28 Kasım 2013 Perşembe

Günün Menüsü: Buharda Pişmiş Sebzeler Eşliğinde Fırında Sebzeli Tavuklu Köfte



İşte yüksek besin içeriğiyle annenin gönlüne, renkli sunumuyla da  bebeğinizin gözüne hitap edecek müthiş bir öğün alternatifi.. Buharda pişmiş sebzeler benim her daim dolabımdan eksik etmediğim harika bir kurtarıcı.. İster parmak gıda olarak eline atıştırmalık verin, ister yanına yoğurt, köfte ya da erişte ile zengin bir öğün hazırlayın.. Rengarenk ve farklı şekillerdeki sebzelerden oluşan bir tabak minik gurmenizin önüne gidince yemek keyifli bir oyuna dönüşüyor birden.. Bizim prensesin favorisi  küçük yeşil yeşil bezelyeler.. Mevsim sebzelerinden ne bulabilirseniz ekleyebilirsiniz, ben havuç, patates, bezelye, kabak, balkabağı, yer elması, kereviz, enginar, kırmızı biber, taze fasülye, brokoli, semizotu, pazı, mısır ekliyorum buhar pişirme teline.. Tek tek yemekten hoşlanmadığı kereviz gibi sebzeleri de köfte ya da yoğurdun içine ilave ederek veriyorum.. Daha önceki yazılarımda da belirttim ama tekrar söylemek istiyorum, sebzeleri buharda pişirmek besin değerini ciddi oranda koruyor suda kaynatarak pişirmeye göre.. 


Gelelim köftenin tarifine:
Aslında kıymadan köfte yapma ile aynı.. Kıyma yerine küçük küçük parçalanmış haşlanmış tavuk eti kullanıyorsunuz, sonra yumurta, ufalanmış ekmek içi, soğan ve sarmısak rendesi ekliyorsunuz.. Son olarak da çatalla ezdiğiniz buharda pişmiş sebzeleri.. Miktar özellikle belirtmedim, bebeğinizin damak tadına göre tavuğu arttırıp istediğiniz sebzeyi de az veya çok kullanabilirsiniz.. Sadece şunu belirtmeliyim ki az miktarda hazırlanması gereken bir tarif bu.. Tavuk eti içerdiğinden dolayı hazırlandığı gün ve en fazla ertesi gün yetecek kadar hazırlanması gerek.. Fazlası çöpe gitmesin.. Bir diğer önemli konu da  hep söylediğim gibi tavuğun mutlaka ama mutlaka organik olması.. Organik bulamıyorsanız hiç vermeyin.. İnanın yararından çok zararı var o küçücük bedene..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...