21 Haziran 2013 Cuma

Taze Annelere Tavsiyeler (Hamilelik) 3..

Cinsiyet konusuna gelince biz öğrenmek istemedik hiç.. Her ikinisini de çok istiyorduk çünkü ama çevremizin ısrarlarına dayanamayıp teslim olduk sonunda.. Lakin minik prensesimiz şimdi de ben göstermiyorum diyerek bizi 5. Aya kadar bekletti.. Bu süreçte tüm belirtilerin (karnımın şekli, yediklerim, karnımda yapılan yüzük testi) erkek olduğu yönünde çevrem beni öyle inandırmış ki farkında olmadan, 5. Ayda doktorumuz kız deyince bu duruma şaşırdığımda anladım bunu.. En çok babamız sevindi bu duruma, "farketmez diyordum ama ben zaten içten içten hep kız istemiştim" itirafında bulundu sonrasında.. İsim konusunda da mümkün olduğunca paylaşmamakta fayda var kanaatindeyim, insanlar yorum yapma gereği duyuyorlar garip bir şekilde çünkü.. Heyecanla söylediğiniz o isme en yakınınızın yapacağı olumsuz bir yorum canınızı sıkabiliyor o dönemde.. İnsanların o isim ile ilgili ne düşündüğünü o ismi koymadan duymak iyi olur diyebilirsiniz, ama bilin ki her isme mutlaka en az bir olumsuz yorum geldiğini gördükçe elinizdeki isim listesi konusunda karamsarlığa düşeceksiniz..İstediğiniz isme odaklanın ve kararlı olun.. O zaman insanların tavrı daha farklı oluyor.. Çatlak kremine gelince, ben 4. Aydan itibaren Lierac çatlak kremi kullandım, karın, bacak ve göğüs bölgesi için.. Bu konunun aslında genetik olduğu, annede varsa ne kullanılırsa kullanılsın yine olabileceğini okumuştum birkaç yerde.. Annemde olduğunu bildiğimden yine de ben elimden geleni yapayım diyerek hiç aksatmadan düzenli olarak kullandım ve hiç çatlağım olmadı.. Öyle ki doğum esnasında doktorum bile takdir etti durumu..Yine bu dönemde vücut lekelenmeye çok müsait olduğundan, hele ki benim gibi lekeye yatkın bir teniniz de varsa güneşe çıkarken mutlaka güneş  koruyucu kullanmak gerekiyor.. O dönemde benim bulabildiğim en masum içerikli krem Sebamed idi.. İçeriğinde paraben ve ethylhexyl methoxycinnamate olmaması gerekiyor.. 5 dakikalığına bile güneşe çıkacaksam hiç atlamadan sürdüm yüz ve vücudumun açıkta kalan kısımlarına.. Göz bölgesi için de Avene markasının stick zones sensibles ürününü kullandım.. Normalde her tatile çıkışta birkaç leke yapıp dönen ben hamilelik esnasında bir tek leke ile karşılaşmadım..Yine hamilelik döneminde virütik rahatsızlıklıklar kritik önem taşıyor, vücudunuzdaki değişiklikleri keyifle izlemenin yanında rutin dışı değişikliklere karşı dikkatli olmak gerekiyor.. Öyleki 20. haftada gözümün kenarındaki kızarıklığın nedeninin uçuk olduğunu göz doktorunda öğrendiğimizde çok şaşırmıştık.. Kadın doğum doktorumuz durumu fazlaca önemsemiş, kullandığım ilaçlarla geçmiş olmasına ve kontrolde de birşey çıkmamasına rağmen doğuma kadar sürekli sorarak takibini yapmıştı..36. haftadan itibaren göğüslerin emzirme dönemine hazırlanması açısından lansinoh lanolin kremine başladığımı da belirtmeliyim ve doğuma kadar da düzenli olarak kullandığımı.. Ama Doğum yazımda da bahsettiğim gibi ilk emzirme sonrasında göğsünüzden hiç ayrılmak istemeyen bebeğiniz ile birlikte göğüslerde bir travma durumu yaşanıyor ve ilk günlerde çeşitli sıkıntılar mümkün olabiliyor.. Sonrasında zaten göğüsler direnç kazanıyor..Söylemiş olduğum gibi ben öncesinde Lanolin kullanmama rağmen ilk emzirme seanslarında normal olarak sıkıntılarımız oldu ama emzirmeme engel olmadan durumu hemen toparladık Karbonatlı Su+E vitamini+Garmastan Pomad kürü ile..
Devamı 4 numaralı yazıda..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...