4 Ekim 2013 Cuma

Hamilelik ve Bebek Bakımı Kitap Tavsiyesi..


Başından beri bebeğimin herşeyiyle sadece kendim ilgilenmekti istediğim.. Onu büyütürken onunla büyümek aslında.. Bir kere alt değiştirmemiş, küçücük bir bebeği incitirim korkusuyla bir kere kucağına almamış birinden bahsediyorum.. Minik prensesi karnımda taşıdığımı öğrendiğim andan beri sürekli okudum.. Okumayı çokta sevmeyen, deli gibi kitap alan ama aldıklarını okuma konusunda daha yarısında sıkılıp bırakan biri olarak tam da kitap okumayı değil kitap almayı seven biri olduğuma karar vermişken kendimle ilgili tüm yargılarım bir anda değişiverdi.. Karnımdaki mucizeye şahitlik ettiğim bu dönemde içeride neler olup bitiyor öğrenmek istiyordum.. Deli gibi okumaya başladım.. Okudukça bu mucizenin içine daha da dahil oldum.. Dahil oldukça okuma aşkım arttı.. Bebeğimle aramdaki köprüydü okumak.. Okudukça onu daha yakından tanıdım, kendimi daha iyi anladım.. Bunun dışında yaşanmış hikayeler dinleyerek ya da okuyarak kafamı bulandırmadım hiç, olumsuz deneyimlere kulaklarımı kapadım.. Biliyordum ki her hamilelik ve her doğum kendine özeldi.. Bu süreçte yapılması gerekenleri bilmenin rahatlığıyla kendinden emin bir hamilelik geçirdim, öyle ki ikinci hamileliklerini yaşayan arkadaşlarımdan bile sürece daha hakim ve sakin oluşum sadece çevremi değil beni bile şaşırtmıştı.. Bu dönemde  "hamilelik, Doğum ve Bebek Bakımı" kitabı elimin altındaki genel kılavuz oldu, rahatlama hareketlerimi falan hep oradan takip ederek yaptım.. İnternet üzerinden de detaylı hafta hafta gelişim takibi vazgeçilmezimdi.. En keyifli tarafı da hamilelik günlüğüm oldu.. D&R dan aldığım "Gün Be Gün Hamilelik" hem hafta hafta yönlendirmeleri, sonundaki alışveriş listesi, doğum esnasında haber verilecekler kısmı gibi her bir detayı düşünülmüş yönüyle hamileliğimin günlüğü oldu.. Doğumdan sonraki dönemde ise elimin altından düşürmediğim iki kitap "Hafta Hafta Bebeğinizin İlk Yılı" ve " Bebeğinizin İlk Yılında Sizi Neler Bekler" oldu.. Bu iki kitapta öyle güzel yol göstericiler ki rutin dışı bir durum yaşadığımda sanki daha önce görmüş geçirmiş gibi serinkanlılıkla her seferinde üstesinden gelmeme yardımcı oldu.. Yaşanan bir sıkıntının neden kaynaklı olabileceğine dair öngörülü olmayı sağladığı için hiç paniklemeden doğru bir şekilde duruma müdahale edebilmemi sağladı her seferinde.. En önemlisi de sanki yıllardır annelik yapmışım duygusunun rahatlığını yaşamamda en büyük yardımcım oldu, kaldı ki kimseye sorma ihtiyacı doğmadan, sadece kendi doğrularımla kendi başıma bir bebeği yetiştirmenin haklı gururunu ve mutlu sonuçlarını yaşatarak.. Kıyaslama yapabilmek, tek bir kaynağa bağlı kalmamak açısından birkaç yerden takip etmek önemli.. Zaten genelde yaklaşımlar ortak oluyor.. Kaynaklarda fikir ayrılığı başladığı yerde bu defa görev size düşüyor.. Çocuğunuzu en iyi tanıyan kişi sizsiniz ve ona nasıl yaklaşılması gerektiğini yine en iyi siz biliyorsunuz.. En doğru yaklaşım da böylece belirlenmiş oluyor.. Yine bu dönemde bebek günlüğü tutmak anı olması açısından da önemli.. " Dikkat Bebek Var" adında aldığım günlüğe heyecanla yaşadığı ilkleri kaydetmek, gün gün günlüğünü doldurmak gerçekten çok keyifli süreç oldu.. Bu sürece destek için aldığım diğer iki kitap ise " Bilinçli Bebek" ve "Bebek Bakım  Sorunlarına Mucize Çözümler" aralarda takip ettiğim, farklı yaklaşımlar ve bunların sonuçlarını içeren özellikleriyle ufkunuzu genişletecek kitaplar.. Benim destek aldığım kitaplar bunlar olsa da bu dönmdeki genel kaidelere internet üzerinden de rahatlıkla ulaşabilir, hafta hafta süreçleri takip edebilirsiniz..Kaynağınız ne olursa olsun önemli değil ama mutlaka okuyun.. O güne kadar duyduğunuz kulaktan dolma bilgilerin ne kadar yanlış olduğunu göreceksiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...