31 Ağustos 2016 Çarşamba

El-Ağız-Ayak Hastalığına Dikkat!

Bugünlerde viral bir enfeksiyon olan bu hastalığa dikkat edin.. Önce ateş ve boğazda kızarıklık sonrasında ciltte su çiçeği şeklinde döküntüler yapan bu hastalığın belirtilerine rastlarsanız paniklemeyin.. Virüslerin neden olduğu bir hastalık olduğu için ilaçla tedavisi mümkün değil.. Ateşi de bizim gibi soyunarak ve ılık duşlarla kontrol altında tutabilirseniz, geçmesini beklemekten başka yapacak birşey yok.. Bulaşıcı bir hastalık, dikkatli olmakta fayda var.. Benim iki kuzu da arka arkaya geçirdiler.. Yine her zamanki gibi ilaçsız, bir gece kontrol altında tutulan ateş ve bir iki sefer kusma ile sabaha toparlamışlardı bile.. Her zaman söylediğim gibi vücudun doğal savunma mekanizması olan ateş, kusma ve ishalin önünü hemen kesmemek gerekiyor.. İlaç sadece inatçı durumlarda kullanacağım birşey benim için.. Bekleyip görmeden, hemen sarılabileceğim birşey değil.. Zamane ebeveynlerinde gördüğüm en yanlış uygulama çocuğun daha ateşi farkedilir edilmez hemen ateş düşürücü verilmesi.. Hep söylediğim gibi çocuğu soyarak yada ılık duş ile ateşi belli bir seviyede tutmak mümkün, tutulmalı da zaten.. Ateşi hemen düşürmek bir başarı değil vücut için, aksine vücudun savunabileceği durumu yok edip, savunma olayını ilaca devretmek.. Sen çekil ilaçlar halletsin demek aslında.. Sonrasında ise vücudun 1 gecede kırabileceği hastalık için günlerce ilaç kullanmak.. İlaçsız iyileşmemeye alışan savunma mekanizması çökertilmiş dirençsiz çocuklar olışturmak.. Vücudun doğal savunma mekanizmasına müdahale etmediğinizde hem hastalık çok çabuk atlatılıyor, hem de çocuk daha dirençli olduğu için kolay kolay hasta olmuyor.. İki çocuğumda da tecrübeyle sabit..

2 yorum:

  1. Sizi kızıma hamileyken keşfettim ve çokça da yararlandım yazdıklarınızdan bunlar için çok teşekkür ediyorum. Ben eczacıyım ilaçlar hakkında maalesef söylediklerinizin çoğu doğru. Ancak bence ilaç kullanma ve kullanmama olayı genellenmemesi gereken birşey. Benim kızım 19 aylıkken ateşli havale olarak bilinen "Febril Konvulsiyon" geçirdi. Üstelik ateş düşürücü kullanmamıza rağmen düşmeyen ateşi yüzünden. Şuanda tam da sizin söylediğiniz gibi ateşi çıkmaya yüz tuttuğunda (ki bu 37.5 dereceyi geçmesi demek) hemen ateş düşürücü vermek zorundayım ki tekrarlamasın. Nacizane tavsiyem yazılarınızda istisnai durumlar olarak bahsetmeniz. Yani bazılarımız o ateş düşürücüyü kullanmaya mecburuz. Yaklaşık olarak 1.5-5 yaş arası çocukların %15-20 kadarı. Keyifle yazılarınızı okumaya devam edeceğim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlaç kullanılması gereken tedavi süreçleri benim hitap kitlemin dışında zaten, bunu belirtmeme gerek var mı.. o konuda ben değil, uzmanlar yorum yapabilir ancak.. Bunun tersini düşünmek bile mantıksız olurdu.. Şurayı gözden kaçırmışsınız, bu bloğu kurduğum ilk günden beri hep şunu söylüyorum; ilaçlar gerektiği durumlarda kullanılmak için var.. Benim hep vurgulamaya çalıştığım şey, yazılarımın çıkış noktası annelerin ilk sarıldığı şeyin ilaç olması.. çok basit durumlarda bile hiç sorgulamadan ağır ilaçlar kullanmaya olan meyilleri.. Buna çok şahit oldum.. İlaç sektöründe olduğunuz için siz de iyi bilirsiniz, gereksiz ilaç kullanımı konusunda toplum olarak üzerimize yok..
      Annenin, çocuğunun en iyi gözlemcisi olması gerektiğine inanırım, zaten iyi gözlemci bir anne çocuğu için gerekeni yapacaktır.. ilaçları sadece gerektiği durumlarda kullanıp, antibiyotik nesli yetiştirmeyecektir..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...