11 Ocak 2017 Çarşamba

Tiyatro Akşamları..

Küçük prensesin tiyatro aşkı bambaşka bir boyutta.. Her hafta bir oyuna götürmeye özen gösteriyoruz bu nedenle.. Buna ek olarakta odağı oyun olan bir drama kursu arayışındayım uzun süredir.. Bulduklarım beni pek tatmin etmedi.. Yaş aralıkları çok geniş, o kadar farklı yaştaki çocuğun bir potada toplanması doğru gelmiyor bana, çocukların özgüven ve kendilerini ifade etmeleri açısından.. Sonuçta ne kadar kendilerini rahat hissederek bu işe başlarlarsa o kadar devam ederler.. Bir de olayın merkezinde oyun yoksa çocuğu tutacak şey kalmıyor.. Çocuğu olayın içine çekmek için uğraşmaktansa "disiplin" altında eğitim veriyoruz deniyor.. Çocuğa sevdirmeden sadece disiplinle ancak birkaç kere götürebilirsiniz, sonrasında tiyatro drama adını bile duymak istemez..Yani çocuğu kaybedersiniz.. Sonrasında istediğiniz kadar iyi bir yer bulun.. Bitmiştir artık.. kaldı ki bir çocuk disiplin eğitimini aileden alabilir ancak, dışarıdaki disiplin denen şey çocuk için "korku" dan başka birşey değildir.. Korkarak birşeyi ne kadar sevebilir ki..
Başlangıçlar çok önemlidir o yüzden.. O nedenle ben kılı kırk yararım bu konuda.. Ona özgüvenini kaybettirmeden, aksine özgüveninin üzerine koyacak bir yaklaşım ararım çocuğum için seçim yaparken.. onun çocuk olduğunu unutmadan, oyunlarla işin içine çekerek, sevdirerek.. Bunun bilincinde olan çok az yer var tabii.. o nedenle drama konusunda da görüşmelerim devam ediyor.. Her türlü tavsiyeye açığım bunu belirteyim..
Herneyse asıl konumuza dönecek olursak, küçük prensesin tiyatro aşkından dolayı uzun zamandır haftada bir akşam evde tiyatro oynuyoruz.. Pazartesi akşamları yapıyoruz bunu.. Her hafta bir hikaye seçiliyor küçük prenses tarafından, tüm ahali imkanlarımız dahilinde giyinip kuşanıp bir masalı canlandırıyoruz.. en sonunda seyirciyi selamlayıp, oyuncular olarak selfimizi çekiliyoruz.. Bi eğleniyoruz ki sormayın.. Hele hele küçük prenses oyun sırasında dönüp dönüp "anne ben seni çok seviyorum", "baba ben seni çok seviyorum" demiyor mu..
Siz de böyle bir akşam belirleyip oynayabilirsiniz, gerçekten hem minikler özellikle de büyükler için acayip eğlenceli oluyor.. Bir de evdeki alakasız şeylerin aslında nasıl kostüm ya da dekor olduğunu gördükçe hem sizin hem de miniklerin yaratıcılıkları artıyor..
Bu arada atlamadan belirteyim, drama ya da tiyatroya dahil olmak çocukların kendilerini ifade etme konusunda çok yarar sağlıyor..
Olay selfilerimiz var ama sadece bunu paylaşabiliyorum, bu haftaki kırmızı başlıklı kız oyunumuzdan.. Yatağında kırmızı başlıklı kızı bekleyen anneanne.. yani bizim küçük prens.. Birazdan baba kurt yiyecek haberi yok:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...