bir çizik durumunda zararlı olduğunu bildiğimden hep başka bir alternatif arayışındaydım.. Daha doğrusu demir döküm bir ürün arayışındaydım..
Derken demir döküm gövde olarak piyasaya sürülen Dökümix markası aklıma yattı.. Üzerinde ekstra yapışmaz bir kimyasal kaplama bulunmuyor..
Demir döküm tava ve tencereler gibi yağlayarak kullanıyorsunuz hep..
Birkaç yerde okuduğum yorumlar gözümü korkutmuştu başta, ilk geldiğinde bir bez ve yağ ile üretim esnasında oluşan toz ve kirden arındırmak gerekiyor plakaları diye.. ürün geldiğinde yaptığım bu işlemin adı temizlik değil yağlama oldu sadece.. herhangi bir kir çıkmadı.. Sadece dikkat etmek gereken şey pürüzsüz bir kaplaması olmadığı için yani porozlu yapıda olduğundan tüy bırakan bir bezle yağlama yaparsanız bezin tüyleri takılıp kalabiliyor.. İlk kullanımda sonuç beklentilerin çok çok üzerindeydi.. Çocukluğumda yediğim o büfe tostlarının lezzeti vardı yaptığımız ilk tostlarda.. sağlık desen sağlık, lezzet desen lezzet, fiyat desen piyasadaki çok ürüne göre uygun.. tavsiye edilmez de ne yapılır.. ben inoxun temizlik zorluğundan dolayı siyah rengini aldım n11 den 158 tlye..
minik gurmelerim artık rahatlıkla tost yiyebilir.. bizim için de keyif oldu tekrar tost yemek..










12 yorum:

  1. Titanyum tava ve tencereler çıkmış, sağlıklı olduğu söyleniyor. Bunu da teflonu ülkemize tanıtan Tefal yapıyor. Siz araştırdınız mı hiç?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni nesil yanmaz yapışmaz kaplamalar bana hiç güven vermiyor maalesef.. içeriği tam olarak açıklanmıyor bir defa..seramik, granit, titanyum hepsi kimyasal alaşımlar, saf değiller, hepsi de birbirinin türevi, farklı farklı isimlerle piyasaya sürülüyor.. mutfakta cam, porselen, çelik ve demir dökümden başka malzeme kullanmamak gerek bence..toprak kaplar bile tehlikeli olabiliyor bazen içindeki sır kaplamadan dolayı..

      Sil
  2. Merhaba... Bende kizima krep vs. pisirmek icin saglikli bir tava arayisindayim kucuk boy, hangi marka onerirsiniz?seramik tavalarda yag koymadan pisirmek mumkunmus ama hangisi saglikli bilemedigimden almadim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok aradım ama bulamadım maalesef.. yapıştırmayan sağlıklı bir tava yok piyasada.. seramik ya da granit olanların içerikleri şaibeli.. zaten açıklanmıyor biraz deşincede ptfe yani teflon çıkıyor altından.. bugünlerde granit efektli ptfe çok moda, utanmadan yazıyorlar birde.. granit kaplama diye satıyorlar.. yani teflon kaplama alıp granit aldığını sanıyor insanımız üzerine bir de dünya para vererek.. ben kreplerimi çelik tavada yapıyorum gayette oluyor.. çelik, cam ve porselenden vazgeçmeyin mutfağınızda..

      Sil
    2. Birşey daha, lava markasının demir döküm krep tavası var, bugünlerde tekzenin internet sitesinde epey avantajlı fiyatla satılıyor.. ben geniş 30 cmlik tavasını aldığım için krep tavasına ihtiyaç duymadım.. henüz krep denemeye fırsatım olmadı ama ilk fırsatta deneceğim.. krep için sağlıklı bir alternatif olabilir.. yanmaz yapışmaz kimyasal kaplamalar kadar mucizeler vaadetmez ama sağlıklı olması oldukça yeterli bir sebep bence kullanmak için..

      Sil
  3. Lava markasının demirdöküm tavası var bende, schaferdan uygun fiyata almıştım hem de, krep de denedim yapıştırmıyor kesinlikle

    YanıtlaSil
  4. Hala krep deneyememiş olsam da pişirdiğim herşeyde çok memnun kaldım tavadan.. teşekkürler bu arada bilgi paylaşımı için..

    YanıtlaSil
  5. Dokum tavalarin cogunda kaplama var, lavada emaye kaplamali bu kaplamada sagliksiz degil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Piyasada emaye kaplı döküm ürün de çok ama benim kullandığım lava marka tava emaye kaplama değil.. Ben emaye kaplamanın piyasadaki yanmaz yapışmaz seramik, granit gibi kaplamalardan çok daha masum olduğunu düşünüyorum.. mutfakta ilk tercih her zaman ham malzeme olan cam, porselen, paslanmaz çelik ve demir döküm olmalı.. illa kaplamalı bir ürün alınacaksa ancak emaye olabilir benim görüşüme göre.. seramik, granit, titanyum vs isimlerle piyasaya sürülen ürünleri çok tehlikeli görüyorum..

      Sil
    2. merhaba. Lava marka tavalara baktim da hepsinde emaye kaplama mevcut sizin kullandiginiz tavada emaye kaplama olmadigina emin misiniz kodu nedir acaba?bende almayi dusunuyorum...

      Sil
    3. Benim kullandığım tavanın fotoğrafını yeni yazımda paylaştım, bildiğiniz demir döküm yüzeyi, üzerinde genelde katman halinde olması gereken emaye yok.. Ama sizden sonra ürün özelliklerine girip baktım, evet 1 kat emaye kaplama ve fırınlama yazıyor.. ama hiç böyle var ama yok bir emaye kaplamaya şahit olmamıştım.. emaye kaplama parıl parıl parlar, emaye kaplı döküm tencerem de var çünkü..yeni yazımda da belirttiğim gibi emayeyi diğer rahat rahat kullanılan janjanlı isimli yanmaz yapışmaz kaplamalı ürünlere kıyasla zararlı bulmuyorum, asıl mutfağınızdan uzak tutmanız gereken rahat rahat mutfaklara sokulan seramik, titanyum vs kaplamalardır, bir de içi sır kaplı toprak kaplar..çelik, cam, porselen, demir döküm seçeneğim olmadığı için alırken tercihimi emayeden yana kullandığım 3 ürünüm var.. Döküm ekmek tencerem, kızartma tencerem, kek kalıbım.. gerçi şimdi tava da eklenmiş oldu.. Emayeler dökülme olmadığı sürece kullanılabilir..ben kullanıyorum..yine de tercih size aittir..

      Sil
  6. Uzun zamandır tost makinesi alamamıştım. Dökümixi sizden öğrendim. Teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum. İyi ki varsınız.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...