27 Ağustos 2015 Perşembe

"Anne Cips Al" Değil, "Anne Cips Yap" Diyen Bir Çocuğum Var :)

Evimizdeki rutin günlük hayatımıza market raflarından herhangi bir abur cuburun girmediğini daha önceki yazılarımda da belirtmiştim.. Tabii dışarıdaki çocuklarda gördükçe, gezmelerde önümüze konduğu zamanlarda da gözünde ulaşılmaz olmasın, daha da kıymetlenmesin diye gördüğü istediği zamanlarda da engel olmadım hiç ona.. Ama eve alıpta durduk yere aklına getiren de ben olmadım hiç.. Her zaman evde dışarıdakinin daha keyiflisini yaparak gözünün sürekli dışarıda, market raflarında olan bir çocuk olmasını engellemekti amacım, birinin elinde gördüğümde "benim annem daha güzelini yapıyor" dedirtebilmek çocuğuma.. Cipsle de eninde sonunda tanışacaktık ama 1.5 yaşında yaptığımız Benelüx turunda yan koltuğumuzda oturan ablanın sürekli Pringles yemesi ilk vesilemiz oldu.. Cips camiasının en az katkılı cipsi olan Ruffles ile cevap vermeye çalıştık o kriz anlarında.. Aklınızda bulunsun Pringles, Doritos gibi markalar monosodyum glutomat dahil birçok katkı maddesi içeriyor. Ruffles ise patates, yağ ve tuz dan oluşuyor. Tabii yağın ve patatesin kalitesi yine sorgulanması gerekenlerden ama katkı maddesi içermediğini söyleyebilirim.. Market rafından alınan her abur cuburda üretim yerlerinin temizliği de mutlaka düşünülmeli çocuğa alınırken.. Bazen duyuyoruz maalesef ki paketlerden farklı şeyler de çıkabiliyor.. Tüm bunları düşünürsek çocuğunuza kafanız rahat yedirebileceğiniz, hem de markete gitmeden çabucak hazırlayabileceğiniz çok basit birşey evde patates cipsi yapmak..

Bunun için ihtiyacınız olan sadece 3 şey var: patates dilimleyici, patates ve yağ :)

Ben aşağıdaki gibi bir patates dilimleyici kullanıyorum, kağıt inceliğinde kesiyor patatesi.. Evinizde yoksa mutlaka edinin..


Patatesi tüm sebzelerimi aldığım ipek hanım çiftliğinden alıyorum..

Son olarak zeytinyağı.. Zeytinyağını tüm yok etme, diğer taraftan tüm fabrikasyon yağları ön plana çıkarma çalışmalarına inat mutfağımda her yerde kullanıyorum zeytinyağını.. Burada özellikle dikkat edilecek şey yine fabrikasyon bir türü olan riviera zeytinyağından kaçınmak.. Zeytinyağını ilk üreticisinden, yerel halktan almak lazım.. Alırkende zeytin ağaçlarına tavuk çiftliklerinin artıklarının gübre olarak atılıp atılmadığı ve zeytin yağı elde edilirken sıcak su proseslerinin kullanılıp kullanılmadığını sorgulamak gerekiyor.. Bu ikisinin olmaması şart sağlıklı bir zeytinyağı için..

Şimdi geldi en kolay aşamaya.. Eve doğal patates ve zeytinyağı tedarik etmek evde cips yapmaktan çok daha zor biliyorum..

Sonrası basit: doğra patatesi, at kızgın bol yağa, çok kızarmadan altüst ederek al.. İşte sonuç:






2 yorum:

  1. Zeytinyağı çabuk yandığı için kızartma için uygun olmadığı söyleniyor. O yüzden ben kızartmalarda fındık yağını kullanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytinyağının çabuk yanması doğru bilinen bir yanlış bana göre.. Bununla ilgili yapılan araştırmalar da var üniversiteler tarafından araştırıp okuyabilirsiniz.. Bu söylemler ticari kaygıyla ortaya atılan şeyler gibi geliyor bana.. Evet fındık yağının yanma derecesi zeytinyağının biraz üzerinde ama arada uçurumlar yok.. Zeytinyağı 210-220 lerde yanıyorken fındıkyağı 230 cıvarında yanıyor bildiğim kadarıyla.. ayçiçek yağı 170 derecede yandığı halde zeytinyağı kadar dile getiriliyormu çabuk yanıyor diye.. en fazla zararlı deniyor geçiliyor.. Zeytinyağının üzerinden prim yapmak işlerine geliyor..
      Benim için yanma derecesinden çok daha önemli kriterler var yağ konusunda.. gübresiz toprak ve İlaçsız meyveden elde edilen kimyasal katılmamış yağ olması çok önemli.. Bu üçü çok sıklıkla yapılıyor çünkü.. yağ alırken ilk sorgulanması gereken kriterler bunlar olmalı..
      Cips dışında hiçbirşeyi de kızartma yöntemiyle pişirmediğim için zeytinyağı gibi mucize bir yağı kolay kolay bırakacağımı sanmıyorum..Hoş kızartma yapan biri de olsam yine zeytinyağı kullanırdım..
      Benim mutfağıma doğallığına güvendiğim tereyağı ve zeytinyağı dışında yağ girmez, tereyağını zaten güvendiğim sütten kendim yaparım..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...