4 Aralık 2015 Cuma

İlaçlarda Bu Katkı Maddelerine Dikkat Edin..


Bir ilacın içinde etken maddesinin yanında birçok yardımcı madde bulunmaktadır.. Bu yardımcı maddeler dolgu maddesi, renklendirici, pH ayarlayıcı, tatlandırıcı, koruyucu gibi etkileri nedeniyle kullanılmaktadır.. Aldığınız ilaç katı, likit ya da pomad formda olabilir, içeriğine baktığınızda bir ya da birden fazla etken maddenin yanında çok sayıda yardımcı madde olduğunu göreceksiniz.. Farklı ilaç firmaları tarafından birbirinin muadili olarak piyasaya sürülen ve çoğunlukla eczacınızın "o yok yerine şunu verelim" dediği ilaçlarda etkenler birbirinin aynıdır, fakat yardımcı maddeler firmadan firmaya değişiklik gösterir.. Bebekler ve çocuklar için piyasada bulunan ilaçların neredeyse çoğunun likit formda olduğunu görürsünüz.. Bu durum da beraberinde koruyucu kullanma gerekliliği getiriyor ilaç firmalarına.. Likit formdaki ilaçlarda mikrobiyoloji üreme çok daha kolay olur çünkü.. Kullanılan bu koruyucuların da maalesef çoğu kanserojen.. Likit formdaki ilaçlar için koruyucular ön plana çıkarken, renklendirme, tatlandırma gibi işlemler için çok sayıda katkı maddesi kullanılır tüm formlarda.. Bunlardan bazıları zararsızken bazıları maalesef sağlığı tehdit ediyor..
İşte bunlardan bazıları:
- Parabenler ( metilparahidroksibenzoat,etilparahidroksibenzoat, Prenses opilparahidroksibenzoat, butilparahidroksibenzoat, etilparaben, metilparaben, propilparaben, butilparaben, Nipagin, Nipazol gibi ifadeler ile yer alır)
- Sodium Benzoate
- Benzoik Asit
- Tartrazain
- Ponceau 4R
- Sunset Yellow
- Carmoisine
- Quinoline Yellow
- Allura Red AC
- Aspartam, Sakkarin
- Jelatin
- Modifiye Mısır Nişastası
- Titanyum dioksit
- Eritrosin
- Polisorbat
Bu maddelerin zararlarına tek tek girmeyeceğim, internette küçük bir araştırma yaparak hepsine rahatlıkla ulaşabilirsiniz zaten..

Bunların yanında özellikle çocuklarda benzocaine ve kolin salisilat etken maddeli ilaçların kullanılmaması gerekiyor.. Ayrıca her fırsatta peynir ekmek gibi yazılan parasetamol kullanımına da çok dikkat etmek gerekiyor, iç organlarda tahribat yarattığından dolayı..

Şöyle bir tavsiyede de bulunabilirim, diş döneminde gece uykusunu bölecek ağrıları varsa bebeğinizin, piyasada kansorejen katkı maddesi içermeyen ağrı kesici bulamayacağınızdan dolayı lokal anestezi etkisi gösteren lidokain içerikli Calgel diş jeli kullanılabilir mesela ağrı kesici amaçlı.. Diğer diş jellerini de inceledim ( Dentinox Polisorbat, Dencol kolin salisilat, Baby Oragel ve Zilatin Baby benzokain içeriyor) maalesef ki tek masum olanı bu..

Tabii ki bu konuda yine zorunlu ilaç kullanım gereken durumları tenzih ediyorum.. Ağır hastalık halleri dışında elinizin altında olsun diyerek aldığınız ilaçlarda ya da zorunluluk dışı çocuğun tamamen rahatlaması, yaşam konforunun artması için verdiğiniz ilaçlarda mutlaka dikkatli olun, diş ağrılarında olduğu gibi alternatif yollar arayın derim.. Keyfi ilaç kullanmaktan da mutlaka sakının..




14 yorum:

  1. Merhaba.hamilelikte catlak kremi doktorum bana striacara isimli bi krem onerdi.ama doktorlar icerigine cok fazla bakmiyor.sizce bu krem zararli midir?sizin kullandgnz bi krem vardi simdi ismini unuttum onu mu alsam bunu mu alsam acaba icerik olarak hangisi guvenilir? Sagolun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her iki hamileliğimde de Lierac marka çatlak kremi kullandım, annemde çatlak olmasına rağmen bende hiç olmadı.. İnternet üzerinden Lierac ve Stiacare içeriklerini bulamadığım için, içerik konusunda yorum yapamayacağım, ama herhangi bir eczaneden her iki ürünün içerik kısmının fotoğrafını çekip gönderirseniz içeriklerini kıyaslama şansım olur. Fırsatım olur da eczaneye uğrarsam ben de bakacağım..

      Sil
  2. Fotograf yorum olunca bana gelen maile gonderdim ama o size ulasiyor mu bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dogalmodern@gmail.com adresine mail atabilirsiniz

      Sil
  3. Merhaba ates düşürücü agri kesici olarak onerebileceginiz en verilebilir urun hangisidir? Kizim 7 aylik kalbindaki ufak bi aciklik var 38 derecenin uzerine cikmamam soylendi carpol ve dolven oneriyorlar. Carpolun yurtdisinda yasaklandigini duydum ama dogrulugu nedir bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyla ilgili yazmıştım, maalesef ki öyle bir ürün yok.. pediatrik tüm ürünler likit formda olduğu için mutlaka koruyucu içerirler, calpol ve dolvendeki koruyucular parabenlerdir mesela.. masum koruyucu olan bir ürün yok maalesef.. bloğumu takip ediyorsanız benim ateş düşürücü kullanmadığımı biliyorsunuzdur.. sizin durumunuz için birşey söyleyemem tabii, bu noktada her ne kadar psikolojik etkilerinden dolayı önermesem de supozituvar yani fitil kullanabilirsiniz mecbur kaldığınız durumlarda.. içerik olarak likit formdaki ürünlere kıyasla daha temizdir ama psikolojik olarak çocuğu olumsuz etkiler..ya da diğer bir alternatif olarak Sodium benzoate yine önermediğim koruyuculardan olmasına rağmen illa parabenli ürün kullanacaksanız özel durumunuza istinaden, onun yerine sodium benzoate içerikli Brus alınabilir.... Calpolun muadilidir.. Bu yazdıklarım diğer okuyucularım tarafından tavsiye olarak algılanmasın lütfen, özel durumda olan biri için mecbur kalındığında zaten parabenli bir ürün kullanılacaksa parabene alternatif olması için yazdım, yoksa sağlıklı bir çocuğun ateş düşürücü ilaçlara alıştırılmaması gerektiğini düşünüyorum, biliyorsunuz..

      Sil
  4. Propak oral sprey icin ne düşünüyorsunuz bevegimin agzindaki aft tarzi yaraya kullanilabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bunun da yardımcı maddeler bilgisine ulaşamıyorum internet üzerinde, ulaşabilirseniz gönderin bakıp döneyim.. bu ekstrakt var şu ekstrakt var dan ziyade içinde koruyucu vs bilgileri içeren bir içindekiler ya da yardımcı maddeler kısmının olması lazım, kutu üzerinde vardır mutlaka.. ama internet üzerinde yok..

      Sil
  5. Cok teşekkürler verdiginiz bilgiler icin. Blogunuzu bastan sona okumaya calisiyorum hergun bir sey ogreniyorum sayenizde iyiki varsiniz:)
    Propak icerik: deiyonize su, propolis ekstresi, sodyum bikarbonat, sukkaroz, potasyum sorbat, eug, sitrik asit

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçerik temiz gözüküyor eug dışında, bunu hiç duymadım, yazım yanlışı yok değil mi??
      İçerik propolis ve karbonattan oluşuyor asında temelde.. karbonatlı su da kullanabilirsiniz bence ileri düzeyde değilse aftlar.. bebeklerde pamukçukta karbonatlı su kullanıldığı gibi..

      Sil
    2. Yazarken silinmis heralde eugenol olacak
      Bunu kizim icin almayi dusundum bogazina yakin bi yerde aft var orayi silmek zor olacagi icin bu belki iyi gelir diye düşündüm

      Sil
    3. Genelde alerjiyle ilişkilendirilen bir hammadde bu.. bağışıklık ve organ sistemi için de sakıncalı olabileceği yazıyor bir iki kaynakta..
      Fayda zarar hesabını size bırakıyorum, koruyucular kadar zararlı bir hammadde olmadığı kanaatindeyim.. ilaçlar sonuçta gerektiğinde ama sadece gerektiğinde kullanmak için varlar.. gerekip gerekmeme durumuna da en iyi siz ve doktorunuz karar verebilirsiniz..

      Sil
  6. Merhaba kolay gelsin size bir sorum olacak. Babam yaklaşık 2 senedir bir alerji halinde sürekli vücudu şişiyor. Hiçbişey bulunamadı bütün testler yapıldı ama sonuç yok yani. Az önce kullandığı bikaç ilaca baktım ve içlerinde ortak olan tek şey mısır nişastası. Sizce sebebi bu olabilir mi mısır nişastası hakkında bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alerji konusu çok kapsamlı araştırılması gereken bir konu.. Alerji hikayesi yazımı okursanız çok daha iyi anlayacaksınız.. Benim oğlumda yaşadım bu süreci ve çok uzun bir süre nelere maruz kaldığında alerjisi hortluyor diye araştırma yaptım.. Sonunda toz alerjisi çıktı.. Alerji testlerinin bir güvenilirliği kalmadı artık, çünkü çok az alerjene bakılabiliyor.. Oysa o kadar çok parametre var ki maruz kaldığımız gün geçtikçe sunileşen şu dünyada.. beslenmeden havaya mevsim değişikliğinden giysilere deterjanlara kadar herşey tetikleyebiliyor.. Son iki yılda ne değişti onu kontrol etmeniz lazım.. Mısır nişastası evet zararlı bir girdi, GDO olayından dolayı.. Ama alerjiyi tetiklediği bir durumla hiç karşılaşmamıştım.. Son iki yıldır tek değişen şey ilaç kullamı ise içindeki diğer etken maddeleri de inceleyin, bazı bünyelerde bazı ilaçlar daha önce hiç belirlenmemiş yan etkiler gösterebilirler.. Süreci dikkatle ele alırsanız mutlaka bir işaret verecektir..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...