6 Nisan 2017 Perşembe

Eğitim Sistemi Üzerine 3 Müthiş Film..

Çocukların uyuduğu her zaman dilimi potansiyel film izleme fırsatımızdır bizim..
Bugüne kadar etkilendiğim çok sayıda film olmuştur.. Vakit kaybı dediğim film de çoktur.. Ama her film bazen yönetmeniyle, bazen bir sahnesiyle, bazen müziğiyle, bazen oyuncusuyla mutlaka bir iz bırakmıştır bende.. Oyunculuğunu izlemekten keyif aldığım, bakış açısını izlemeye bayıldığım yönetmenler yok değil..
Ama bunlar içinde Aamir Khan çok ayrı yerdedir bende.. Hollywood'un ticari yapaylığına inat Bollywood'un gösterişsiz doğallığının temsili..
Başlamadan bir de şunu paylaşmak istiyorum.. Yıllardır her sezon birden fazla yabancı takip eden biri olarak, son dönemde şiddet ve cinsellik ana temalı olmayan bir dizi bulamıyorum desem yeridir.. iyi kurgular, iyi senaryolar yok.. Birileri bunlara şiddet ve cinsellik tutar demiş, abarttıkça abartılıyor durum.. Zaten diziseverler için çok fazla seçenek yokken, arayış içindeki seyircinin tercih etmek zorunda kaldığı diziler, rekor kırıyor diye pazarlanarak türevlerini doğuruyor.. Bu bir dayatma bana göre, seçim şansı verilmeyen, trendin bu olduğuna ve en iyisinin bu olduğuna inandırılmış bir seyirci kitlesi oluşturma çabası.. Hollywood'un insan içinde gizli kalmış bu duyguları gözler önüne serip seyirci kitlesi yaratma kaygısını ve böyle bir trend oluşturmasını bir sinemasever olarak doğru bulmuyorum..
Gelelim eğitim sistemine benim bakış açımla bakarak, sorgulanması gereken noktaları gözler önüne seren film tavsiyelerime:
1. Yerdeki Yıldızlar : Bir Aamir Khan filmi.. Eğitim sisteminin dayatmalarına ailesi tarafından teslim edilmiş ve kaybedilmiş bir çocuk ile ona özel olduğunu anlatmaya çalışan öğretmenin çocuğu geri kazanma çabası.. Mutlaka izlenmeli..


2. Captain Fantastic: 6 çocuğunu toplumun dayatmalarından uzakta okulsuz eğiterek büyüten bir çiftin hikayesi..


3. 3 idiots: Yine Aamir Khan.. Eğitim sistemi bu kadar güzel sorgulanabilirdi..

Çocuklar gerçekten çok özeller.. Onlar söz konusu olduğunda hep farklı düşünürüm, yaklaşımların hep farklı olması gerektiğini savunurum..benim gibi düşünen birine daha rastlamadım maalesef bugüne kadar.. Konuştuğumda hep onay cümleleri duyarım da, kendiliğinden bu cümleleri söyleyenine ya da uygulayanına şahit olmadım daha.. o nedenle bu filmler özel benim için, kendimden o kadar çok cümle duydum ki bu filmlerde.. Bugüne kadar hep savunduğum, hep anlatmaya çalıştığım..
İzleyin mutlaka..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...