7 Aralık 2015 Pazartesi

Hoover WDXA 596 Kurutmalı Çamaşır Makinesi Artıları Eksileri

Uzun zamandır kurutmalı çamaşır makinesi arayışındaydım.. Evde çamaşır kurutmanın zorluğu, iki çocuklu bir hayatın zamansızlığında bunun getirdiği ekstra iş yükü ve tek kurutma makinesi için banyomuzda yeterli yer olmaması beni kurutmalı çamaşır makinesi arayışına sürüklemişti.. Üzerine bir de artık 10. yılında olan ve teklemeye başlayan çamaşır makinem süreci hızlandırmıştı..Açıkçası internet üzerinde okuduğum yorumlar beni umutsuzluğa sürüklese de neredeyse bir çamaşır makinesiyle aynı fiyatta olan kurutmalı makineyi tercih etsem ne kaybederim ki dedim.. En kötü kurutma özelliğini kullanmam yine, mevcut düzende devam ederim diye düşündüm.. Bu riski almam lazımdı.. Bu süreçte birçok markayı inceledim.. Bu anlamdaki tasarım kalitesi nedeniyle elimde en son Hoover ve Elektrolux markaları kalmıştı.. LG nin A sınıfı ürünlerinin yüksek fiyatı ve müşteri şikayetlerinin fazla olması bu markayı elimine etmeme neden olmuştu.. Bosch un yine yüksek fiyatının riskini almak istemedim.. Samsung ve Elektrolux yüksek fiyatı ve lastik kokusu şikayetleri sonucunda Hoover'da karar kıldım.. Fiyat olarak uygundu, 9646 modelinde yine çok fazla şikayet vardı, hav yaptığı, kırıştırdığı ve lastik kokusu olduğu yönünde.. 11746 modelinde de çabuk bozulduğu yönünde şikayetler vardı.. Carrefoursa dan kurumsal hediye kartımız olduğu için, oradan almaya karar verdik.. Artık hangi modeli varsa ellerinde alalım amacıyla gittik.. Dedim ya memnun kalmazsam sadece yıkama fonksiyonunu kullanırım diyordum kendi kendime.. Ürünü almaya gittiğimizde yeni çıkan model nedeniyle artık eski modellerin ellerinde kalmadığını, ellerinde tek kalan 9646 modelinin de ön panelinde kırık olduğu için satışını yapamayacaklarını söylediler.. Uzun süren konuşma sonunda samimiyet ilerleyince reyon görevlisi yetkili servisin bu modeli yenisiyle değiştirme sözünü verdiğini ama ne zaman olacağı konusunda herhangi bir fikrinin olmadığını, eğer beklemek istersek haber verebileceğini söyledi.. Tamam o zaman hafta bekleyelim dedik, açıkçası hiç umudumuz yoktu.. 2 gün sonra görevli yeni makinenin geldiğini haber verdi, istersek bizim için bekletebileceğini de.. Bu yeni model hakkında hiçbir fikrim yoktu, internette arama yaptığımda da alman siteler dışında hiçbir bilgiye rastlamadım.. Evet 2016 modeldi, türkiyeye ilk gelen makineydi, ve biz eskisinin fiyatında alacaktık.. Kurumsal hediye kartımızı kullanacak, ayrıca reyon görevlisinin verdiği tüyoyla haftada belli günlerde yapılan %5 para yüklemesi gününe denk getirirsek %5 daha indirimimiz olacaktı.. Risk aldık ve bu hiç bilmediğim makinenin satın almasını yaptık.. Hediye karttı indirimdi derken bize 1120 TLye geldi bu WDXA 596 modeli Hoover'ın..
Artıları:
İlk kullanım itibariyle makine tek kelimeyle mükemmel.. 9 kilo yıkama, 6 kilo kurutma özelliği var.. Her programa kurutma seçeneği ilave edip durmadan çalışmasını sağlayabiliyorsunuz.. Sanırım malzemeyi değiştirmişler, bu nedenle önceki modellerdeki lastik kokusu hiç olmadı.. Tambur hacmi genişletildiği için kırıştırma sıkıntısı yok, çok yükleme yaptığınızda makinede sıkışan çamaşırlar kırışıyor sadece.. Ben 2 çocuk olduğundan dolayı sık sık ama az çamaşır attığımdan dolayı hiç kırışma olmuyor, hatta direkt olarak katlayıp dolaba koyuyorum çamaşırları hiç ütülemeden.. Sadece gömlek vs gibi çamaşırları ütülüyorum.. Hav problemi de öyle abartıldığı gibi çok olmuyor.. İlk yıkamalarda biraz, zamanla hiç..
Kısacası aldığım için çok memnunum bu modeli.. Şimdi bakıyorum yeni yeni girmeye başladı mağazalara.. 3 yıl garantisi var, 90 küsür TLye 4 yıl daha ek garanti alabiliyorsunuz.
Eksileri:
Ürünün gözlemlediğim tek sıkıntısı su almada oldu, su almayı bir türlü kesmeyip sonunda hata vererek kendini kapatıyor.. Artık bizim evin su sistemiyle mi alakalı yoksa makineyle mi onu bilemiyorum, 14 dakikalık programı her çalıştırışımda hiç hata vermediğini gözlemlediğimden beri önce 14 dakikalık programda çalıştıyorum çamaşırları, sonra da istediğim programı ayarlıyorum.. Hem bi ön yıkama da olmuş oluyor.. Servisle tekrar uğraşacağıma böyle bi çözüm yarattım şimdilik.. Servis çağıracağım bunun için de tabi ama biraz zaman geçmesi lazım, hala başlangıçta sergiledikleri saygısız tutumu sindirebilmiş değilim çünkü..

Yazdığımdan da anlaşılacağı üzere diğer sıkıntımız servis oldu.. Tam bir felaketti..
Maltepe servisi kurulumunu yaptı ama ben böyle minnetsiz, müşteri ile nasıl konuşması gerektiğini dahi bilmeyen, işini bu kadar kötü yapan, makineyi anlatırken bile yalnış bilgilendirme yapan bir başka servis daha görmedim.. Müşteri hizmetlerine şikayetimi hemen ilettim tabi ama o iki gün beni gerçekten çok yordular.. Defalarca telefon görüşmesi yapmak zorunda kaldım.. Servisin böyle olduğunu bilseydim almazdım bile dedim o günlerde, o kadar uğraştırdılar beni yani..
Bir daha bu servisten destek almak istemediğimi de özellikle belirttim merkeze..
Kısacası yaşadığım olumsuzluklara rağmen genel anlamda üründen memnunum diyebilirim.. Fiyat performans olarak oldukça iyi.. Benim hayatımı kurtardı iki çocuklu bu süreçte..

2 yorum:

  1. Makineleri alırken sıkıntı yok. Servise kadar. Bütün şehirlerde aynı durum söz konusu sanırım. Biz de LG yüzünden aylarca beklerimdik. En son konuşma tarzımızı değiştirince arızalı olan bulaşık makinesinin alt rafını 7 ay sonra değiştirdiler.
    Arçelik neden almadım bilmiyorum. Sanirim çok kaliteli değil diye düşünüp iyisi olsun diye ısrar ettim. Onun da servisi sıkıntılı. Ancak arcelik makineleri olan arkadaşlarımın anlattığı kadarıyla arçelik servisi çok iyi işliyormuş. Güzel bir sistemleri varmış. Ama biz uzunca bi süre bu LG servisine mahkumuz ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şükür ki benim bir daha servise işim düşmedi.. Benim de aksine Arçelik fabrikada çalışıp servisine güvenemediği için Bosch alan arkadaşım var.. Tabi servis sistemleri şu anda ne durumda ona bakmak lazım.. Bosch servis çok kötüydü, fabrika el atacak söylentileri yayılmıştı hatta , şu anda son durum nedir bilemiyorum..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...