27 Şubat 2017 Pazartesi

Çocuklar için Kitap Tavsiyesi-3..

Daha öncede yazmıştım, kitap vs alımları için D&R internet sitesi gerçekten harika.. Mağaza fiyatlarından çok düşük fiyatlar.. İstediğiniz ürünü de mağazaya kıyasla kolaylıkla buluyorsunuz.. Tek dezavantajı siparişleri hemen çıkaramıyorlar, bir haftayı gözden çıkarmak lazım sipariş verirken..
Ben bunu bilerek sipariş verdiğim için avantajlarının yanında bunu sorun etmiyorum..
Gelelim bu defa aldıklarımıza.. Bu kitaplarımızı da daha önce bir yerlerde incelemiştim hep içerik olarak.. İncelemeden almam asla bilen bilir..
Bekleme süreci çok heyecanlıydı yine.. Şunu bir kez daha anladım ki bizi ve çocuklarımı kitap kadar mutlu eden bi başka şey yok..
onlara ne alsam bu kadar heyecanlanmıyorum..Ya da onlar başkalarından ne hediye alsalar oyuncak dahil böyle mutlu olmuyorlar..

Başlıyorum:)

•Çocukluğumun klasiği.. Kızımın bayılacağımdan emindim.. Geldiğinden beri evde bir "Cimali" dir gidiyor.. Hatta tiyatro akşamlarında Cimali'yi oynayalım diye tutturdu..


•Bu iki ingilizce kitap içeriği oldukça hoşuma gitmişti.. Elimizdekinin de artık herşeyini ezberlediğimizden ve tükettiğimizden yenilerine ihtiyaç doğmuştu, geldi:)

•Aktivite kitaplarından birçok maske biriktirmiş olsakta bunda tiyatro akşamlarında da kullanabileceğimiz değişik maskeler mevcut.. Bayıldık buna da..

• Bu mozaik kitabı da oldukça yaratıcı tasarlanmış.. Çıkartmalı olanı da mevcut ama bizde zaten çıkartmalı başka bir mozaik kitabı daha olduğu için boyamalı olanı tercih ettim.. Küçük prenses bayıldı..

• Bu çizim öğrenme kitaplarının envai çeşidine rastlamak mümkün.. Ben bunun içeriğini daha yalın ve daha keyifli buldum..

• Origami kitaplarından da oldukça fazla bulmak mümkün.. Bunu da daha yalın olduğu için tercih ettim..

• Bunu küçük prens için aldım, normalde böyle kız oğlan dayatmalarını sevmem ama içerik hoşuma gitti..

• Bunlar da yapıştırmaya bayılan küçük prense.. içerik güzel..

• Bu da gölge bulmaya bayılan küçük prens için..

• Bu kitaplardaki fikri beğendim.. Parça parça kesiyorsunuz, sonra da parçaları birleştirip bir resim oluşturuyorsunuz.. ilk kitapta resmin şablonu da var onun üzerine yapıştırıyorsunuz, ikinci biraz daha advanced seviyesinde.. Bunları da çok sevdiler..

• Bu da labirentlere bayılan küçük preses için.. Envai çeşit labirent var içinde.. Gözler döne döne bayılarak yapıyor..

• Bu da eğlenceli bir kitap olmuş.. içeriğini beğendim..

• Yine bu mantikta çok fazla kitap var ama bunu içerik olarak tercih ettim.. Küçük prensesin bayıldığı boyama türlerinden biri..

Daha önce Pia yayınevinin hiçbir yayınını almamıştım, bu defa görüp incelediğim tüm kitaplarını çok beğendim.. Gerçekten iyi tasarlanmış, içi asla boş değil ve diğer önemli bir özelliği de çocuğu içine çekiyor..
Olumsuz tarafı sayfalarda kopmalar olabiliyor.. baskı mı iyi değil yoksa biz mi fazlaca kullandık onu anlayamadım..

Son olarak şunu söylemek istiyorum, piyasada gerçekten çok fazla birbirinin aynı yayın var.. Rengarenk gözükseler de İçerik olarakta çok tatmin edici değiller.. Çocuğunuza bir kitap alırken mutlaka içeriği inceleyin, sayfa sayfa aktivitelerine bakın, yapabilir mi yapamaz mı üzerine kafa yorun.. Yani demek istediğim onun için doğru kitabı bulun ve onu alın, kitaplar vazgeçilmezi olsun istiyorsanız eğer .. Yoksa aldığınız kitap bir kere bakılıp kenara atılmanın ötesine geçmeyecek.. Labirent yapmayı seviyorsa labirenti bol kitaplar alın, boyamayı seviyorsa farklı farklı türde boyama aktiviteleri yaptıran kitaplara bakın, sadece resimleri değişen boyama kitaplarına değil.. yeni şeylerle de tanıştırın mutlaka ama mutlaka onu içine çekecek bir kitap seçerek.. "Bir sürü kitap alıyoruz yüzüne bakmıyor" diyenlerdenseniz yanlış kitaplar seçip yanlış yaklaşımlarla önüne koymuşsunuzdur.. Gelişimlerini ve hangi seviyede olduklarını en iyi siz biliyorsunuz, bir başkası değil.. Bir mağazaya gitseniz size en fazla çocuğun yaşını sorarak o yaşın aktivite kitabını vermek konusunda yardımcı olabilir, o kadar..
Kitaplar herkes için basılmış olabilir ama siz çocuğunuza özeli bulmak zorundasınız..
Bizimkiler günlerinin çoğunu kitaplarla geçiriyorlar, kendi istekleriyle.. Hiçbir zorlama, önlerine koyma olmadan.. Çünkü gerçekten keyif alıyorlar.. Ben bile çok keyif alıyorum ki, keşke çocukluğumda böyle kitaplarım olsaydı demekten alamıyorum kendimi çok defa..
Son olarak; onların dünyadan haberi yok daha, kılavuz sizsiniz, siz neyi sevdirirseniz o onu seçecek.. Öğretirseniz değil, sevdirirseniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...