24 Mart 2017 Cuma

Kişisel Temizlik Ürünleri Zehirlemesin..

Bu konu da çok sorulanlardan biriydi, buyrun..

Vücudumuza sürerek kullandığımız herhangi birşey kısa sürede emilerek kana karışmakta..
Bu nedenle o sanki hep dışarıda kalacakmış, hiç vücudumuza girmeyecekmiş gibi düşünmemek gerekiyor.. Aksine buram buram zararlı kimyasal kaynayan piyasadaki kişisel bakım ürünlerine karşı çok dikkatli olmak gerekiyor..

Diş Macunu: Organik markalardan içerik olarak en fazla içime sinen urtekram.. Naneli olanını kullanıyoruz hem kendimiz hemde çocuklar için.. Alırken florür, titanyum dioksit (CI 77891 olarak ta geçer), Sodium Benzoate, özellikle kırmızı renkli çocuk diş macunlarında Carmine (CI 75470) içermemesine dikkat edin.. Birçok organik markada bunlar var hala..

Çocuk Şampuan & Duş Jeli: Şampuan olarak Urtekram baby kullanıyorum, kokusuz olan beyaz şişe.. Kids olan turuncu şişede çok fazla girdi ve sülfat olduğu için tercih etmiyorum.. Vücut temizliklerinde ise sabun rendesinden hazırladığım sıvı sabunu duş jeli olarak kullanıyorum.. Yine urtekram şampuan da duş jeli olarak kullanılabilir.. Banyoda çocuklarım için lif kullanmıyorum..

Yetişkin Şampuan & Duş Jeli: Şampuan olarak umudumu kestiğim anda son keşfim Logona oldu, ballı olanı kullanıyorum
, içerik temiz.. Piyasaki çoğu şampuan ve duş jelinde organik markalar da dahil olmak üzere sülfat var hala, SLS ve SLES olmasa da türevleri var.. Saç kremi olarak üzerine urtekram conditioner no perfume kullanıyorum, Alterranın saç kremi de iyi içerik olarak.. Duş jeli olarakta sabun rendesinden hazırladığım sıvı sabunu.. Bade Naturalin ipek kesesini kullanıyorum bir de kendim için..

Saç Ürünleri: Alterra jöle ve sprey..

Roll-on: Sante açai özlü olanı kullanıyorum, dry olanı içerik nedeniyle tercih etmiyorum..
Desert essence in dry olanı da içerik olarak iyi..

Son dönemde popüler olan kristal tuz içeren ürünleri yine alüminyum içerdiği için tercih etmiyorum..

Güneş kremi: Badger tek geçerim.. baby ürünlerini kullanıyorum kendim ve çocuklar için.. Titanyum dioksit olmayan tek güneş kremi..

Pişik Kremi vs: Pişik için ipek hanım çiftliği pişik kremi, herhangi bir tahriş için de ipek hanım çiftliği egzama kremi kullanıyorum sadece.. çok etkili ve içerik masum piyasadakilere göre..

22 yorum:

  1. Selamlar,
    Daha onceki yazilarda cocuk pisik kremi ve sampuani olarak lavera kullaniyordunuz sanirim? Yeni bir markaya mi gectiniz?
    Ben de eskiden roll on kullanidim ta ki karbonat mucizesini kesfedene kadar. Sabah dustan sonra suruldugunde terlemeyi engellemedigi gibi, bakteri olusumuna engel oldugu icin koku yapmiyor. Sevgilwr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Töpfer kullandım bi dönem, pişik kreminde hala kullanılabilir ama şampuanda urtekram baby daha iyi içerik açısından..
      Karbonat mucizevi bir madde gerçekten, ben çok fazla bi sonuç alamamıştım o ayrı..

      Sil
    2. Urtekram gerçekten çok masummuş. içinde hemen hemen hiç kimyasal yok. Teşekkürler öneri için.

      Sil
  2. Sabundan dus jelını nasıl yapıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evimde kullandığım temizleyiciler yazımda anlatmıştım, sabun tozunu sıcak suda eriterek hazırlıyorum..

      Sil
  3. Merhaba Trukid ürünleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şampuanlarının içinde sodium benzoate gözüme çarptı, sodium benzoate lı içerikleri ben tercih etmiyorum..

      Sil
  4. Nerolinn marka gunes yagi icin de fikirlerinizi yazarsaniz sevinirim.
    Bir de nutriway iron folic acid tavsiye etmistinuz gebelik doneminde. Dr gunluk 400mikrogr almami onerdi. Ancak Nutriway in icerigine ulasamadim. Bilgilendiriseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nerolinn içeriği temiz kullanılabilir.. Nutriway 10 mg dı yanlış hatırlamıyorsam demir içeriği..

      Sil
  5. Merhaba yazilariniz ve onerileriniz icin cok tesekkur ederim sayenizde olabilecek en az kimyasalli urunleri almaya dikkat ediyorum kendim ve bebegim icin.
    Kandim icin alterranin hassas serisini aldim aceleyle sac kopugunu almisim icerigi hakkinda bilginiz var mi sprey ya da joleyle degistirsem mi?
    Tuz roll on kullaniyordum aluminyumu duyunca hemen biraktim sante almak istiyorum internette 3 tipi var acai, kristal ve 24 saat etkili icerik olarak aynilar mi herhangi biri alinabilir mi?
    Badger icin teni bembeyaz yaptigini soyluyorlar yurtdsinda tinted olanini yetiskinler yuzleri icin daha rahat kullaniyormus. Siz baby olani mi kullaniyorsunuz boyle bi durum var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köpük içerik olarak iyi kullanılabilir.. ben santenin acai olanını kullanıyorum, diğer ikisinde içerik olarak rahatsız olduğum girdiler olduğu için tercih etmemiştim.. badger ı biz aile boyu kullanıyoruz, yoğun bir yapısı var.. diğer ürünlerden koca bir şişe bitiyor bunun küçücük tüpü bitmek bilmiyor, denize gir çık hala kalıyor ciltte.. evet yoğun beyaz bir yapısı var ama öyle bembeyaz olduğumuzu hatırlamıyorum.. baby olanını kullanıyoruz biz.. yoğun yapısı nedeniyle sürme zorluğu çekerseniz susam yağı sürüp onun üzerine sürebilirsiniz.. ama ben hiç gerek duymadım, doğrudan kullandım hep..

      Sil
  6. Bir kimya muhendisinin urettigi Naturalive diye bir marka var. Iceriginin temiz oldugu soyleniyor bir arkadasim cok memnun. Bebek sampuani, pisik kremi ve kendi icin sampuan, goz kalemi, rujunu kullaniyor. Icerigini inceleyebilir misiniz kendi sitesi var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ürünleri genel olarak beğendim, içerikleri net bir şekilde yazmaları da hoşuma gitti.. Kullanılabilir bir marka, sadece bazı ürünlerde titanyum dioksit ve parfüm var, onun dışındaki ürünler içime sindi, rahatlıkla kullanılabilir..

      Sil
    2. Yazmayı atlamışım bir de sarcosinate var dikkat edilmesi gereken..

      Sil
  7. Çocuklarım için lif kullanmıyorum demişsiniz. Bunun sebebi nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebeklik döneminde ciltlerindeki koruyucu tabakaya zarar vermemek için hiç lif kullanmadım ben, hep elimle yıkadım.. Halen de aynen devam ediyorum..vücutlarında ovalanacak ne kir var ki zaten diye düşünüyorum..

      Sil
  8. Mehaba yardimci paylasimlariniz icin tekrar tesekkurler, logona balli birali sampuan kullaniyordum. Icinde biradan dolayi dogal olarak alkol var, hamile likte her gun kullanilmasi sakincalidir herhalde. Baksa bir seciminiz olmus muydu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bira kaynaklı değil, logona şampuan serisinin hepsinde girdi olarak alkol var.. Çok sıkıntı olacağını düşünmemekle birlikte(çünkü aldığımız bazı gıdaların içeriğinde de doğası gereği alkol bulunmakta) yine de içinize sinmiyorsa piyasadaki en masum içerikli şampuan urtekram baby kokusuz da..bu dönemde onu kullanabilirsiniz..

      Sil
  9. Merhabalar. Diş macunu bakıyorum bebegim için. Urtekrami kullandiginiz için onu alayim dedim. Ama icerigine baktığımda limonen ve linalol var. Internetten araştırdım zararli olduklari yazıyor. Ama emin olamadım. Yinede size sorayım dedim. Bu iki icerigin zarari var mıdır? Yoksa dis macununu da evde mi yapmalı?
    Teşekkür ederim şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linalool ve limonene esansiyel yağlardır, biri limon kabuğu yağıdır diğeri de zambak kokusu için kullanılır.. parfümlerin içerisinde bulunan alerjenler listesinde de geçer isimleri.. alerjik reaksiyonlara neden olabilirler.. Bu nedenle mümkünse parfümsüz ürünleri tercih ederim..Ama diş macunu konusunda araştırma yaptığım diğer ürünlerin içeriklerinde (organik markalar da dahil buna) öyle zararlı kimyasallar gördüm ki, bu iki bileşen gerçekten masum kaldı onların yanında değerlendirme kısmında.. sürekliliğini sağlayabilirseniz evde de yapabilirsiniz diş macununuzu.. son dönemde marankinin içeriğini bilmiyorum ama saraçoğlu diş macunu da kullanılabilir düzeyde piyadaki macunlara kıyasla..

      Sil
  10. Cosmed sampuan hakkında bi bilginiz var mı? Sulfat yok diyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçerik bilgisine ulaşamıyorum maalesef internet üzerinde, varsa gönderin yorumlayayım.. İçinde olmayan değil olan şeylerin paylaşılması gerekiyor firmalar tarafından..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...