23 Kasım 2015 Pazartesi

Hamilelikte Kullandığınız İlaçların İçeriğine Dikkat Edin..


Hamilelik esnasında yediğim, içtiğim, vücudum için kullandığım herşeye dikkat ettiğim kadar kullandığım  ilaçlar konusunda da dikkatli olmaya çalıştım.. Vitamin takviyesi anlamında sıkça tavsiye edilen ilaçları filtreleyip kendim için en iyisini bulmaya çalıştım.. Aşağıda hangi ürünü neden elediğimi hangisini neden tercih ettiğimi paylaştım.. Söylediğim gibi bunlar benim tercihlerim, bazı hammaddeler (jelatin gibi) size zararsız gelebilir, kullandığınız markaya da bu konuda güvenebilirsiniz belki.. Tercih tamamen sizin, doktorunuzun onayıyla tabii ki.. Ben kafamda soru işaretleri olan, yıllardır tartışmaları devam eden tüm hammaddelerden uzak durma prensibinde olduğum için böyle bir filtreleme yaptım kendi bilgi birikimime göre, kendim için.. Bu anlamda elediklerim:

Folbiol/Folic Plus/Folic Trio: Mısır Nişastası
Megadyn: Aspartam
Elevit/Decavit: Titanyum dioksit
Gyno Tardy Feron: Titanyum dioksit, Eritrosin
Gyno Ferro Sanol: Titanyum dioksit, Jelatin
Gynoferon: Titanyum dioksit, Eritrosin
Ferro Sanol Duodenal: Titanium Dioksit, Eritrosin, Jelatin vs
Multibionta: Modified Starch
Ferrozinc Kapsül: Titanyum dioksit
Ferrozinc Şurup: Sodyum Benzoate
Oligofer: Paraben
Ferrum Fort: Titanyum dioksit
Marincap: Nipagin, Nipazol ( Diğer bir deyişle Parabenler)
Maltofer: Aspartam
Cal-d-Vita: Aspartam
Solgar Gentle Iron/ Solgar EFA 1300 mg 3 6 9: Jelatin
Nutriway omega 3 : Jelatin
Nutriway Iron Chewable: Mısır nişastası

Bu katkı maddelerini internet üzerinde detaylıca araştırabilir, yarar zarar dengesine kendiniz karar verebilirsiniz.. Maalesef ki katkı maddeleri bu kadar çeşitli olunca seçilebilecek ürün bulmak da epeyce zorlaşıyor.. Fakat aşağıdaki ürünlerin bu araştırmalarımda biraz daha masum olduklarını gördüm, doktoruma da danışarak ben bu ürünlerden kullandım..

Folik Asit için: Nutriway B Complex
Folic Asit + Demir için: Nutriway Iron Folic Plus
Omega için: Carlson Fish Oil

Dipnot olarak şunu belirtmeliyim ki hamilelikte balık yağı kullanılacaksa yüksek A vitamini içeren balık ciğerinden elde edilen Cod Liver Oil değil tüm balıktan elde edilen Fish Body Oil kullanmak gerekiyor, bilginize..

Diğer taraftan şunu da her bir ürün arayışımda sorgularım: Annelerimiz nasıl geçmiş bu bizim geçtiğimiz yollardan?? Tam olarak olayın doğası o işte derim hep kendi kendime.. Folik asit ve demir açısından zengin DOĞAL beslenme ile hiçbir takviye almadan iki çocuk doğurmuş, kan testleri  sapasağlam örnekler de biliyorum.. İşi şansa bırakmamaya, süreci hep önceden garantiye almaya alıştırılıyoruz sanırım.. İşin doğasından da gitgide uzaklaşıyoruz.. DOĞAL beslenme konusu zaten apayrı yazı başlığı.. Teknolojinin tıpın bu kadar ilerlemiş olması, imkanların bu kadar genişlemiş olması, bu kadar çok şey biliyor olmak iyi mi kötü mü tartışılır..

Sizlerden ricam lütfen araştırın.. Ben de dahil olmak üzere kimseden bir ürünü kullanıp kullanmama konusunda sizin için bir karar vermesini istemeyin.. Sizin içinize sinen ve doktorunuzun onayladığı ortak bir karar olmalıdır bu..



49 yorum:

  1. Ferro sanol duodenal yanlis yazmadiysam demir hapi nasil acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eritrosin, titanium dioksit, jelatin vs den dolayı tavsiye etmiyorum..

      Sil
  2. Merhaba. Hangi multivitamin onerebilirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Multivitaminden ziyade hamilelik döneminde yukarıda yazdığım vitaminleri, emzirme döneminde de nutriway iron folic plus ı kullanabilirsiniz.. İçeriği masum olan bir multivitamin görmedim henüz, yukarıdaki liste dışında bi ilaç varsa yazın lütfen içeriğine bakayım..

      Sil
  3. merhaba, ddropscompany.com un ddrops d vitamini 400UI (90 drops) ile carlson ddrops 400UI (365drops) farkı varmı? içinde koruyucu olmadığı için 90 drops üretilmesi daha mantıklı geldi bana. vinalac immunitum ve naturadyn omega 3 620 mg ürünlerinde zararlı madde varmı sizce? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 90 yada 365 olması farketmez bozunma açısından, bu ürünler piyasaya sürülmeden önce, açılmadan ve açıldıktan sonra olmak üzere stabilite testleri yapılır ve bozunma olup olmadığına göre piyasadaki raf ömrü ve dozajları belirlenir, bu belgeler satışın yapıldığı ülkelerin sağlık bakanlıklarına sunularak satış izni alınır.. O nedenle doz bitene kadar herhangi bir bozunma olmadığı garanti altına alınmış olması gerekir.. Tercih sizin, ikisini de rahatlıkla kullanabilirsiniz..vinalac içeriğinde titanyum dioksit ve karmin indigo , naturadyn içeriğinde de sığır jelatini olduğundan dolayı tavsiye etmiyorum..

      Sil
    2. Merhaba, Vinalac İmmunitum'un içine titanyum dioksit ve karmin indigo bulunuyor demişsiniz. İlacın içeriğindeki yardımcı maddeleri araştırdım fakat bulamadım; acaba sizin buradan paylaşmanız mümkün mü? Teşekkürler.

      Sil
    3. Vinelac immunitum yazıp google görsellerde aratın, kutunun üzerindeki içerik bilgisinin olduğu görseller geliyor, ben buraya yükleyemediğim için daha fazla yardımcı olamıyorum.. Söylediğim şekilde arama yaparsanız içeriği görebilirsiniz..

      Sil
  4. Merhaba bel ağrım için doktor iki ilaç yazdı. Gebe değilim ama siz olsanız ne kullanırsınız bunların yerine? 1 aydır dayandım ama geçmiyor ağrılar. Ayakta duramıyorum artık. İçerikleri masum mu?

    NAPROSYN EC fort tablet 500 mg
    Ağızdan alınır.
    Etken Madde
    Bir enterik tablet 500 mg naproksen içerir.
    Yardımcı maddeler
    Povidon, Kroskarmeloz, Magnezyum stearat, Metakrilik asit kopolimer, Talk, Sodyum hidroksit, Trietilsitrat, Simetikon emülsiyonu.

    Dorsilon için sadece bunları bulabildim:
    Mefenoksalon 200 mg,Parasetamol 450 mg Koku verici; Portakal esansı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlaçlar gerektiğinde kullanmak için var, gereksiz kullanım için değil, ben hep bunu savundum.. Dikkat ederek hastalıkların üstesinden gelmek yerine hemen ilaçlara sarılmamıza karşıyım sadece..Yarar zarar hesabını iyi yapmak gerek.. Gerektiğinde tabiiki kullanılacak hem de bazı durumlarda hiç sorgulamadan.. Şu anda sizin durumunuzda olduğu gibi..Gebelik şüpheniz varsa doktorunuza mutlaka danışın, tedavinizi de rahatsızlığınız daha fazla ilerlemeden geciktirmeyin.. Kaldı ki ilaç içeriklerinde de bir sıkıntı yok..

      Sil
  5. Merhaba 15 haftalık hamileyim Gynoferon depo draje içeriğinden dolayı tavsiye etmediğiniz bir ilaç sanırım onun yerine ne önerirsiniz. Ilginiz için şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerdiğim ürünleri yazının son kısmında belirttim

      Sil
  6. iyi günler, yardımlarınız ve ilginiz için çok teşekkür ederiz. hamilelikte decavit ve gynoferon yerine kullanabileceğimiz hangi ilaçlar var acaba? bir de magnezyum ve kalsiyum desteğine başlandığında hangi markaları tavsiye ediyorsunuz? hassasiyetiniz için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Decavit ve gyneferon multivitamin kompleksleridir, benim tavsiye ettiğim vitaminlerle birebir örtüşmez içerikleri..piyasada titanyum dioksit ya da zararlı diğer bileşenlerden içermeyen bir multivitamin yok maalesef.. Burada önemli olan yarar zarar hesabını iyi yapmanız.. Hamilelikte en önemli iki şey folic asit ve demirdir.. Diğer vitamin ve mineralleri doğal yollarla almak en mantıklısıdır bence.. Benim doktorum ki profesördür kendisi iki hamileliğimde de multivitamin kullandırtmadı bana, folic asit ve demir takviyesi verdi sadece.. Öyleki hastalandığımda bile vitamin almama izin vermedi, ıhlamur bal limon dedi.. Burada karar sizin, söylediğim gibi yarar zarar hesabını iyi yapmanız gerekiyor, multivitaminlerin içeriğinde herşey var gibi gözüksede iyi kötü herşey var bunu unutmayın.. Demir ve folic asit takviyesi yapın, geri kalan herşeyi beslenmenizden alın.. Ama herşeyin doğalından tabii, marketten gidip alarak değil..

      Sil
  7. iyi günler, hamilelikte önermiş olduğunuz Folik Asit: Nutriway B Complex
    Folic Asit + Demir: Nutriway Iron Folic Plus destekleri decavit ve gyneferonun vereceği etkiyi karşılar mı acaba? Bu ilaçlar yerine onları kullanmak yeterli olur mu? Bir de bebeklere önerdiğiniz carlson D3ü hamilelerin kullanmasında bir sakınca var mıdır? ya da Folic Asit + Demir: Nutriway Iron Folic Plus yeterli olur mu demir ihtiyacı için.. ilginiz ve hassasiyetiniz için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Folic Asit + Demir: Nutriway Iron Folic Plus önermişsiniz. Kapsül biçiminde ve kapsüllerin jelatinden üretildiğini biliyorum. Bazı ürünlerde jelatin olduğu için önermemişsiniz.Bu ürünü önermenizin nedeni nedir. Bu konuda bilgilendirebilirseniz çok mutlu olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ürünü önermemin nedeni kapsül olmaması, tablet formda bir ürün.. Kapsülde jelatinden, tablette titanyum dioksitten korkarım..bu tabletin içeriğinde titanyum dioksit göremedim, o nedenle bu ürünü tavsiye ediyorum şimdilik.. Piyasadaki alternatiflerine kıyasla kesinlikle daha masum içerikli.. Dileğim karşımıza birden çok masum içerikli ürünün çıkması, birine mecbur kalmadan, seçme şansımızın olduğu günlere..

      Sil
  9. Merhaba,
    Solgar Female Multiple içeriği hakkında ne düşünüyorsunuz bilgilendirirseniz sevinirim.

    Her tablette;
    A Vitamini (doğal beta karoten)5,000 IU
    C Vitamini (l- askorbik asit, niasinamid askorbat)133,33 mg
    D Vitamini (ergokalsiferol)133,33 IU
    E Vitamini (d-alfa tokoferil süksinat)133,33 IU
    K Vitamini (fitonadion)6,66 mcg
    Tiamin (tiamin mononitrat)16,67 mg
    Riboflavin16,67 mg
    Niasin (niasinamid askorbat, niasin)20 mg
    B6 Vitamini (pridoksin HCl)16,67 mg
    Folik asit266,67 mcg
    B12 Vitamini (kobalamin)66,67 mcg
    Biotin (d-biotin)100 mcg
    Pantotenik asit (d-Ca pantotenat)26,67 mg
    Kalsiyum (kalsiyum karbonat, glisinat, sitrat)133,33 mg
    Demir (demir bisglisinat)6 mg
    İyot (potasyum iyodür)50 mcg
    Magnezyum (magnezyum oksit, glisinat, sitrat)133,33 mg
    Çinko (glisinat, histidinat)10 mg
    Selenyum (l-selenometionin)66,67 mcg
    Bakır (bakır glisinat)0,5 mg
    Manganez (manganez glisinat)0,67 mg
    Krom (krom nikotinoglisinat)66,67 mcg
    Molibden (molibden glisinat)16,67 mcg
    Sodyum8,33 mg
    Potasyum (potasyum glisinat kompleksi)33 mg
    Turunçgil bioflavonoidleri33,33 mg
    Kolin (kolin bitartarat)33,33 mg
    İnositol33,33 mg
    Pantetin2,33 mg
    Kokarboksilaz2 mg
    Pridoksal-5-fosfat2 mg
    Riboflavin-5-fosfat2 mg
    Boron (boron glisinat kompleksi)166,67 mcg
    Dong Quai kök ekstresi (4:1)8,33 mg
    Uva-Ursi yaprak ekstresi (4:1)8,33 mg
    Hayıt meyve ekstresi (4:1)8,33 mg
    Standardize Amerikan Ginsengi ekstresi8,33 mg
    Milk Thistle ekstresi (4:1)8,33 mg
    Black Cohosh kök ekstresi (4:1)8,33 mg
    Standardize soya izoflavonları ekstresi8,33 mg
    Karotenoid karışımı8 mcg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar vitamin mineral içeriği, bir de hammade içeriği olması lazım deyip araştırdım, amerika web sitesinde tam içeriği var ve maalesef ki titanyum dioksit içeriyor bu da.. bi an için ben de heyecanlanmıştım tavsiye edebileceğim bir ürün daha nihayet çıktı karşıma diye, ama yine olmadı.. bir taraftan da ben nasıl atlamışım bu ürünü diye de sorguladım kendimi, solgar ürünlerini de iyice incelemiştim çünkü bu yazıyı yazmadan, o zaman daha silmişim demek ki bu nedenle..

      Sil
    2. cevabınız için teşekkür ederim.

      Sil
  10. Gyno ferro sanol kapsül domuz jelatininden mi aacaba ? Öyle bir duyum aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapsül konusu yıllardır tartışmalı olan bir konu, sadece gyno ferro sanol için değil tüm kapsüller için durum bu şekilde soru işaretli.. sığır jelatini ibaresini görmeden almamak gerekiyor hiçbir ürünü bence..

      Sil
    2. İmom omega multivitamin icin ne diyorsunuz?

      Sil
    3. İnternet üzerinden içeriğindeki yardımcı maddelere ulaşamıyorum, elinizde varsa atın bakıp döneyim.. kapsül olduğu için jelatin var kesin, jelatin konusu da soru işaretleri ile dolu maalesef..

      Sil
  11. Merhaba
    4.5 aylık hamileyim ve bugun ilk defa Gynoferon aldım.Hamileliğim süresince dogal beslemeye çalıştım ve neredeyse hiç ilaç kullanmadım.Degerlerim normal olmasına rağmen doktorum bu ilacı zorunlu tuttu.Ama kabzlık, şişkinlik ve daha birçok bilinmeyen yan etkisinden dolayı kafamda soru işaretleri var. Nutriway Iron Folic Plus'ı önermişsiniz.Araştırdım ve hiçbir yan etkisi hakkında yorum bulamadım.Siz de bu ürünü mü kullanmştınız hamileliğinizde?Kullandıysanız sizde yan etki oluşturdu mu? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demir içeriğinden dolayı bu yan etkiler oluşur, nutriway de demir oranı bunlara kıyasla daha düşük olduğu için ben bir sıkıntı yaşamamıştım.. doktorunuzdan da teyit alarak kullanın mutlaka, düşük demir içeriği olmasına rağmen dengeli ve doğal beslenmeyle destekleyerek kullanmıştım ben.. Hamileliğin temeli düzgün beslenme zaten, ilaçlar takviye amaçlı bence.. demir, omega ve kalsiyum açısından zengin beslenmek gerekiyor hamilelik döneminde.. en önemlisi de marketten değil doğalından beslenmek bunu unutmayın..

      Sil
  12. Foliday iod kullanıyorum.icinde titanyum dioksit (E171)var bunun zararlı olduğunu okudumm.dotkor tavsiyeli kullanıyorum birde aklım karıştı yardimci olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  13. Merhaba
    Folic Asit + Demir: Nutriway Iron Folic Plus önerirmişsiniz lakin nutriway markasının sağlık bakanlığı onayı olmadığını öğrendim. denetimden geçmemiş ürünlere nasıl güvenebiliriz ve siz nasıl güveniyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eczane rafında satışa sunulan ürünler sağlık bakanlığı onayı almıştır, diğer takviye edici gıdalar gıda, tarım ve köy işleri bakanlığınca ruhsatlanır bildiğim kadarıyla ithal ürünlerde.. Ben içerik olarak içime sinen, benim tercih ettiğim ürünü paylaştım.. tercih sizin, istediğiniz ürünü kullanmakta özgürsünüz..

      Sil
  14. Solgar demir ilacinda jelatin bitkisel kaynaklı diye biliyordum; farkı bir durum mu var acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sadece Solgarla ilgili bir durum değil, jelatin konusu yıllardır tartışmalı bir konu olduğu için ben jelatin içeren ürünlerden uzak dururum sadece bu.. Bu benim kendi fikrim, siz içinize sinen istediğiniz ürünü kullanmakta özgürsünüz..

      Sil
    2. Domuz jelatini olabileceği için mi jelatinden uzak durursunuz yoksa hepsi de mi zararlı? Teşekkürler

      Sil
    3. Jelatin üretiminde genelde domuz kullanıldığı için uzak duruyorum.. Domuz kullanmadığını söyleyen firmalar da var elbet ama ben riske atmak istemediğimden jelatinsiz alternatifleri tercih etmeye çalışıyorum..

      Sil
  15. merhaba,
    yazınız oldukça güzel bu konuda hassas olanlar için çok güzel bir kaynak olmuş teşekkürler. Ancak vinalac immunitum ile ilgili üreten firma Erkim ilacın prospektüs niteliğindeki pdf dosyasında hiçbir kimyasal bulunmamakta isterseniz aşağıdaki linkten tekrar bakın. Hamilelere önerilen pembe olan demir ilavelisinden bahsediyorum. Diğer mavi olan vinalac da ise dediğiniz gibi titanyum ve karmin yazısını bende gördüm. pembe olanı tekrar inceler misiniz rica etsem aşağıdaki linkte bahsettiğim formül bulunuyor.
    http://www.erkim-ilac.com.tr/wp-content/uploads/2016/03/Vinalac-OUB-20160331.pdf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka yardımcı maddeleri olmalı, şeker dolgu vs.. o dosyada sadece vitamin ve mineral içerik bilgisi verilmiş, yardımcı madde bilgisi yok..

      Sil
  16. Kafayi siyiracagim. Bende ozellikle ilac icmeyi sevmeyen biri olarak suan hamileyim ve multivitamin verdiklerinde icmek istemedim. Ama ya eksik kalirsa diye düşünüp 1 haftadir içiyorum. Decaviti. Titanyum dioksiti gordugum ve zararliydi galiba diye bildigim halde bakmadim bakinca hic icemem diye. Bugun arastirinca beynimden vurulmusa döndüm.nasil bir madde bu kadr zararliyken ulkede yasak olmaz herseyde kullanilir aklim almiyor. Ve hamileler icin hazirlanmis ilacta ozellikle nasil olur. Vinelac benimde kafami karıştırdı icerik kagidinda yok titanyun dioksit. Yabanci sitede buldum vardi dediniz.o zaman onuda eledik elimizde baska sey yok degil mi. Ben zaten vitamin eksikligi var mi yok mu bakilmadan ilac verilmesini sacma buluyorum. D vitamini eksikligim var biliyorum ama onun haricindekiler cidden gerekli mi hamilelerde. Bu biter bide demir ilacı verme kısmı başlar. Cok zor bir zamandayiz

    YanıtlaSil
  17. merhaba,
    içimizde kalmasın diye firma ile iletişime geçtim, hatta kullanılan oranları sordum. Sağolsunlar hemen ilgilenip dönüş yaptılar. onlar her ne kadar güvenle 12 yıldır kullanıldığını söylesede ben kullanmamaya kararlıyım. en azından gerçekten bitkin düşüp ilaç kullanmalıyım diyene kadar. (Bu arada 10. haftamdayım yaklaşık 2 haftadır da yataktan kalkamıyorum halsizlik ve bulantıdan ama bu süreç bitecek umarım hiç gerek kalmaz)
    mail aynen aşağıdaki gibi:
    Vinalac tablet Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanmış bir ürün olup, talep ettiğiniz içeriklerin miktarları hakkında bilgiler aşağıda belirtilmiştir.

    Her bir tablet içeriğinde;

    · E 570 kodlu stearik asit miktarı 2,996 mg, ağırlık olarak oranı % 0,27

    · E 171 titanyumdioksit miktarı 4,494 mg, ağırlık olarak oranı % 0,4

    · E 131 indigo karmin miktarı 0,031 mg, ağırlık olarak oranı % 0,003’dir.

    Söz konusu maddelerin Vinalac’ın bir tabletinde bulunan miktarları Sağlık Bakanlığı mevzuatında ve Türk Gıda Kodeksi’nde izin verilen maksimum limitleri aşmamaktadır ve Vinalac tablet 12 yıldır çeşitli Avrupa Birliği ülkelerinde ve 2010 yılından bu yana da ülkemizde gebeler tarafından güvenli şekilde kullanılmaktadır.

    İlginiz için teşekkür eder, sağlıklı gebelik geçirmenizi dileriz.

    Saygılarımızla.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba. Nutriway iron folic plus in icerigini bulamadim doktoruma danisacagimda icindeki demir yeterli midir bana diye. Ne kadar demir var bir tablette ogrenebilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternet üzerinden içerik bilgilerine bakabilirsiniz..

      Sil
  19. Merhaba; Mega bone hakkında ne düşünüyorsunuz? 26 haftalik hamileyim ve doktoruma bacaklarıma kramplar girmeye başladığını söylediğimde magnezyum almam gerektiğini söyledi ve Mega bone u önerdi.böyle bir durumda siz ne önerirsiniz?
    Teşekkürler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Megabone un içeriğine ulaşamadım internet üzerinde maalesef.. elinizde varsa tam içeriği, yardımcı maddeleriyle birlikte yazarsanız yorumlayabilirim ancak.. ben hamileliklerimde magnezyum takviyesi kullanmadığım için hangisinin içeriği en masumdur bilemiyorum, tek tek araştırmak gerek.. ilaçlarda olabilecek zararlı kimyasalları yazmıştım, magnezyum takviyelerini tek tek ele alıp buna göre değerlendirmeniz lazım, ben her kullandığım takviyede böyle bir araştırma yapıp, içime sineni kullandım hep hamileliklerimde, hala da.. bu sürecin magnezyum ağırlıklı beslenerek de üstesinden gelebilirsiniz.. ben krampların yoğunlaştığı dönemlerde muzu arttırıyordum mesela..

      Sil
  20. Merhaba bendede kansızlik var dokgor ferro sanol yazdı jelatini ve indigo karmini okuyunca vazgectim kullanmaktan bana ne önerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben öneride bulunmuyorum, kendi kullandığım ürünleri paylaşıyorum sadece..içeriklere dikkat çekmeye çalışıyorum.. demir için hamileliklerimde kullandığım ürünü yazının içinde paylaşmıştım..

      Sil
  21. Selamlar, öncelikle çok faydalı bir blog olmuş. Vakit buldukça okuyorum. Belki yazmışsınızdır ama kaç gündür aklıma takıldığı için direk sormak istedim. 26haftalık hamileyim ve kullandığım d vitamini ve demir hapına güvenmiyordum ki yazınızı okuduğumda daha iyi anladım. Hamilelik süresince kullanabileceğim demir hapı ve d vitamini markası önerirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.. ben bu dönemde binbir araştırma yaparak kullandığım ilaçları paylaşıyorum sadece, ilaç önermiyorum.. içeriklere dikkat çekmeye çalışıyorum.. hamileliklerim boyunca kullandığım takviyeleri yazının içinde belirtmiştim..

      Sil
  22. Belki faydalı olur demir ve kan ilacı için FLORADIX IRON diye bitkisel bir şurup keşfettim.
    Yurtdışından geliyor maalesef Türkiye de henüz yok ama kullanmak isteyen olursa bir alternatif.
    1,5 yaştan itibaren tün yaş grupları kullanabiliyor bende yaklaşık 1 haftadır kullanıyorum ve hemen etkisini gösterdi. Kızım 34 aylık ona da veriyorum ara ara. Sizde bir bakın kimya mühendisi olarak belki bizim göremediğimiz bir şeyi görebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu D vitamini ve demir meselesi yazımda bahsetmiştim bu üründen.. içerik olarak gerçekten çok güzel bir ürün ama dozaj konusu biraz sıkıntılı.. 10 ml inde 7.5 mg demir içeriyor, 1-5 yaş arasında da 5 ml kullanımı öneriliyor, dolayısıyla alınan demir 3.75 mg a düşüyor.. bu da oldukça az.. genelde doktorlar kilosu başına 1 mg alması gerektiğini söylüyorlar bu dönemde..

      Sil
  23. Çok teşekkür ederim çok güzel bir yazı olmuş Allah razı olsun

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...