26 Mart 2017 Pazar

Makyaj Yaparken Zehirlenmeyin..

Nihayet dediğinizi duyar gibiyim:)
O kadar uzun süredir soruluyor ki bu konu.. Ancak sıra geldi.. Çok uzatmadan hemen başlıyorum:

Cilt Temizliği:

• Peeling: Duruma göre haftada bir bu üçünden birini kullanıyorum:
-Bade natural tazeleyici yüz peelingi.. içerik çok temiz.. uygulaması biraz zor ama, parça parça dökülmeler oluyor peeling esnasında..
-İpek kese ile haftada bir banyo sonunda nazikçe temizleme operasyonu..
-Portakal kabuğu rendesi ve yoğurdu karıştırarak yapılan peeling..

• Temizleme: Rossmanlardaki Alterra markasının sensitive yüz temizleme sütü.. ister suyla ister pamukla kullanılabiliyor.. Ben suyla yıkamayı sevdiğim için cildimi suyla kullanıyorum.. hassas cilt ürünü olduğu için içerik çok temiz, parfüm bile yok.. zaten ecolabel etiketli.. hassas dışındaki seriler sodyum hidroksit vs içerebiliyor.. cildi gerçekten pırıl pırıl yapıyor.. Alterra nın hassas serisinde zaten 3 tane ürün var: Temizleme sütü, göz kremi, yüz kremi.. Fiyatları da gerçekten çok uygun piyasadaki diğer ürünlere göre, 15-20 tl mertebesinde..
Bir de bade natural in doğal peeling sabunu denemeyi düşündüğüm ürünlerden biri temizlik için, içerik iyi..
Acil makyaj temizliği durumlarında ise hindistan cevizi yağını pamuğa sürerek çıkarıyorum makyajımı..

• Tonik: Temizlik sonrası tonik için lavanta suyu, gül suyu ya da maden suyunu tonik olarak kullanıyorum duruma göre..
Doa kozmetiğin lavanta suyu da güzel..
Bir de Alterra'nın misel suyunu seviyorum..
Bade natural tonik sodium benzoate içerdiği için tercih etmiyorum..

• Nemlendirme: Göz ve cilt bakım kremim yine Alterra hassas serisi.. öyle yoğun ve öyle güzel bir kıvamı varki.. İçerik çok temiz, titanyum dioksit yok bir kere, parfüm yok..Fiyat olarakta çok uygun.. hassas serisi dışındaki seriler titanyum dioksit, benzyl alcohol, benzyl benzoate, sodyum hidroksit içerebiliyor.. Alırken dikkat etmek lazım..
Bunun yanında ara ara hindistan cevizi yağı ve shea butter sürüyorum cildime..
Güneşe çıkarken ise Badger güneş kremi sürüyorum..
Kremler ile ilgili olarak şu uyarıyı yapmak istiyorum:
Şu kadar SPF koruma faktörü var diyerek üzerine atlanarak alınan tüm kremler titanyum dioksit içeriyor.. o nedenle ben badger güneş kremi kullanıyorum güneşe çıkacaksam, titanyum dioksitsiz.. rutin bakımda ise yukarıda söylediğim gibi alterra hassas göz ve yüz kremini kullanıyorum.. hem onu yapsın hem bunu yapsın dedikçe o üründeki kimyasallar çoğalıyor maalesef..

Makyaj:

• Fondöten: Gelelim en acı konulardan birine: Fondöten.. Aklınıza gelebilecek tüm markalara baktım, en ucuzundan en pahalısına en organiğine kadar.. Maalesef ki titanyum dioksit içermeyen bir ürün yok güneş koruma özelliğinden dolayı..
"yaw kardeşim ben güneş koruması istemiyorum, fondöten altına sürüyorum zaten ben güneş koruyucumu" demek istiyor ama diyemiyorsunuz..
Bu koşullar altında ben içeriği en az girdiye sahip ve titanyum dioksit içerebilir ibaresi olan Alterra all in one make up fondöteni kullanıyorum makyaj yaptığım zamanlarda.. Ama olurda titanyum dioksit içermeyen bir ürünle karşılaşırsanız ne olur yazın.. Bunun yanında yine Alterra mineral pudra, kompakt pudra da var.. piyasanın olabilecek en iyisi bu işte, keşke daha iyisini yapabilseler..

• Maskara: Maskara yine Alterra marka kullanıyorum, XXL length olanı, içerik güzel.. Titanyum dioksit içeren maskaraları da var, dikkat etmek gerekir.. İçeriğinde paraben yazan çok maskara gördüm birçok ünlü markaya ait.. Alırken bakın mutlaka..
Sante'nin maskaraları da içerik olarak fena değil..

• Kalem: Göz kalemi ve kaş kaleminde durum yine içler acısı.. Paraben ya da titanyum dioksit genel olarak var.. Kötünün iyisi yine alterra, en azından paraben yok ve diğer girdileri temiz ve daha az.. Titanyum dioksit içerebilir dese de en azından dünyanın parasını vermiyorsunuz bir de üstüne.. Olur da titanyum dioksitsiz bir ürünle karşılarsınız bırada da lütfen yazın..

• Lipstick: Bir diğer acı konu ise lipstick meselesi.. Titanyum dioksit ve carmin içermeyen ürün yok.. Ben Rossmanlardaki İsana markasının çilekli dudak roll on ununu kullanıyorum, parlatıcı olarak.. tek temiz içerik sanırım.. Ne burts bee, blistex, sante vs.. Başka bir ürün bulamadım henüz, yukarıdaki ürünleri içermeyen.. olur da karşılaşırsanız bir yerlerde ne olur yine beni haberdar edin..

Bu şartlar altında en güzel çözüm mecbur kalınmadığı sürece makyaj yapmamak bence.. Cildinizin bakımını aksatmayın yeter.. Cilt bakımınızı yapın, kreminizi sürün, üzerine bir de maskara ve dudaklara da parlatıcı.. Ohh miss.. En doğal içerik işte.. Hem bakımlı, hem doğal..

Son olarak "makyaj malzemesi alırken hangi kimyasalların olmamasına bakıyorsunuz" sorusu geliyor sıkça, derli toplu yazayım:
Titanyum dioksit, carmin, sodium benzoate, benzyl alcohol, benzyl benzoate, mineral oil, likit parafin, polisorbate, paraben, BHA, BHT, likit parafin, sodyum hidroksit, formaldehit, PEG, EDTA, Methylisothiazolinone, triclosan, diemethicone, sulfate, SLS,SLES,ALS vs.... Uzar gider..

Zaman geçtikçe, kimyasalları irdeledikçe, yapılan araştırmalar arttıkça sık sık ben de daha fazla güncellemek zorunda kalıyorum kendimi günden güne.. Dün iyi gelen bir içerik bugün rahatsız etmeye başlayabiliyor.. O yüzden kullandığım ürünleri de ara ara tekrar bir gözden geçiririm.. İlk zamanlardaki kurtarıcı gibi gelen organik piyasasını irdeledikçe güvenim her geçen gün sarsılıyor maalesef.. iyi ürünler de var evet, ama beklentim hepsinin iyi olmasından yana..
Bir de Doa kozmetik var ilgimi çeken.. organik değiller ama uygun fiyatlı içeriği temiz ürün yapma prensibindeler gördüğüm kadarıyla..
Son bir ricam da bloglarında yazsınlar diye firmalar tarafından fabrika ziyaretleri yaptırılan, hediye deneme ürünleri gönderilen bloggerların yazılarını da tartıp biçerek karar verin lütfen..
İnternet üzerinde çok fazla taraflı yazı görüyorum çünkü..

21 yorum:

  1. Merhabalar... Elinde emeginize sağlık yine çok faydalandigim bir yazı teşekkür ediyorum 😊 bu konuyla alakalı değil ama bir sorum olacakti. Son zamanlarda piyasada Gano exel adı altında reisi mantarı ürünleri satılıyor. Bu urunlerin tamamen doğal olduğu İddaa ediliyor. Diş macunundan kahveye kadar bir çok ürünü var ve bir çok hastalığa da iyi geldiği söyleniyor. Acaba hiç inceleme durumunuz oldu mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam içerik bilgisine ulaşamıyorum internet üzerinden, elinizde ürünü varsa içerik kısmını gönderebilirseniz yorumlayabilirim ancak.. kullanılan özütlere hiç lafım yok, özde hepsi mucize vaadediyor, ama yardımcı maddelerde iş bozuluyor koruyucusuydu vs.. o nedenle tam içeriği görmeden yorum yapamıyorum bu markaya..

      Sil
  2. Merhabalar, yazdiklarinizi ilgiyle okuyorum. Gunumuz sartlarinda ortaklasabildigimiz birilerini bulmak cok guzel. Lipstick icin friendly organic lip balm incelemenizi oneririm organik aeetifikali olmasi icimi rahatlatiyor bir nebze. Nemlendirici olarak da ceradolin losyon bulabildigim en temiz icerik (yuz ve vucut) yorumlamaniz benim icin onemli, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Friendly lip balm içeriğine ulaşamadım internet üzerinde, elinizde varsa gönderebilirseniz bakabilirim.. ceradolin için de farklı içerik bilgileri var internet üzerinde, ilk gözüme çarpanlar dimeticone, polisorbat 20, paraffin, etylhexylgliserin.. elinizdeki üründe hangileri var bilemiyorum ama bana pek tatmin edici gelmedi içerik..

      Sil
  3. Cocuk ve yetiskin icin nemlendirici onerebilir misiniz? Urtekram sampuanin ayni seride nemlendiriciside var parfumsuz bebek nemlendiricisi kullanilabilir midir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Urtekram kokusuz losyon içerik olarak iyi kullanılabilir.. yetişkin için yazımda da belirttiğim gibi alterra hassas serisini kullanıyorum ben..

      Sil
  4. Yorum yazarken sanirim sildim, tekrar yaziyorum umarim ikinci baski olmaz☺
    Lip balm icerigi soyle: sunflower seed oil, cera alba(beeswax) coconut oil, strawberry flavor, mixed tocopherols, rosemary extract, calendula extract.
    Ceradolin'i de denediklerimde en iyi nemlendiren o oldugu icin kullaniyorum. Ama icerik benim icin cok onemli, cok kuru, dokuntulu, atopik dermatit bir cildim var. Sizin tavsiyeniz varsa denemek isterim. Cok tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lip balm içeriğinde rahatsız edici birşey gözüme çarpmadı..benimde cildim epey kuru, yazının içinde de paylaşmıştım, rossmanlarda satılan alterranın hassas ciltler için olan kokusuz kremini kullanıyorum, çokta memnunum hem içeriği tertemiz hemde etkisi çok iyi.. fiyat olarak iyi olduğu gibi organik sertifikalı bir ürün..

      Sil
  5. Ozel gunlerde kullanmak adina onerebileceginiz bir allik var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm pudra, far, allıkların içeriğinde titanyum dioksit var hangi markaya hangi organik ürüne bakarsanız bakın.. sadece nadiren özel günlerde kullanacaksanız Alterranın ürünlerinden alın bari en azından organik sertifikalı bir ürüne yığınla vermemiş olursunuz.. öyle tertemiz bir içerik yok maalesef önerebileceğim..

      Sil
  6. Bioplante ruju ve goz kalemi hakkinda bilginiz var mi? Icerigi nasildir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesefki içerik bilgisine internet üzerinde hiçbir yerde ulaşamadım.. bioplante diş macunlarında ben de sınıfta kaldığı için diğer ürünlerine hiç bakmadım bile.. İçerik bilgisine ulaşırsanız gönderin, bakıp geri dönerim..

      Sil
  7. Bioplantenin urun icerikleri maille bilgi verdiler
    Goz kalemi:HYDROGENATED JOJOBA OlL
    CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE
    MICA
    CI 77891
    CI 77499
    LIMNANTHES ALBA SEED OlL
    HYDROGENATED COTTONSEED OlL
    MANGIFERA INDICA SEED OlL
    EUPHORBIA CERIFERA CERA
    CI 77288
    CI 77491
    GLYCERYL CAPRYLATE
    SIMMONDSIA CHINENSIS SEED OlL
    COPERNICIA CERIFERA CERA
    MACADAMIA TERNIFOLIA SEED OlL
    TOCOPHEROL
    CI 77510
    ASCORBYL PALMITATE
    Bu yuz temizleme:Aqua
    Helianthus Annuus Hybrid Oil*
    Coco-Glucoside
    Glycerin
    Disodium Cocoyl Glutamate
    Xanthan Gum
    Parfum**
    Citric Acid
    Chondrus Crispus (Carrageenan)
    Benzyl Alcohol
    Sodium Cocoyl Glutamate
    Cymbopogon Flexuosus Oil
    Tocopherol
    Sodium Phytate
    Dehydroacetic Acid
    Helianthus Annuus Seed Oil*
    Allergene
    Limonene**
    Citral**
    Ruj:RICINUS COMMUNIS SEED OIL
    SIMMONDSIA CHINENSIS SEED OIL
    EUPHORBIA CERIFERA CERA
    LANOLIN
    ISOAMYL LAURATE
    CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE
    CERA ALBA
    COPERNICIA CERIFERA CERA
    CI 77891
    CI 77492
    CI 75470
    PARFUM
    MALTODEXTRIN
    MICA
    TOCOPHEROL
    LIMONENE
    HELIANTHUS ANNUUS SEED OIL
    SILICA
    ASCORBYL PALMITATE
    ROSMARINUS OFFICINALIS LEAF EXTRACT
    CITRAL
    LINALOOL
    HELIANTHUS ANNUUS SEED OIL
    Maskara:AQUA
    ALCOHOL
    CERA ALBA
    CI 77499
    GLYCERIN
    POLYGLYCERYL-5 LAURATE
    MAGNESIUM ALUMINUM SILICATE
    ACACIA SENEGAL GUM
    COPERNICIA CERIFERA CERA
    POLYGLYCERYL-3 STEARATE
    HYDROGENATED LECITHIN
    GLYCERYL CAPRYLATE
    SIMMONDSIA CHINENSIS SEED OIL
    p-ANISIC ACID
    ROSMARINUS OFFICINALIS LEAF EXTRACT
    HELIANTHUS ANNUUS SEED OIL
    SODIUM HYDROXIDE
    LIMONENE
    TOCOPHEROL
    PARFUM
    ALOE BARBADENSIS LEAF JUICE POWDER
    CITRAL
    LINALOOL
    Dis macunu:Glycerin
    Aqua
    Hydrated Silica
    Aloe Barbadensis Leaf Juice*
    Sodium Coco-Sulfate
    Citrus Aurantium Dulcis Peel Oil
    Xanthan Gum
    CI 77891
    Chondrus Crispus Extract
    Sodium Benzoate
    Citrus Bergamia Peel Oil Expressed
    Dehydroacetic Acid
    Stevia Rebaudiana Leaf/Stem Extract
    Glucose
    Potassium Sorbate
    Citric Acid
    Allergene
    Limonene**
    Linalool**
    Bebek dis macunu:Glycerin (Gliserin), Aqua (Su), Hydrated Silica (Hidrolize Slica), Aloe Barbadensis Leaf Juice*( Aleo Vera Yaprağı Suyu ), Xylitol, Xanthan Gum, Maris Sal (Deniz Tuzu), Parfum**, Citric Acid (Sitrik Asit), Musa Sapientum Fruit Extract (Muz Ekstresi), Vanilla Planifolia Fruit Extract* (Vanilya Ekstresi), preserved with Sodium Benzoate, Potassium Sorbate

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göz kalemi:titanium dioksite(CI 77891)
      Yüz temizleme: Benzyl alcohol, parfume
      Ruj: titanium dioksit(CI 77891), Karmin (CI 75470), parfume
      Mascara: sodium hidroxide, parfume, aluminum??
      Diş macunu: sodium benzoate, titanium dioksite, sulfate
      Çocuk diş macunu:sodium benzoate, parfume
      :((((

      Sil
  8. Elinize sağlık güzel yazı fakat neden titanyum dioksit kulkanmak istemediğinizi anlamadım içerik konusunda ben de çok hassasım ama titanyum dioksit zararlı bir madde değil Ayşenur Yazıcı, Ebru Karpuzoğlu, Mehmet Öz'den bu konuyu bi okuyuyun derim. Bildiğim kadarıyla güneş korumasında bu içerik olması gerekiyor ve zararlı da değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini biliyorum okuyorum ama bu şu gerçeği değiştirmiyor:Titanyum dioksit vücuda girdiğinde zararlı bir kimyasal.. bu konuda popüler birilerinden birşey öğrenmek yerine mesleki bilgim yeterli oluyor.. herşey çok fazla çarpıtılıyor çünkü.. Okudukça sinirleniyorum.. Harici kullanılan yani deri üzerine uygulanan ürünlerin içindeki titanyum dioksit için hücre içine geçecek mikronize yapıda olmadığı en büyük savunmaları..Ama ben böyle zararlı bir kimyasalı içeren bir ürün kullanmayı asla tercih etmiyorum.. ne dahili ne harici.. bu benim kararım.. siz kendi kararınızı kendiniz verin..

      Sil
    2. Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler 😊

      Sil
  9. merhaba
    Güneş koruyucu arıyorum.Geçen sene trukid kullandım ama sanırım kids olduğu için memnun kalmadım.(lekelenmeye mani olmadı)
    Aklımda badger var benim de.siz hangi seriyi kullanıyorsunuz?(yetişkinler için)
    Ayrıca Alterra'nın 30 faktör güneş sütü var.Bu ürün de aklımda.Siz ne düşünüyorsunuz bu ürünle ilgili

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trukid içerik olarak iyi bir krem değil, ben kendime de çocuklara da badger kokusuz kullanıyorum, içerik olarak içime sinen etkili bir ürün..Alterra nın güneş kreminin içeriğine bakmadım, iyice bakıp almak lazım çünkü alterranın her ürünü de içerik olarak iyi değil, genellikle hassas serisi içerik olarak temiz oluyor..

      Sil
    2. Öncelikle cevap için teşekkür ederim. Badger kids'i kendinize mi kullanıyorsunuz peki.Yoksa 2 ayrı ürün mü aldınız,kendiniz ve çocuğunuz için? Ben hangisini alacağımdan emin olamadım badger'de.malum fiyatı da pahalı,doğrusunu arıyorum bu yüzden.

      Sil
    3. Yukarıdada yazdığım gibi çocuklara da kendime de badger kokusuz olanı kullanıyorum

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...