21 Eylül 2015 Pazartesi

Kuru Meyve Marmeladı..


Evime asla girmeyen şeylerdir bol şekerle hazırlanmış reçel ve marmelatlar.. Kendim yemediğim gibi çocuklarıma da hiç vermedim.. Bunların yerine besin değeri çok yüksek olan bal, pekmez, kuru meyve marmeladı ve şekersiz kaynatılmış karışık meyve marmelatları sofralarımızın baş tacı oldu hep..
Reçele alternatif olarak kolayca dakikalar içerisinde hazırlayacağınız kuru meyve marmeladı tam bir enerji deposu.. Çocuğum gün içinde meyve de yesin kuru yemişte yesin kuru meyve de derken öğünler arasında yer bulamıyorsanız benim gibi bu marmelat o anlamda da tam bir kurtarıcı kuru meyve yemiş olması açısından.. Sabah kahvaltıda üzerine ufalanmış ceviz-badem karışımı da serpiyorum ben, müthiş bir güne başlamalık oluyor.. Bal ve pekmezi de aynı şekilde üzeri ceviz ya da bademle sunum yapabilirsiniz, hem gün içinde yemesi gereken miktarı da almış olur, hem de kahvaltıya keyifli bir tatlı..
Kuru meyve marmeladının hazırlanmasına gelince, siz kahvaltıyı hazırlayana kadar o hazır olmuş olur, yukarıda da söylediği gibi hazırlanması çok basit:
Evde ne kuru meyve varsa hepsinden birer tane atın bir cezveye, ben kuru incir, kuru kayısı, kuru erik, kuru üzüm, kuru hünnap, kuru yabanmersini, kuru elma, kuru armut, kuru dut hepsinden büyüklüğüne göre birer ikişer atıyorum, elinizi bol tutmayın miktarı çok oluyor sonra.. Az olsun yeniden taze taze yapılır, çok uzun süre saklamayın.. Üzerini geçene kadar su koyun cezveye kaynatın.. İyice kaynadıktan sonra çelik uçlu blenderınızdan geçirin.. Bu kadar.. Üzerine dövülmüş ceviz ve çiğ badem ilave edin, kahvaltı menüsüne ekleyin..
Biz bal, pekmez ve kuru meyve marmeladını dönüşümlü olarak hep kahvaltı menüsünde tutuyoruz, tabii üzeri ceviz ve çiğ badem ile süslenmiş, besin değeri daha da arttırılmış halde..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...