21 Haziran 2013 Cuma

Taze Annelere Tavsiyeler (Hamilelik) 2..

 3. Aydan sonra doktorunuz folik asiti bıraktırıp demir başlamanızı söyleyecek.. Bu emzirme döneminizi de kapsayacak çok uzun bir sürecin başlangıcı aslında.. Demiri bazı doktorlar herhangi bir test yapmadan 32. haftalarda günde ikiye çıkartabiliyor.. Test yapılmadan bu dozu arttırmamak lazım bence.. Çünkü demir kullanımı zaten hamililikte halihazırda bekleyen kabızlığı ve hemoroid sorunlarını tetikliyor.. Bu konuya ilaveten bazı arkadaşlarımın doktorları ekstra olarak vitamin de kullandırtmıştı hamilelik boyunca.. Benim doktorum net bir şekilde karşıydı, öyle ki bu dönemde geçirdiğim soğuk algınlığına bile ıhlamur, bal, limon, bol bol tuzlu su gargarası diyerek vermemişti.. Bu süreçte yapılması gereken testler/aşılar konusuna demir dışında girmeyeceğim, yukarıda vitamin olayında da bahsettiğim gibi her doktorun yaklaşımı çok farklı çünkü.. Ama bu yönde tek tavsiyem olacak, her kontrol sonrası yapılan her türlü işleminizin raporunu çıktı olarak isteyin ve bir dosya oluşturun. Bu dosya hastane çantası hazırlayacağınız zaman ilk koyacağınız şey olsun mutlaka. Olur da acil bir durum oluşursa, kontrole gittiğiniz hastaneden başka bir yerde müdahale gerekirse sürece ait tüm kontrol sonuçlarınızın elinizde olmasında fayda var..Bu arada hamileliğiniz doktorunuz tarafından kesinleştirildiğinde bağlı bulunduğunuz aile hekimliğine de durumu bildirmek gerekiyor. Onlar da hamileliğiniz sürecinde kendi takiplerini  ve gerekli aşılarınızı (tetanoz gibi) yapıyorlar..14. hafta gibi bulantılar geçip içinde bir kelebeğin kanat çırpmalarını duymaya başlayınca işte hamileliğin en keyifli süreci başlıyor demiştim kendi kendime.. 2. trimester gerçekten keyfinin çıkarılması gereken bir süreç.. Bulantılar geçmiş ve henüz son dönemin ağırlığına girilmemiş.. Bir insanın kocaman bir karınla nasıl mutlu olabildiğine, kendini bir tanrıça gibi hissedebileceğine şahit oldum ben.. O dönemdeki iş stresim biraz canımı sıkar gibi olduğu bir anda bir arkadaşım "belki de hayatında bir daha yaşayamayacağın bir güzellik yaşıyorsun, hiçbirşeyin bunun tadını çıkarmana engel olmasına izin verme" demişti.. Zaten o ana kadar buna dikkat eden ben, o tokat gibi cevap karşısında herşeye tıkadım kulaklarımı.. Sadece ama sadece bebeğime odaklandım.. O dönemde bana olumsuz enerji verebilecek, olumsuz doğum hikayesi gibi şeyler anlatabilecek her türlü insandan özenle uzaklaştım.. Yanımda olumsuz tecrübeler anlatılmasına izin vermedim.. Moralimi yüksek tutmamı engelleyecek her türlü şeyden uzak durdum.. Bebeğim ve benim olduğu küçücük dünyama kimsenin girmesine izin vermedim.. Doğum yapmış her bayanın anlatacak bir hikayesi vardır, şunu unutmamak lazım her doğum kendine özeldir, her hamilelik gibi.. internetten bu dönemde yapmam gerekenlerle ilgili çok faydalandım, ama hiç bir zaman açıp bir doğum videosu izlemedim, olumsuz senaryolar okumadım.. Sonuç olarak başkasının elindeki kesiği gördüğünüzde irrite olmanız ile kendi elinizdeki kesikte olduğunuz irrite aynı değil.. Kısacası beni doğum anından soğutacak herşeyden özenle kaçındım.. Doğum yöntemine de bebeğim karar versin istedim.. Bu onun kararıydı, burada kendimi düşünemezdim.. Sonuç olarak 2 yöntem vardı ve ben zaten bunların ikisinde de öyle ya da böyle acı çekecektim.. Onun gelişine keyifle hazırlandığım bu dönemde hamile günlüğü tuttum bir de, hafta hafta ne yaşadıysam, ne hissettiysem paylaştım onunla..Bu gerçekten hem o dönem için, hem de sonrası için çok keyifli bir anı oldu..Tavsiye ederim.. Ben "Gün Be Gün Hamilelik" isimli günlüğü tercih ettim, içinde hafta hafta gelişim ve değişim süreci açıklamaları, alışveriş listesi, isim listesi, doğum anında aranacak kişi listesi gibi kısımların olduğu kısacası bu süreç için herşeyin düşünüldüğü güzel bir günlük.. Hafta hafta doldurulacak kısmı da çok keyifli.. Ben D&R'ın internet sitesinden sipariş vermiştim, aklınızda olsun internet sitesinde fiyatlar mağazadan çok daha uygun..
Devamı 3 numaralı yazıda..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...