3 Nisan 2017 Pazartesi

Ek Gıdaya Nasıl Başladık..

Bu soru sıkça gelir oldu.. Şunu sakın aklınızdan çıkarmayın, ek gıda adı üzerinde ek öğünlerdir, ana öğün anne sütüdür.. Daha detaylı tüyolar için ek gıdaya geçiş 1/2/3 yazılarımı okuyabilirsiniz..
İstenildiği gibi, ek gıdaya nasıl bir geçiş yaptığımı adım adım yazıyorum:

6. AY SONRASI

•Uyanınca emzirme

• Saat 10:00 gibi meyve püresi 60-90 ml
- elma
- armut
- havuç (mevsimine göre şeftali, erik, kayısı)
den biri cam rendeden geçirip 3 gün kuralına göre verdim, yani sadece birini verip 3 gün ona devam ettim, döküntü, gaz, kusma, kaka durumuna dikkat ederek.. 3er gün sonunda hiçbir meyve alerjik durum yaratmadıysa meyve menüsü oluşmuş demektir..
Su niyetine ek gıda sonrası emzirme

•Aralarda Anne sütü

•Saat 15:00 gibi sebze çorbası
-patates
-kabak
-havuç
-enginar
2 hafta sonra pirinç/irmik/bulgur ilavesi
3 hafta sonra pazı/taze fasülye/brokoli/balkabağı/semizotu/bezelye/kereviz/yer elması ilavesi
4 hafta sonra yağsız kıyma ilavesi günlük 30 gram kadar
(Bakla/Ispanak/Patlıcan/Domates/bamya yasak,lahana/pırasa/karnabahar/kuru baklagiller gaz sıkıntısı nedeniyle uzak durulmalı ilk etapta)
Su niyetine ek gıda sonrası emzirme

•Akşam anne sütüne devam

İlk etapta su ve yoğurtta ekleniyor menüye ama anne sütü performansımız çok iyi olduğu için iki çocuğumda da yoğurt ve suya 1 ay geç başladım..

YAKLAŞIK 1 AY SONRA:
Gün içinde ufak ufak su vermeye başlama

•Uyanınca Anne Sütü

•Kahvaltı (10:00 gibi)
Beyaz peynir
Üzüm pekmezi (1 çay kaşığı)
Katı pişmiş Yumurta Sarısı:
-ilk hafta 1/8 i hergün
-2 ve 3. hafta 1/4 ü hergün
-4. hafta 1/2si her gün
-Sonrasında sarının tamamı (yumurta akı bir yaşından sonra)
Kahvaltı sonrası emzirme..

Kahvaltıya zamanla salatalık, anne yapımı bebek bisküvisi (çayla ıslatılmış), bitki çayı(rezene,papatya,ıhlamur vs), şekersiz marmelat, kuru meyve püresi, doğal zeytin, ev ekmeği ilave edilebilir..

•12:00 gibi yoğurt ya da kefir
Emzirme

•15:00 gibi sebze çorbası
Emzirme

•18:00 gibi meyve püresi
Emzirme

•Akşam anne sütüne devam

Gitgide bu sistem bizde dengeli bir günlük menüye dönüştü:
•kahvaltı
•yoğurt+ sebze yemeğinden oluşan öğle yemeği
•meyve püresi+et yemeğinden oluşan akşam yemeği

Ceviz, badem, balık 8. Aydan sonra..

İnek sütü, bal, yumurta akı, domates 1 yaşından sonra..

8 yorum:

  1. Kefiri 6-7 aylıkken de verebiliyor muyuz?
    Ben hala şu karnabahara benzeyen kefir mayasından bulamadim. nerden bulabiliriz hiç bir fikriniz var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her iki çocuğuma da verdim ek gıdaya geçtiğimiz dönemde yoğurtlarına karıştırarak, hala da menülerinin vazgeçilmezi..
      Zaten onlardan önce de dolabımızdan hiç eksik olmayacak şekilde hazırladığım için onları da hemen soktum o çarka.. kefir müthiş bir prebiyotik.. internet üzerinde araştırdınız mı bu işin ticaretini ve uygun şekilde ambalajlayıp gönderimini yapan bi yerler vardır mutlaka.. Ben dışarıdan temin etmedim hiç o nedenle bilemiyorum, elimdeki mayayı yıllardır koruyorum..çoğaldıkça sırada bekleyenlere elden dağıtıyorum çevremde..

      Sil
  2. Ton balıgı olarak hangı markaya guvenebılırız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ton balığı ağır metal içerme riski nedeniyle tavsiye etmiyorum..

      Sil
  3. Merhaba, BLW yönetimi hakkındaki düşünceleriniz nedir? Bu yöntemi uygulamadınız sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuğun özde ihtiyaç duyduğu yaklaşımı, aslında doğasında olan şeylerin janjanlı isimlerle trend olması beni gerçekten rahatsız ediyor,tıpkı montessori gibi, blw gibi.. blw metodunu uygulamadım evet, ama benim çocuklarıma uyguladığım geçiş metodu tam olarak blw idi.. 1 yaşına kadar ana öğünleri hep anne sütüydü, o yüzden katı gıdayı hep ek gıda olarak adlandırdım.. ek gıda öğünleri doyma değil gıdalara tanışma alışma öğünleriydi, bu mantıkla yaklaştım, reddettiklerinde tanımaları için tekrar tekrar şans verdim ama hiç zorlamadım yemeleri konusunda..gıdaları püre içlerine kamufle etmek yerine tek tek öğrenmelerini tercih ettim hep.. şu anda yemedikleri tek birşey yok, öyle güzel yemek yeme alışkanlıkları kazandılar ki, tadını çıkararak yiyorlar herşeylerini, keyfe dönüştürüyorlar.. yeni trendlerin sizi yönlendirmesinden ziyade çocuğunuz için en iyisi hangisi oluru araştırarak, onu tanımaya doğasını isteklerini anlamaya çalışılarak bulunmalı bence en doğru yöntem..

      Sil
  4. Merhaba ek gıdaya geçişte buharda pişirici veya püre için robot kullandınız mı? Tevsiye edebileceğiniz bir ürün var mıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebzelerini hep buharlı pişiricide pişirdim..Meyve ve sebzelerin lif yapılarını bozan blender, robot falan kullanmadım hiç.. Patates ezici aparat ile ezdim herşeyini ya da cam rende..yani pütürlü verdim hep lif yapısını bozmadan.. Böylece hem de katı besinlere çok çabuk alıştılar.. Kusursuz püre kıvamından sonra pütürlü gıdaya geçme konusunda zorluklar olabiliyor çünkü..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...