27 Kasım 2015 Cuma

Bebeğiniz Ağlıyorsa..


Bebektir ağlar demeyin, bir bebeğin her ağlamasının altında yatan bir neden vardır.. Açlık ya da altının kirli olması gibi rutin nedenlerin dışında ağlama varsa lütfen bebeğinizi çok iyi gözlemleyin, aynı saatlerde mi ağlıyor, aynı ortamlarda mı? Mutlaka bir ortak nokta bulacaksınız iyi bir gözlem yaparsanız.. Özellikle ilk 6 aylık dönemdeyse ve akşam saatlerinde yoğunlaşıyorsa ağlamalar, geceleri doyduğu halde deliksiz uyumuyorsa gazdan şüphelenin.. Çevremde genelde gördüğüm durum huzursuz bebekler ve "bizimkinin hiç gazı olmadı" diyen ebeveynler.. Gazı olan bebek sürekli gaz çıkaran bebek değildir, aksine çıkaramayan bebektir.. Bu durumda en başta annenin yediklerine dikkat etmesi gerekir ki bu da sadece gaz yapan baklagillerden uzak durmakla olmaz.. İnternette sıkı bir araştırma yaparsanız aslında neredeyse tüm gıdaların gaz yaptığını görürsünüz.. Ben kızımda da oğlumda da sıkı bir şekilde gaz yapan gıdalara karşı diyet yaptım, inanılmaz sonuçlar aldım.. Genelde 15. Günden sonra başlayan gaz sancıları için oğlumun doğduğu o ilk günlerde ohhh 15 rahatım diye düşündüysemde, daha 15 gün dolmadan 3 ayrı gün bitmeyen ağlama kriziyle karşılaştığımda anlamıştım bunda erken geldiğini.. Hemen başladım tabi diyeti, benim klasiğim olan zeytin, ekmek, et, pilav, komposto, su, rezene çayı dışında hiçbir şey yemedim yine bir dönem.. O huzursuz çocuk gitti yerine neredeyse sürekli uyuyan uyanık olduğu zaman dilimini ise gülücüksüz geçirmeyen huzur dolu bir çocuk gelmişti.. İnanılmaz bir u dönüşü.. Kimse bana bu iki tecrübeden sonra annenin yediklerinin bebeğin gazıyla alakası yok demesin.. Her yerde bas bas söylüyorum, anneler yediklerine sıkı bir şekilde dikkat ederlerse bambaşka bir bebekle karşılacaklar..
Bu ilk zamanlarda ağlama nedeni olarak karşılaşılabilecek diğer sık durumlar da diş atakları ile burun tıkanıklığı.. Bu iki sıkıntının da ortak belirtisi emmeyi reddetme.. Özellikle uyku esnasında horultu da varsa burun tıkanıklığından söz etmek mümkün.. Bunun çeşitli nedenleri olabilir, geniz eti büyüklüğü, alerjik grip, aşırı kuru ortam havası gibi.. İlk etapta rahatlaması için ortamı serinletme, havayı nemlendirme, bebeğin başını yüksekte tutma gibi basit önlemler destek olabilir.. Dipnot olarak belirtmeliyim ki bebek odasının sıcaklığı 22 dereceyi geçmemeli, başı da zaten reflü sıkıntılarına karşı yatak süngerinin altına destek konarak daha ilk günden yükseltilmeli, yastıkla değil kesinlikle.. Hala burun tıkanıklığı devam ediyorsa altında yatan nedenleri belirlemesi için doktorunuza başvurun mutlaka..
Bir diğer neden de bebeğiniz aç olabilir, emzirme yönteminizi saatlerinizi tekrar gözden geçirin, sürekli emzirerek değil periyodik aralıklarla (oğlumda 3 saatte bir yaptım ben, 6. Ayda 10 kilo olmuştu bu yöntemle) göğsünüzü tam boşaltacak bir emzirme yapmalısınız ki bebeğiniz asıl kilo alacağı sütün yağlı kısmı olan son sütü alabilsin.. Emerken yorulabilir, onu sürekli uyarın emme anında ve uyumasına izin vermeyin memede..
Bebektir ağlar demeyin, altında yatan nedeni bulmaya odaklanın ne olur..

4 yorum:

  1. Merhaba blogunuz cok faydali tesekkurler bilgiler icin. Benim bebegimin de cok gazi var. Saydiklariniz disinda ne yiyebilirim oneriniz olur mu? Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saydıklarımın dışındaki her yiyecek ya gaz yapan ya da bebeğe rahatsız eden gıdalar olduğu için ben uzun araştırmalar sonucunda böyle bir liste yapmıştım kendime.. maalesef bunlardan başka önerebileceğim birşey yok yoksa ben de yerdim..Bu listeye sadık kalın farkı göreceksiniz..

      Sil
  2. Peki diet yaparken sütünüZde azalma olmadımı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki hayır, aksine bu dönemde 50 litre süt koydum dondurucuya.. sütü yapan yemek yemek değil ki, sürekli su içmek ve göğüsleri boşaltarak süt artar sadece.. yemek yemek anneye kilodan başka birşey vermez.. bir de psikolonijinizi az yersem sütüm olmaza inandırırsanız zaten olmaz sütünüz.. bu sadece yemek için değil, herşey için geçerli.. hamilelikle ilgili diğer yazılarımı okuyun lütfen, hamileliğin doğası kilo alarak lohusalıkta o kiloları süte çevirmek için kurgulanmış.. sütün yarısı yağ yarısı su.. yani bol bol su içerek ekstra yemeğe gerek kalmadan vücudunuzda hamilelikte depolanan yağlar yakılarak süt yapılıyor.. bir de göğüslerinizi sağarak sık sık boşaltırsanız sürekli süt yapımını tetiklemiş oluyorsunuz.. süt konusunu yemeklere bağlamayın artık ne olur.. hamilelik kilolarını veremeden mutsuz mutsuz dolaşan annelerden olmayın..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...