9 Şubat 2014 Pazar

Günün Menüsü: Enerji Deposu Atom :)



Güçlü bir bağışıklık sistemi için kefir kadar faydasını gördüğüm iksir mahiyetinde bir formül paylaşacağım küçük gurmeler için.. Aynı zamanda enerji deposu olan bu karışımın bizim evdeki adı atom.. Her akşam meyve suyu gibi yemeğin yanında içiyoruz bir bardak.. Özellikle belirtmeliyim ki, hemen uyku öncesinde vermemekte fayda var yani bunu içtikten sonra uykuya kadar biraz zaman bırakmak lazım bebeğinize, yüklediği enerjiyi boşaltabilmeleri için :) Gelelim bu zengin içerikli tarife:
Sürahi tipi blendera elinizde mevsim meyvesi ne varsa ( muz, elma, armut, kırmızı erik, nar, portakal, mandalina ilave ediyorum ben sıklıkla) ekleyin..İstediğiniz meyveden istediğiniz kadar.. Narları tanelerini ayırıp küçük bir beze koyup suyunu sıkarak ekliyorum ben.. Diğer meyveler değişse de portakal ve nar sabit olarak her akşam ekleniyor.. Meyvelerden sonra biraz pekmez, biraz dövülmüş badem- ceviz karışımı, biraz kuşburnu marmelatı, biraz da kuru meyve püresi.. Ben kuru meyve püresini haftalık hazırlıyorum.. Dövülmüş badem ceviz karışımını da her daim elimin altında hazır bulunduruyorum.. Sonrasında yapmanız gereken  blender ın düğmesine basmak.. İşte iksir hazır.. Blender olarak tchibo ve arçelik marka blenderlarımı dönüşümlü olarak kullanıyorum ben.. Biz ara öğünlerde dişlerinin kaşıntısına da faydası olsun diye eline parça parça meyve versekte küçük prensesin, meyve yemeyen bir çocuğunuz varsa bu iyi bir meyve alternatifi olabilir.. Diğer taraftan özellikle virüs kaynaklı hastalıkların kol gezdiği bu kış günlerinde faydasını özellikle göreceğiniz müthişte bir seçenek aslında..Son olarak tavsiyem meyvelerinizin mutlaka organik pazarlardan olması yönünde olacak..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...