1 Haziran 2014 Pazar

Küçük Ev Kazalarına Karşı..

Küçük kuzunuz artık yürümeye başlamış ve herşeyi keşfetme telaşındaysa ev kazalarına hazırlıklı olmanız gerekiyor.. Bunun için koca bir ecza dolabına ihtiyacınız yok.. İlk yardım teknikleri bilginizin olması her zaman tavsiyem ama aşağıda yazacağım çok basit bir kaç şey ile inanın olayın ciddiyetini büyük ölçüde törpülemiş olacaksınız..
Öncelikle kaza anında ay ay demeden kazanın normal birşey olduğu yaklaşımı ve canının yandığını anladığınızı hissettirecek bir tutum en gerekli olacaklardan.. Bundan sonra sadece 2 basit doğal müdahale şekli var size tüyo olarak vereceğim..
Birincisi açık yara olmayan her türlü vurma, sıkıştırma, düşme, ezilme gibi kazada kullanabileceğiniz ve sürekli dondurucuda tutulan soğuk bir ped.. Bu dondurucuda tuttuğunuz herhangi birşey de olabilir ama pedlerin kullanımı öyle pratik ki.. Pedleriniz bezden değilse ya da dondurucudan herhangi bir şey koyacaksanız bir beze sarıp öyle cilde koyun.. Buzu cilde direkt temas ettirmek sağlıklı değil.. Ev kazalarında anında yapılan soğuk bir müdahalenin ne tür mucizelere neden olacağına  inanamayacaksınız..
İkincisi ise açık yara ve kanama sonuçlu kazalarda kullanabileceğiniz varsa ıslatılmış temiz bir bez.. Islatılmış temiz bir bez ile önce küçük baskılarla bölgeyi temizleyin, mikrop kapmasını engelleyin.. Kanama devam ediyorsa bez ile baskı uygulayın bir süre, kanama dinene kadar.. Kanayan yaraya asla su tutmayın, suyla yıkamayın..Kalp seviyesinden yüksekte tutarak da kanamayı azaltabilirsiniz..
Bu iki ilk müdahaleden sonra gerek görülürse diğer ilkyardım uygulamalarına geçebilirsiniz,  genelde tıbbi destek gerekmeyecek kazalar için bu iki müdahalenin yeterli olduğunu göreceksiniz.. Yine de tavsiyem elinizin altında bir ilk yardım kitabı bulunsun mutlaka.. Öncesinde de okumuş ve ecza dolabınızı ilkyardım kitabınızda  istenen malzemelere göre hazırlamış olun..
Başta da söylediğim gibi olay anında çocuğunuzun tepkisini belirleyen şey sizin o anda verdiğiniz tepki.. Kaza anını normalleştirerek ama asla görmezden gelerek değil, ona sevgiyle yaklaşarak onun yanında olmanız gerekiyor.. Bu yaklaşımla neredeyse her ciddi düşmeden sonra bizim müdahalemizi beklemeden kendi kendine kalkıp kanayan yeriyle oyuna devam eden bir prenses çıktı ortaya, belirtmeliyim..

6 yorum:

  1. harikasınız lütfen hep yazın bizi de mahrum etmeyin güzel bilgilerinizden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok teşekkürler bu güzel paylaşımınız için.. Bu blog benim için gerçekten çok özel.. Herşeyi bırakıp kızımın yanında geçirdiğim o uzun zaman dilimi rüya gibiydi.. Herşey çok daha kolaydı.. Ama hayır diyemediğim bir durum ile iş hayatına yeniden dönmek zorunda kalınca malum herşeye yetişmeye çalışan (her ne kadar öğlenleri kızıma kaçma lüksüm olsa da), kızım uyumadan önce başka hiçbirşeyle ilgilenmeyen, dolayısıyla o uyuduğunda zamanla yarışan bir anne oldum birden.. Araştıran, öğrenmek isteyen annelere ulaşabiliyor olmak gerçekten çok özel benim için.. Kafamda o kadar çok şey var ki yazmak istediğim.. Yetişebildiğim kadarıyla yazmaya çalışıyorum.. Yetişemediğim zamanlar için de affınıza sığınıyorum..

      Sil
    2. Estağfirullah tabiki her zaman önceliğimiz çocuklarımız ne deseniz haklısınız.Yeni işiniz hayırlı olsun umarım çok mutlu olursunuz işinizde.Boş zamanlarınızda -eğer olursa- buraya yazarsanız çok mutlu ve memnun olurum.İnstagram hesabınız varsa oradan da takip etmek isterim.Çok memnun oldum bu zamanda sizin gibi doğalcı bir anneyle tanıştığıma.Kızınızı öpüyorum kocaman sevgilerimle
      EDA

      Sil
    3. bir de blogunuzu nasıl takip edebilirim takipçi bölümünüzü bulamadım

      Sil
    4. Tekrar çok teşekkür ediyorum bu güzel yorumlarınız için..
      Sosyal medyayı kişisel prensiplerim nedeniyle kullanmıyorum maalesef.. Bloğumu da bazı danışıklı dövüş durumlarını engellemek için takipçilere açmadım.. Her akşam yazamasam da her akşam mutlaka göz atıyorum bloğuma, bir soru ya da yorum geldiyse hızlıca dönmeye çalışyorum.. O nedenle aklınıza takılan birşey olursa mutlaka yazın.. Elimden geldiğince yanınızda olmaya çalışırım..

      Sil
  2. Çok teşekkür ediyorum ilginize.Yazmaya devam etmenize çok sevindim aklıma takılan birşey olursa mutlaka soracağım tekrar sevgilerimle

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...