4 Ekim 2015 Pazar

Ev Yapımı Besin Deposu Meyve Suyu..


Buzdolabımızda her daim cam sürahilerimizde ev yapımı meyve suyumuz olmazsa olmazımızdır.. Haftada bir kaynatır, cam sürahilere doldurur buzdolabında saklarım.. Küçük presesin de bayıla bayıla içtiği meyve suyunun kolay tarifiyse şöyle:

Mevsiminde ne taze meyve varsa evinizde doğrayın büyük boy bir tenceye, sonrasında da kuru meyvelerinizi atın ne varsa.. Taze meyve olarak benim favorim yazın ağaçtan toplayıp dondurduğum kiraz ve karadut.. Her ikisi de tatlımsı meyveler olduğu için ekstra tatlandırmaya gerek kalmıyor meyve suyunu.. Ama erik, vişne, elma gibi meyveleri kullanacaksanız kaynatıp soğuttuktan sonra bal ile tatlandırmanız gerekecek.. Kuru meyve olarakta kuru üzüm, kuru erik, kuru incir, kuru yabanmersini, keçiboynuzu, kuru kayısı, kuru elma, kuru armut, kuru hünnap, kuru dut ne bulabiliyorsanız atın içine.. Sonra ağzına yakın doldurun tencerenin suyunu kaynasın.. Yukarıda da bahsettiğim gibi ekşimsi meyveler kullandıysanız soğuduktan sonra bal ile tatlandırın, ama mutlaka soğuduktan sonra.. İşte meyve suyunuz hazır.. Lütfen masum gösterilmeye çalışılan hazır kutu meyve sularından içirmeyin çocuklarınıza, evde meyve suyu yapmak marketten almak kadar kolay çünkü..

7 yorum:

  1. Merhaba,
    Size sormak istediğim pekmezin demir desteği olarak 1 yaşındaki oğluma faydası olur mu? Kandaki demiri düşük değil ama demir depoları oldukça boşalmış. Günde bir kaşık pekmez ile doğal bir şekilde bu sorunun üstesinden gelebilir miyim size? Pekmez ile ilgili negatif bir çok şey okuduğum için size sorma ihtiyacı hissettim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Kilosu başına 1 mg demir alması gerekir günde.. Sadece pekmez bunun için yeterli olmayacaktır.. 10 g yani bir yemek kaşığı kadar pekmez içerisinde ortalama 1 mg demir bulunur.. Bunun yanında yumurta ve kırmızı ette tüketmesi gerekir.. İnternette küçük bir araştırma yaparak aslında gün içinde yediği çoğu gıdada demir bulunduğunu görebilirsiniz.. Önemli olan demir açısında zengin gıdalar tüketirken emilimini azaltan ve arttıran gıdalara dikkat ederek bir menü oluşturmak gerekiyor.. Süt ürünleri ve domates gibi besinler demir emilimini azaltırken, c vitamininden zengin besinler demir emilimini arttırıyor.. Mesela bizim öğle öğünlerimiz süt ürünü açısından zengin yoğurt, kefir, sebze yemeği ve komposto iken, akşam öğünlerimiz demir açısından zengin et ve taze sıkılmış c vitaminli meyve suyu.. Doktorumuz bu beslenme demir açısından yeterli dese de et yemediği günlerde ferromixin takvisi yapıyorum.. Pekmez konusuna gelince bununla ilgili detaylı bir yazı yazmıştım, kaygınızda haklınız.. Doğaldır diye düşünülerek alınan geleneksel kaynatma yöntemi ile yapılmış pekmezler yüksek HMF içeriği ile yarardan çok zararlı oluyor.. Ama keçiboynuzu pekmezi içeriği sebebiyle pişirme yöntemi ne olursa olsun bu konuda yüksek risk oluşturmuyor, o nedenle ben sadece keçiboynuzu pekmezi kullanıyorum..
    Sevgiyle Kalın..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba..sitenizi yeni kesfettim ve iyiki bulmusum..bilgilerinize guvenerekten, hamilelik boyunca vitamin ve demir hapi hangi marka onerirsiniz?siz hangilerini kullandiniz?:-) bilindik markalarin icerigini arastirdim ve her birinde zararli bi maddeye rastladim.cevaplarsaniz cok memnun olurum.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki hamilelikte kullanılan ilaçlar konusunda da durum içler acısı.. Konu ile ilgili bir yazı yazmak istiyorum zaten uzun zamandır, şimdilik multibionta ile solgar gentle iron ı önerebilirim.. Yine doktora danışarak solgarın omega desteğini de alabilirsiniz bu dönemde..

      Sil
  4. Cok tesekkur ederim.bende arastirdim solgar omega3"700" softjel ve carlson likit omega 3 var sisede.bu iki marka arasinda kaldim.birde biri hap seklinde digeri sivi.sivinin daha iyi oldugunu da duymustum.sizce hangisini secmeliyim saglik acisindan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa, ben bu yorumunuza cevap vermiştim yayınlanmamış:( şimdi detaylı araştırmamı paylaşmak için sizinle girdim ama neyse artık ikisi birarada olacak.. Size Multibionta ve solgarı yazdıktan sonra detaylıca tekrar araştırdım, açıkçası solgardaki jelatin ve multibiontadaki modifiye nişasta kafamı karıştırmadı değil.. İçerik olarak daha masum bulduklarım:

      Folik Asit: Nutriway B Complex
      Folic Asit + Demir: Nutriway Iron Folic Plus
      Omega: Carlson Fish Oil

      Sil
    2. Konuyla ilgili detaylı bir yazı yayınladım, http://dogalmodern.blogspot.com.tr/2015/11/hamilelikte-kullandgnz-ilaclarn.html

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...