2 Haziran 2014 Pazartesi

Termometre Seçimi..

Uzun zamandır bu konuda araştırma yapmaktayım.. Çok şükür ki sık ateşlenen bir çocuğumuz olmadığı için bu konunun çok fazla eksikliğini yaşamadık.. Ama doğru ölçtüğünden şüphe duyulmayacak bir termometrenin elin altında olması bebek olan bir evin olmazsa olmazlarından.. Gecenin bir yarısı ne ile karşılacağınız bilemezsiniz.. Her türlü sürprize hazırlıklı olmanız lazım.. Bugüne kadar Braun marka çubuk termometre kullanmış, özellikle de banyo suyunun sıcaklığını ayarlamada elimizden düşürmemiştik..


Fakat bebeğiniz büyüdükçe ve bilinçlendikçe çubuk termometre ile ateş ölçme daha zor olacağından temazsız ya da alından ölçüm yapan termometrelere geçmek gerekiyor.. Bu anlamda sürpriz zamanlarında elimizin altında bulunması için bir çok markadan araştırma yaptım, birçok arkadaşımın termometrelerini inceledim.. Açık ara farkla öne geçen, hastanelerde kullanılan ateş ölçerler güvenilirliğinde olup güvenimi kazanan marka Hartmann Thermoval Duo Scan oldu.. Sadece eczane ve medikal marketlerde satışı yapılan bu Alman markası  alından temasla ve kulaktan ölçüm yapabiliyor.. Kulaktan ölçümler için kulak yedeği gerktirmeyen bu ürün, düşme testlerinde de diğer markalara kıyasla  üstün bir dayanıklılık sergilemiş.. En güzel yanı ise arıza durumunda ölçüm yapmıyor, yani yanlış ölçme gibi bir ihtimali yok.. Bir de şık kapaklı kutusu var.. Eczanede 145 TL ye satılan ürünü ben internet üzerinden Kolay medikal isimli firmadan 85 tl gibi bir fiyata aldım.. 


Yine aynı Thermoval markasının 10 küsür liraya satılan çubuk termometreleri banyo suyu sıcaklık ayarı için rahatlıkla kullanılabilir.. 


Temassız ölçen termometrelere gelince, kullanım kolaylığının yanında ölçme uzaklığının doğru ayarlanamadığı durumlarda farklı sonuçlar verebiliyor.. Kullanabilirim diyorsanız yine eczane ve medikalcilerde satılan Fora IR16 marka tavsiyedir, temassız-alından-kulaktan birçok alternatif ölçümü barındırıyor.. 


Cıvalı cam termometrelerin kullanımı ve satışı yasaklandığından  onlar hakkında yorumda bulunmuyorum.. 

Hangi termometreyi alırsanız alın aldığınız gibi mutlaka çocuğunuzun vücut sıcaklığını sağlıklı iken farklı noktalardan ölçüp kaydedin ki ateşlendiği zamanları doğru ayırdedebilin..


7 yorum:

  1. 2014ten bu zamana belki yeni model çıkmıştır diye bu markanın sitesine baktım ama yeni model den yok, sizin bahsettiğiniz Hartmann Thermoval Duo Scan da yok. Sadece 10tllik olanlardan iki model bulunuyor. Acaba şuan itibariyle onerebileceginiz bir model var mı,? Belki arkadaşlarınızin kullandığı markalara göz atmış olabilirsiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hala Hartman thermoval duo scan kullanıyorum, o kadar düşürmeye darbeye rağmen hala çok iyi çalışıyor.. Parasını kuruşuna kadar hakeden nadir ürünlerden biri bence.. Birkaç sitede satışı vardı gördüm..Ben değil ama arkadaşlarım genelde benimkine göz atıyorlar:)
      Birde hartmann ın 10 liralık çubuk termometresinden almıştım hem çift kontrol amaçlı hemde banyo suyunu ayarlamada kullanmak için.. onda da hiç sıkıntı olmadı..

      Sil
  2. duo scan'i araştırdım. kulaktan ölçüm biraz zor olur diye düşünüyorum. alından ölçüm yaparken dokundurmak gerekiyormuş ya, hiç sıkıntı yaşadınız mı? (bazı ailelere temazsızla ateş ölçerken bile çocukları/bebekleri, izin vermiyormuş. acaba dedim dokundurmaya çalışırken bir de kaydırırken çocuklar izin verirler mi?)
    önerdiğiniz markayı araştırırken aynı markanın kids olanını gördüm ama ne yazık ki türkiyede yok. websitelerine mesaj attım. kaç gündür cevap veren bile yok. amazon.de sitesinde satılıyor ama türkiyeye gönderen yok :) kids olan çok içime sinmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kulaktan hiç ölçüm yapmadım, yapmayı da düşünmedim.. ben alından temaslı ölçüm yaparım iki çocuğumda da, hiçbir sıkıntı yaşamadım şu ana kadar..Zaten çok kısa sürede ölçüyor, temassızlara göre daha güvenilir sonuç verdiğini düşünüyorum.. elimin altında fora marka temassız ölçüm yapan bir termometre olmasına rağmen onu hiç kullanmadım, hiç ihtiyaç duymadım diyebilirim duo scan varken..

      Sil
  3. 2 sene önce aldım ilk sene iyiydi kulaktan be alından hep farklı çıktı ama bu sene işimiz düşünce kullanmamız gerekti ve işe yaramadı ateşi varken 36,5 gösteriyor.Sağolsunlar çok işe yaradı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Ben hala alından kullanıyorum, doğru sonuç veriyor neredeyse 5 yılın üzerinde kullanmama rağmen.. Kulak, alın, koltukaltı hepsinde sıcaklık farklıdır.. kulak ve alın hep farklı çıkar yani bu normal..o nedenle bu bölgelerin sağlıklıyken ölçülüp sıcaklık değerlerinin not edilmesi gerekir ki ateşliyken aradaki farkı anlayabilmek için.. ben o nedenle sadece tek bir yerden ölçüm yaparım ateş kontrolünde o da alındır.. Diğer bölgeler daha kapalı olduğu için ateşin etkisiyle anlık farklı sonuçlar verebilir, alın daha stabil oluyor o nedenle..

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...