24 Haziran 2016 Cuma

Çocuğum için Hangi Vitaminleri Kullanmalıyım?

Sağlıklı beyin gelişimi için omega şart.. Setini alarak dahil olduğum mega hafıza kaynaklarında şöyle der:

Sonradan telafisi mümkün olmayan 3 olay vardır çocuğun beyin gelişiminde etkin rolü olan:

1- Uzun süre anne sütü ile beslenmek

2- Omega açısından zengin DOĞAL beslenme

3- Beyin gelişimine katkıda bulunacak aktiviteler yapmak

Bunları çocuğunuzun ilk yıllarında yaptınız yaptınız yoksa telafisi mümkün değil sonraki yıllarda..


Birinci madde tamam, kızımı 2 yaşına kadar emzirmiş bir anne olarak oğlumda da aynı yolu izliyorum, kaldı ki hergün bir kez sağıp bir bardakta kızımla paylaşıyoruz sütümüzü hala.. İkiden sonra da hergün bir bardak inek sütü içeceğine anne sütü içiyor fırsat bu fırsat..

Üçüncü madde için de mega hafıza seti ihtiyacımızı karşılıyor, işitsel, görsel, motor gibi temel becerilerin gelişmesine katkıda bulunuyor..

İkinci maddeyi daha geniş açmak istiyorum.. Doğal beslenme tarzını bildiğiniz üzere şiddetle savunanlardanım.. Öyle ki beni takip edenler market raflarından evime birşey girmediğini de bilirler (tuvalet kağıdı, peçete dışında:) ) omega açısından zengin beslenmenin temelinde balık olduğunu herkes bilir.. Ama maalesef artık denizlerimiz öylesine bilinçsizce kirletilmiş durumda ki balığı çocukların rutin menüsüne koymaya gönlüm pek de elvermiyor.. Yurtdışından gelenlerde de şoklanma olayı var.. Bu nedenle omega olayını balık yağı ile garantiye almak bana mantıklı geliyor, balık yine keyif için arada bir alınıp yenebilir ama omega alsınlar diye sürekli yemek zorunda kalmalarını istemiyorum.. Benim balık yağında ilk tercihim mega hafıza firmasının getirttiği megaomega oldu, içerik oldukça masum.. Fakat tedarik edemiyorlar artık, ondan sonra da Möller in balık yağına döndüm.. Hergün değil gün aşırı veriyorum çocuklara..

Çocukların ihtiyacı olan diğer iki şey ise demir ve d vitamini.. Demiri yumurtadan, pekmezden, etten alabilir, evet her gün menüsünde bunlar var ama kilosu başına 1 mg alması gerekiyor hergün.. Topluyorum topluyorum kilosu başına alması gerekeni alamıyor, öyleyse ne yapmalı, iki günde bir 12.5 mg ferromixin durumu dengeler.. Hergün mü demir, hayır olmaz, demirin fazlası iç organlara zarar veriyor çünkü.. Demiri de çözdük, cepte..

D vitaminine gelince, d vitaminini güneşten ve vitaminlerden alabilir sadece.. Bir de balık yağının içinde var, eğer balık yağınız cod liver oil yani a ve d vitamininden zengin balık ciğerinden elde edildiyse.. Balıkyağı verdiğim günler d vitamini vermek yok o zaman.. Balık yağı vermediğim günlerde ise ferromixin ve d vitamini veriyorum.. O gün bol bol güneş aldıysak d vitamini vermiyorum yine d vitamininin fazlası da zarar çünkü..

Vitamin programı oluştu o halde.. Ayın çift günleri demir+d vitamini, tek günleri de balık yağı günlerimiz oldu.. Bu yöntemle dün ne vermiştim diye düşünmek zorunda kalmıyorsunuz, takibi oldukça kolay oluyor..

Bu programı oturturken çok araştırma yaptım, içerikleri aldım önüme, vücudun günlük ihtiyacı olan vitaminlerin ne kadar olduğunu araştırdım.. IUları mglara çevirdim, çarptım böldüm..

Dikkatli olmanız gereken A, D vitaminleri ile demir.. Bunların ihtiyaçtan fazla alınması vücutta zararlı etkiler yapabiliyor.. Ferromixinde de A vitamini ve demir olduğu için, yine A vitamini içeren balıkyağını aynı gün veremezdim.. Demir zengin beslenme alışkanlıkları olduğu için demiri de hergün vermek istemediğimden en uygun yöntem bu oldu.. Ferromixinde d vitamini olmadığı için demir verdiğim günler d vitamini de vermek mantıklıydı.. Şu durumda benim vitamin programım:


Ayın Tek günleri: Möller Balık Yağı

Ayın Çift Günleri: Ferromixin+ Carlson D Vitamini ( o gün güneşe çıktıysak d vitamini vermek yok)


Bunun dışında herhangi bir multivitamin vermiyorum çocuklarıma.. Yeme düzenleri her besinden her türlü vitamin ve minerali alacak şekilde ayarlı.. Nasıl mı? Daha önce de yazmıştım:

SABAH: Yumurta ( hergün değişik şekilde pişiriyorum), peynir, zeytin, kuşburnu/keçiboynuzu pekmezi ya da bal, ceviz, bir bardak süt ve mevsim meyve ve sebzeleri.. Bazen değişiklik olsun diye bitki çayı (ıhlamur, adaçayı, kuşburnu vs)

ÖĞLEN: Sebze yemeği, yoğurt- kefir karışımı, mevsim meyveleri ya da kuru meyvelerden kaynatılmış komposto

AKŞAM: Et yemeği, salata, mevsim meyvelerinden sıkılmış taze meyve suyu, günlük vitamin takviyesi ( gününe göre ya balık yağı ya da demir+d vitamini ikilisi)

Vitamin takviyesini akşam yemeğinde veriyorum, sabah ve öğlen menüsünde süt ürünü olduğu için bunlarla birlikte demiri vermemek gerekiyor, bu nedenle geriye sadece akşam yemeği seçeneği kalıyor.. Demirin emilimini azaltıyor çünkü süt ürünleri..

Bu şekildeki bir programla vücut dirençlerinin yüksek olduğunu net bir şekilde gözlemliyorum, etrafındaki tüm çocuklar hastalıktan yıkılırken bizimkiler kolay kolay hasta olmuyorlar hiç..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...