8 Nisan 2015 Çarşamba

Gaz Sancısız Bebek Mümkün mü?


Evet MÜMKÜN.. Kolik seviyesindeki oğlumun doğumundan 2 hafta sonra başlayan ağlama krizlerini yediklerime dikkat ederek neredeyse sıfırladık yine.. Kızımda olduğu gibi..
Dikkatten kastım ciddi bir gaz diyeti yapmak.. İnternette de ufacık bir araştırma yapacak olursanız minicik bebeğinizin sindirim sistemini rahatsız eden öyle çok gıda göreceksiniz ki.. Bazılarını biliyor olmakla birlikte bazıları gerçekten şaşırtıyor: Bakla, fasulye (özellikle kuru fasulye), soya fasulyesi, bezelye gibi baklagiller, erik, kayısı, elma, muz, karpuz, kuru üzüm, şeftali, armut, kabak, turplar, soğanlar, brokoli, lahana türleri, karnabahar, salatalık, pırasa, kuşkonmaz, enginar, patates, şalgam, kızartılmış gıdalar, yağlı yiyecekler, lahmacun, pizza, kremalı, soslu gıdalar, şekersiz sakız, tam tahıllı ekmek, yumurta, soda, süt ve süt ürünleri, dondurma, bira, mısır, tahin helvası, kuruyemişler, salça, çay, kahve, kola, çiğ sebze ve meyveler.. Gaz yapmayan gıda neredeyse yok gibi..
Bunların yanında kafeinli içecekler, baharatlı ve acı yiyecekler, fındık-fıstık gibi alerjenler, çikolata, süt ürünleri, tam buğday unu, buğday kepeği, balık; sucuk, salam, sosis, patates cipsi gibi katkı maddeli gıdalar bebeğin midesini rahatsız etmektedir.. Geriye ne kaldı diyorsanız, işte ciddi diyet dediğim durum tam olarak bu.. Ben sadece zeytin, pekmez, ekmek, kırmızı et ya da tavuk eti ve pilav ile besleniyorum.. Bol bol rezene, anason, kimyon, ısırgan çayı ve de bol bol su ile birlikte.. Köftem bol kimyonlu ve çörekotlu mesela.. Vücudumun direncini düşürmemek için de mutlaka vitamin alıyorum.. Bunların dışında ne zaman kaçamak yapıp birşeyler yesem, ağlama krizlerine giriyor oğlum hemen.. Kızımda da durum aynıydı.. Bazı doktorların yediklerinizle alakası yok kaçışına inat ben kızımın da oğlumun da yediklerime dikkat ettiğim sürece rahatladıklarına öyle net şahit oldum ki.. Kimse beni gazla annenin yediklerinin bir alakası yok cümlesine inandıramaz, buna inanmayı seçmek kolaya kaçmak gibi geliyor bana.. Bu diyeti yapmak kolay değil evet, ama çocuğumun o kıvranan halini görmemek için çok daha fazlasını yapabilirim ben.. Sonuç olarak 3 ay gibi bir zaman dilimi sadece dişinizi sıkmaya yetiyor.. Bebeğin hareketleri artıpta dönmeye başlayınca karın kasları iyice gelişiyor, gaz da problem olmaktan çıkmaya başlıyor.. Ayrıca gıda kaynaklı oluşan her türlü alerjinin özellikle de cilt alerjilerinin (atopik dermatit gibi) önüne geçmiş oluyorsunuz böylece dikkatli beslenerek.. Bunun yanında gazsız bir karna sahip olmanın hafifliğine alışıp "ne kadar şişkinlikle yaşamışım yıllarca, meğerse yediğim herşey ne kadar gaz şişkinliği bırakıyormuş vücutta " cümlesini de kuracaksınız diğer taraftan..
Olası kaçamak durumlarında bebeğin gaz sancısını rahatlatmak için de karın ve topuğa elma yağı ile masaj yapmak, yine ayak ve karına sıcak su torbası koymak, emzirme öncesi tane kimyon, anason, rezene, çörekotu, papatya çayından bebeğe vermek gibi yöntemler bebeği rahatlatıyor bilginiz olsun..

2 yorum:

  1. Merhaba vitamin olarak ne kullandınız acaba? Aynı sorun bizde de var ben de diyet yapıyorum ama vitamin konusunda kararsızım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamilelikte aldığım Decavit ve Gyno Ferro Sanol e devam ettim dönüşümlü olarak..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...