21 Kasım 2013 Perşembe

Ev Yapımı Doğum Günü Pastası, Kostümü, Hediyelikleri..


Kızımın doğumgünü hazırlıklarına odaklanmam nedeniyle bir süre uzak kaldım bloğumdan.. Aslında yazmak istediğim, gün içinde kafamın içimde dört dönen öyle çok konu var ki.. Hepsi bir şekilde eklenecek ama söz.. Biz gelelim doğumgünü hazırlıklarına.. Başından beri kızımın ilk doğumgünü için tüm ticari dayatmaları reddedip, ilk doğumgününe ait ritüellerin en doğal yollarla olmasını ve herşeyden önemlisi benim ellerimden çıkmasını istedim.. Doğum günü pastası, kızımın o gün giyeceği tütülü kıyafeti ve misafirlerimize günün anısına hediye edeceğimiz keçeden magnetler.. Tüm bunların malzemeleri için bir cumartesi Eminönü'nün yolunu tuttuk.. Pasta malzemeleri için adres Besan'dı.. Kurukahveci Mehmet Efendi sokağında olan dükkanda benim gibi daha önce butik pasta yapmamış herkese son derece yardımcı oluyorlar, sadece alışveriş esnasında değil pasta yapım esnasında telefonla bile.. Bu dükkan benim sürekli gelip geçerken gördüğüm arasıra girip baktığım bir dükkan olduğu için tercihim oldu.. Rengarenk şeker hamurları, harf şablonları, çikolatalar falan derken sıfırdan pasta yapmaya başlayan biri olarak aldığım onca gereci de düşünürsek, pastaneye sipariş edilen pasta fiyatının yarısına evde pasta yapmak için herşeyimi almıştım.. Maddiyatının yanında alışverişinden yapım aşamasına kadar kızımla beraber bir sürü güzel anı eklediğimiz ve sadece bize ait bir hikayesi olan bize özel bir pastaydı bu.. İşte bunun heyecanı muhteşemdi.. Vee aldığımız bu malzemelerle ortaya çıkan, müthiş eğlenceli bir yapım süreciyle hazırlanan 30 kişilik doğumgünü pastamız:


Kıyafeti ve ev süsleme için gerekli malzemeleri yine Besan ile aynı sokaktaki süs dükkanlarından aldık.. Herbiri birbirinin benzeri herhangi bir süsçü dükkanına girip ev süslemek için her türlü malzemeyi alabilirsiniz.. Balonlar, iyi ki doğdun yazıları, rengarenk süsler.. Ben kızımın tütüsünde kullanacağım tülleri de buradan aldım.. Kızımın badisini süsleyeceğim keçeleri ise Şerifoğlu hobi sanat merkezinden aldım, mahmutpaşa yokuşuna gelmeden tuhafiyeciler sokağındaki Büyük Şişeci Han'da.. Daha uygun fiyat ve daha sıcak yaklaşımları nedeniyle tercihim burası oldu.. Yoksa yol üzerindeki tuhafiyelerde de keçe bulmanız mümkün.. Vee binbir keyifle hazırladığım kızımın doğumgünü kostümü:


Gelelim günün anısına kızım ile birlikte hazırladığımız hediyeliklere..İster dekoratif olarak ister magnet haliyle..


İlk doğumgününe hazırlanmak, kutlaması kadar keyifliydi benim için.. Herşeyinin ellerimden çıkmış olmasının mutluluğu tarif edilemez.. Hele hele daha 1 yıl önce karnımda taşıdığım bu küçük bedenin tüm hazırlık aşamasında kulağımın dibindeki küçücük soluğuyla yardım etme çabası gözlerimi doldurdu çoğu zaman.. 1 iş yaptıysak, 3 üzerine atladım küçük prensesin.. Anneliğin en özel, en güzel hallerini bana yaşattığı için teşekkür ede ede.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...