22 Kasım 2013 Cuma

Uzun Vadeli Anne Sütü İçin En Büyük Destekçi..

Taze Annelere Tavsiyeler (Emzirme) yazımda uzun vadeli emzirme dönemi için tüm tavsiyelerimi paylaşmıştım ama hamile bir arkadaşımla bu konuyu tekrar gündem edince süt sağma makinesinin gerekliliğini tekrar vurgulamak istedim.. Çevredenizdeki insanlar süt sağma makinesini sadece çalışan annenin işyerinde süt sağabilmesi için gerekli olduğunu söyleyip dursalar da tüm bunlara tıkayın kulaklarınızı.. Bebeğinizi uzun vadede anne sütü ile beslemek istiyorsanız süt sağma makinesi ilk günden itibaren emzirme döneminizin en büyük destekçisi olacak.. İlk günlerde tam randımanla gelmeyen sütünüz bebeğiniz emdikçe artacak.. Yine bu dönemde yani bu ilk emzirme günlerinde bebek aç mı acaba, hazır mama verin gibi cümleleri duymazdan gelerek sadece bol bol sütünüzün olduğuna inanıp bebeğinizi emzirmeye odaklanın.. Bu ilk günlerdeki göğüs başında oluşacak hassasiyet için de daha önceki yazımda önerdiğim kürü uygulayın.. İlk günden itibaren her emzirmeden sonra göğüslerinizi süt sağma makinesiyle boşaltmanız hem sütünüzü arttıracak, hem göğüs kanallarında tıkanmayı engelleyecek hem de sütünüzün azalacağı 6. ay sonrası dönemde devam sütlerine muhtaç olmadan bebeğiniz için kullacağınız anne sütünü depolamış olacaksınız.. Bir taşla bir sürü kuş yani.. Şunu da belirtmem gerek ki sütün devamlılığı için emzirmek şart.. Sadece süt sağma makinesiyle göğüsleri boşaltmaya kalkarsanız süt bir süre sonra kesiliyor..  Ben Avent marka süt sağma makinesi kullandım, elektronik olanını.. İçeriğinde hem pilli hem de elle kullanım aparatları mevcuttu ama elektrikli dışında kullanıma ihtiyacım olmadı hiç.. Diğer markaları da rahatlıkla tercih edebilirsiniz, yeter ki bir tane edinin.. Ben yukarıda bahsettiğim bu uygulamayla 6. aya kadar 20 litreden fazla süt depoladım dondurucumda.. Sütüm azaldıkça stoklarımdan besledim küçük prensesi, yine emzirmeye devam ederek.. Şu anda 1 yaşını geçtik, stoklarımızı tükettik artık.. Ama emzirmeye devam tabii.. Artık ağırlıklı olarak katı gıda ile beslendiği için sütümüzün az olması problem olmuyor.. Hem artık bundan sonra bir şekilde sütüm olmasa bile inek sütü kullanabileceğimiz döneme girdik.. Yani yine bir ticari ürüne muhtaç olmadan süreci kendi doğasında devam ettirebilirim artık.. Bunun rahatlığıyla emzirmeye devam etmek öyle güzel ki.. Şunu da gururla söylemeliyim ki bugüne kadar ne tek bir hazır mama ne de devam sütü kullandım kızım için.. O da bana yaşıtlarına göre hep bir adım önde olarak en büyük hediyesini verdi hep.. Çevremde eğitim görmüş birçok annenin sütüm yetmiyor galiba düşüncesiyle çevrenin söylemlerine hemen teslim olup, pes ederek hazır mamalara, devam sütlerine sarılmalarını üzülerek izliyorum.. Ne olur, onun için şu dünyada sadece sizin verebileceğiniz en güzel hediye olan sütünüzü vermekten vazgeçmeyin, direnin, mücadele edin.. Ama asla pes etmeyin.. İnanın denemeye değecek..

1 yorum:

  1. Aynı dönemlerden geçtim. Özellikle ilk 3 ay çok zorluydu benim için. İnat ettim, mama vermedim. Mama verin diye doktorumu sırf bu sebeple değiştirdim. Benim doktorum sütümün artması için şöyle bir öneride bulunmuştu. Bebek emmeden evvel sütünü sağıp boş memeyi bebeğine ver. Böylece daha kuvvetli çekecektir ve bu da beyne süt yetmiyor daha fazla üret mesajı verdiğinden sütü artıracaktır demişti. Kızım boş memeye sinirlendiği için ben uygulayamadım ama mantıklı bir öneri olduğu için de paylaşmak istedim. Sevgiler. mordakiyesil.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...