11 Eylül 2015 Cuma

Emzirdiğiniz Halde Bebeğiniz Kilo Almıyorsa..


Bebeklerin ilk 3 ay 800 gram, sonraki 3 aylık dönemde 500 gram alması beklenir.. Sürekli emiyor neden kilo almıyor bu çocuk diye düşünüyorsanız, aslında cevap sorunun içinde gizli...Emzirme sürecinde birşeyleri yanlış yapıyorsunuz.. Sürekli memede kalan çocuğun ne kadar emdiğini anlayamazsınız.. Kaldı ki tam acıkmadığı için tam bir emme de sergileyemez.. Bir defada hem ilk hem de son sütten alacak şekilde tam bir emme yapmaktansa azar azar emer.. Bu da ona asıl kilo aldıracak son süt dediğimiz sütün o yağlı kısmına ulaşmasını engeller.. Kızımda tecrübe ederek öğrendiğim, oğlumda ise tam uyguladığım bu emzirme metoduyla küçük bir tosun ortaya çıkmıştı.. Bu süreçte doğum itibariyle 3 saat olarak belirlediğim emzirme süresinin dışına çıkmadım hiç.. Emdikten sonraki 3 saat boyunca mıkırdansa bile 3 saat geçmeden hiç meme vermedim, tam acıkmasını sağladım.. Bana en fazla ihtiyacı olduğu bu günlerde kendimden de uzaklaştırmadım asla, mıkırdanma zamanlarında daha çok sarıldım, göğsüme yasladım..Memeyi sadece karınlarını doyurmak için istemiyorlar çünkü, kendini güvende hissettikleri tek yer olarak görüyorlar hayatlarının bu ilk günlerinde..  Emme güdüsünü tatmin etmek için emzik verdim.. Kısacası emmediği zaman dilimini huzurlu geçirmesini sağladım.. Böyle olunca da 3 saatte bir göğüslerimi tam boşaltacak şekilde yani hem ilk süt hem de son sütü tam alacak şekilde emdi.. Bu şekilde emzirerek 3.5 kg doğum kilosu olan bir bebek 6. Aya gelmeden 10 kiloya ulaşmıştı.. Hem de 4. ayda fırıl fırıl dönen, 6. ayda emekleme pozisyonuna geçecek kadar da hareketli bir bebek olarak.. Siz de kilodan korkuyorsanız benim gibi, hareketlerini kısıtlayan bir engel olarak görüyorsanız korkmayın..  Anne sütünün obezitesi olmuyor.. Bu emzirme düzeninde zaten bir süre sonra saate bile bakmanıza gerek kalmıyor, 3. saatte doğrudan bebeğinizin alarmı çalıyor:)
Sabah akşam süt sağdığımdan sonraki öğününü de hep biberonla verdim, biberona da alışmış oldu böylece.. Birine bırakıp dışarı çıkmalar sıkıntı olmadı hiç.. Biberon konusunda delik numaralarına dikkat edin mutlaka, hangi aydaysa ona uygun delikli biberon başlığı kullanın.. Yoksa ayına göre biberondan kolay veya zor içiyor olmak ya biberonu reddettirebilir ya da göğsünüzü..
Son olarak senin sütün yaramış çocuklarına, benimki yaramadı gibi bir cümleyi asla kabul etmiyorum.. Bir annenin sütünün çocuğuna yaramaması gibi bir durum olabilir mi aklım almıyor böyle söylemleri.. Birincisi yukarıda anlattığım yanlış emzirme tekniği uygulanması, ikincisi de emdiği halde sürekli huzursuz bir çocuğunuz varsa bir anne olarak yediklerinize dikkat etmeniz lazım başka yolu yok.. Öyle sütüm yaramadı gibi söylemlerin arkasına kaçmaya gerek yok.. Bu çocuk yetiştirme döneminde birşey yapabilecek tek kişi sizsiniz, bunu unutmayın..
Stresli, sıkıntılı, huzursuz bir bebeğe sahip olmamak için ne olur yediklerinize dikkat edin.. Bebektir ağlar demeyin, ağlama nedenlerinin başında anne sütünde o küçük midelerini rahatsız edecek gıdaların olması yatıyor.. Çikolata, baharat, yumurta, süt ürünleri, çiğ sebze meyve ve gaz yapan tüm yiyeceklerden uzak durmak gerekiyor özellikle ilk altı aylık dönemde.. Ben iki çocuğumda da yediklerime dikkat ettim, bu diyet dönemine başlamadan önce ve sonra iki apayrı çocuktular sanki.. Başta ne kadar huzursuz, stresli, ağlayan çocuklarsa sonrasında huzurlu, hiç ağlamayan, sesi bile çıkmayıp sürekli etrafa gülücük saçan mutlu çocuklar olarak büyüdüler.. Senin çocukların neden bu kadar mutlu, ne yapıyorsunda bu kadar keyifliler sorularının cevabı bu.. Yaşadıkları bu huzurlu ya da huzursuz dönem bir süre sonra karakterleri olup çıkıyor, bunu unutmayın.. "Senin çocukların sakin ama nerede biz öyle bizim çocuklarımızla böyle gezip tozacağız" söylemlerini de asla kabul etmiyorum.. Her çocuk gibi benimkiler de ağlayarak doğdu, ama ben her ağlamanın arkasında yatan nedeni araştırıp her seferinde kendimden feragat ederek gerekli önlemleri aldım, onlar da her bir emeğimin karşılığını mutlu birer çocuk olarak fazla fazla verdiler.. "Çocuğun her olumsuz davranışının altında anne babanın yanlış yaptığı birşey yatar" sözünü okuduğumda beni çok etkilemişti, kendime bu sözü ilke edindim çocuklarımı yetiştirirken.. Her seferinde de fazla fazla karşılığını alarak hem de..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...